کد خبر : 1771170 | 08 مرداد 1400 ساعت 10:21 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

در واکنش به مشکلات بایلز و اوساکا؛

جوکوویچ: فشار روی ورزشکار یک امتیاز است

نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی، با غلبه بر کی نیشیکوری به مرحله نیمه نهایی بازی های المپیک صعود کرد و پس از بازی در مورد مسائل مربوط به سلامت روان اظهار نظر کرد.

جوکوویچ: فشار روی ورزشکار یک امتیاز است

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک کی نیشیکوری، تنیسور کشور میزبان این بازی ها، را شکست داد و به مرحله بعدی مسابقات المپیک صعود کرد. این تنیسور صربستانی در تلاش برای کسب مدال طلای المپیک و رسیدن به افتخار اسلم طلایی است.

از جوکوویچ در مورد ورزشکارانی مانند سیمون بایلز و نائومی اوساکا که در طول بازی های المپیک و پیش از آن از مشکلات روحی و روانی رنج می بردند سوال شد و نوله پاسخ داد: "فشار یک امتیاز است. بدون فشار هیچ ورزش حرفه ای وجود نخود داشت.

اگر هدف شما قرار گرفتن در صدر است، بهتر است شروع به یادگرفتن این موضوع کنید که چطور باید با فشار کنار بیایید و چطور با آن لحظات وفق پیدا کنید."

 

1628753

 

جوکوویچ در توضیح اینکه خودش چطور با فشارها کنار می آید گفت: "من یاد گرفته ام که چگونه مکانیسمی در نحوه برخورد با آن ایجاد کنم تا باعث ایجاد حواس پرتی برای من نشود و من را فرسوده نکند. احساس می کنم تجربه کافی برای شناختن خودم را دارم که چگونه می توانم به زمین بروم و بهترین تنیس خود را بازی کنم.

 

1628754

 

ریو یک باخت بسیار سخت برای من بود. من در حالی به بازی های ریو رفتم که بزرگترین شانس قهرمانی بودم و از پنج گرند اسلم گذشته چهار تا را برده و شماره یک جهان را به دست آورده بودم، بنابراین این احساس را می شناسم. الان هم این یک نوع احساس مشابه است، اما من بازیکن باتجربه تری هستم و می دانم که باید از نظر ذهنی چه کاری انجام دهم و چگونه کارها را در زمین و خارج از زمین پیش ببرم تا بتوانم بهترین احساس ممکن را داشته باشم."

 

جوکوویچ در دیدار نیمه نهایی باید به مصاف الکساندر زورف برود.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها