کد خبر : 1771164 | 08 مرداد 1400 ساعت 10:53 | 200.2K بازدید | 17 دیدگاه

ببر و صعود کن

ایران- ایتالیا؛ چرا این مسابقه سرنوشت ساز است؟

تیم ملی والیبال ایران از ساعاتی دیگر در چهارمین بازی خود به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

ایران- ایتالیا؛ چرا این مسابقه سرنوشت ساز است؟

به گزارش "ورزش سه"، المپیک برای تیم ملی والیبال ایران با پیروزی شگفت انگیز و بزرگ مقابل یکی از شانس های اصلی مدال طلا یعنی لهستان آغاز شد؛ جایی که سرو قامتان ما در یک مسابقه نزدیک و هیجانی ۳-۲ تیم‌ ویتالی هینن را شکست دادند.

در مسابقه دوم اما یک بازی تقریبا آسان در انتظار تیم ولادیمیر الکنو بود. ایران به مصاف ونزوئلا رفت و همانطور که پیش بینی می شد حریف خود را در سه ست پیاپی شکست داد تا با بهترین روحیه ممکن به المپیک ادامه دهد.

 

دور سوم مسابقات والیبال المپیک فرا رسید و ما مقابل حریفی قرار گرفتیم که پیش از این چند بار در رقابت های مختلف از جمله همین لیگ ملت های اخیر موفق به شکست آن ها نشده بودیم. با این حال کانادا در وضعیتی در مقابل ما قرار گرفت که تنها در صورت پیروزی می توانست به صعود امیدوار باشد؛ موضوعی که باعث شد آنها با ارائه یک نمایش فوق العاده در سه ست پیاپی ایران را شکست دهند. البته عملکرد دور از انتظار و ضعیف بچه ها نسبت به دو بازی قبل نیز در رقم خوردن این نتیجه تاثیرگذار بود.

 

 

 

حالا والیبال ایران مانده و دو بازی سرنوشت ساز برای صعود؛ تیم ولادیمیر الکنو از ساعاتی دیگر مقابل یکی دیگر از قدرت‌های دنیا یعنی ایتالیا قرار می‌گیرد؛ ایتالیایی که همچون ایران از سه مسابقه قبلی خود دو برد و یک شکست کسب کرده است. تیم جان لورنزو بلنجینی بر ونزوئلا و ژاپن غلبه کرد و در یک بازی یک طرفه برابر لهستان شکست خورد.

اما چرا می‌گوییم که بازی برابر ایتالیا برای ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود؟ با توجه به اتفاقاتی که در جدول رخ داده می توان گفت که شاگردان الکنو برای صعود محکوم به پیروزی در یکی از دو بازی پیش روی خود هستند. در واقع ایران می تواند با پیروزی مقابل ایتالیا پیش از بازی برابر ژاپن صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی المپیک قطعی کند.

 

 

بازی با ایتالیا زمانی برای ایران مهم تر می شود که بدانیم در سمت مقابل ژاپن باید به مصاف لهستان برود که بسیاری پیش بینی می کنند در این بازی شکست خواهد خورد. موضوعی که باعث خواهد شد تیم میزبان در بازی آخر خود برابر ایران برای صعود تنها به پیروزی احتیاج داشته باشد و همین می‌تواند کار ما را دشوارتر کند.

 

بنابراین بچه های والیبال ایران باید امروز تمام توان خود را مقابل ایتالیا به کار بگیرند تا با پیروزی بر این تیم صعود خود را قطعی کنند. با این حال شاگردان الکنو برای رسیدن به این مهم کار بسیار دشواری را پیش رو خواهند داشت؛ ایتالیا در ترکیب خود از ستاره های بزرگی نظیر ایوان زایتسف، عثمانی خوان تورنتو، سیمونه جیانلی و... بهره می برد اما در عین حال والیبالیست های ایرانی همواره نشان داده اند که قادر به انجام کارهای بزرگ هستند. از طرف دیگر ایران موفق به شکست لهستانی شد که ایتالیا را به راحتی آب خوردن از پیش رو برداشت بنابراین پیروزی بر آنها نمی تواند برای ما امری محال محسوب شود.

 

دیدگاه‌ها