کد خبر : 1771166 | 08 مرداد 1400 ساعت 10:11 | 22.8K بازدید | 4 دیدگاه

نایب قهرمان لیگ حسرت کدام امتیازات را می‌خورد؟

لیگ بیستم فوتبال ایران به هفته پایانی رسید و بدون شک امشب تصاویر اشک و حسرت یک تیم و شادی و پایکوبی تیم دیگر را شاهد خواهیم بود.

نایب قهرمان لیگ حسرت کدام امتیازات را می‌خورد؟

به گزارش "ورزش سه"، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به هفته سی‌اُم رسید و این اولین لیگی بود که سراسر آن تحت تاثیر کرونا قرار داشت و این فصل را به دلیل محدودیت‌ها به کم تماشاگر ترین لیگ تاریخ ایران تبدیل ساخت. البته نبود تماشاگر باعث نشد لیگ از تب و تاب بیفتد و التهاب قهرمانی برای تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و اضطراب لیگ برتری ماندن برای تیم‌های نفت مسجدسلیمان، سایپا و ذوب آهن تا همین هفته آخر ادامه دارد.

پرسپولیس امسال ششمین سال پیاپی است که در کورس قهرمانی حضور داشت و در لیگ پانزدهم با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان دوم شد و چهارسال بعدی به عنوان قهرمانی رسید و امسال هم در آستانه گلات قهرمانی قرار دارد. سرخ‌ها در چهار سال قهرمانی خود به جز لیگ هجدهم که با همین سپاهان در کورس نزدیکی بود و با سه امتیاز اختلاف قهرمان شد، در سه سال دیگر چندین هفته زودتر و با اختلاف‌های فوق العاده 9 و 14 امتیازی نسبت به تیم دوم قهرمان شده بود.

 

پرسپولیس اما در این فصل کاری سخت تر از چندسال اخیر داشت و حتی در مقاطعی این سپاهان بود که صدر را در اختیار داشت ولی با لغزش سپاهان و پیروزی های پرسپولیس رتبه اول جدول در هفته‌های پایانی قرمز شد. سرخپوشان در نیم فصل اول بحران گلزنی داشتند و چند بازی پیاپی به تساوی رسیدند و نتوانستند از تیم‌های نیمه دوم جدول نیز امتیاز کامل را بگیرند تا در هفته سی‌ام نیز رقابت ادامه داشته باشد.

 

اما رکوردها و آمارهای دو تیم مدعی و سرسخت لیگ ایران در این فصل نوع خود جذاب بوده است.  پرسپولیس به جز سپاهان، 14 تیم دیگر لیگ برتر را حداقل یک بار شکست داده است و خود سپاهان نیز در نقش جهان در لحظات پایانی از شکست مقابل قرمزها گریخت و اگر چنین نمی‌شد الان پرسپولیس قهرمان شده بود.

 

 

1628749

 

 

اما سپاهان هم این فصل تحسین برانگیز بود و 6 تیم تراکتور، آلومینیوم، مس، صنعت نفت، نساجی و ذوب آهن را دبل کرده و از این حیث بهترین رکورد فصل را ثبت کرده است و از 6 تیم 36 امتیاز گرفته و در صورت تکرار پیروزی برابر استقلال، به 42 امتیاز از 7 تیم می‌رسد.

پرسپولیس در صورت از دست دادن قهرمانی حسرت 10 امتیاز از دست رفته با تساوی مقابل 5 تیم پایین جدولی را خواهد خورد و سپاهان نیز در 8 بازی مقابل 4 تیم پایین جدول، با سه تساوی و یک شکست، 9 امتیاز از دست داده است تا در گام اخر 2 امتیاز از پرسپولیس عقب باشد.

دیدگاه‌ها