کد خبر : 1771168 | 08 مرداد 1400 ساعت 10:20 | 47K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد طولانی‌ترین والیبال زنان تاریخ المپیک شکست

دیدار دو تیم ملی والیبال زنان برزیل و دومینیکن طولانی ترین مسابقه والیبال تاریخ زنان المپیک شد.

 

به گزارش "ورزش سه" دیدار بین دو تیم والیبال زنان برزیل و جمهوری دومینیکن به عنوان طولانی ترین مسابقه در تاریخ والیبال زنان المپیک ثبت شد.

 

این مسابقه  که با برتری 3 بر  2 برزیل خاتمه یافت، به مدت 2 ساعت و 26 دقیقه به طول انجامید که 5 دقیقه بیشتر از دیدار زنان برزیل و روسیه در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود.

برزیل دراین دیدار مارتن گونه در ست های دوم (25بر17) سوم (25بر13) و پنچم (15بر12) به برتری رسید، اما در ست های اول (22 بر25) و چهارم (23بر25) بازی را به حریف خود واگذار کرد.

گفتنی است در جریان مسابقات والیبال المپیک، دو بار رکورد طولانی‌ترین مسابقه والیبال در تاریخ المپیک از زمانی که سیستم های امتیازدهی رالی‌ها معرفی شده است (از بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی) شکسته شد.

 رکورد طولانی ترین بازی ابتدا در بازی بین تیم‌های ایتالیا و کانادا با ثبت ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه شکسته شد که با پیروزی ۳ بر ۲ ایتالیا همراه بود، اما جدال تیم‌های ایران و لهستان که با برتری ۳ بر ۲ تیم ایران به پایان رسید،  دو ساعت و ۳۷ دقیقه طول انجامید تا بهعنوان طولانی‌ترین مسابقه والیبال در تاریخ المپیک نام بگیرد.

 

1628750

 

رکورد قبلی به صورت مشترک ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه میان تیم‌های آمریکا و یونان در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک ۲۰۰۴ آتن و روسیه و لهستان در مرحله گروهی المپیک ۲۰۱۲ لندن ثبت شده بود.

دیدگاه‌ها