کد خبر : 1771192 | 08 مرداد 1400 ساعت 11:57 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

مساعدت شیخ سلمان برای اعطای میزبانی به عراق

وب سایت عراقی وین وین مدعی شد که شیخ سلمان رئیس AFC اعلام کرده برای بازگشت میزبانی بازی های عراق به خاک این کشور، تمام تلاشش را خواهد کرد.

مساعدت شیخ سلمان برای اعطای میزبانی به عراق

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه فیفا به صورت رسمی اعلام کرد که تیم ملی عراق حق میزبانی در رقابت های مقدماتی جام جهانی را ندارد، فدراسیون فوتبال این کشور تمام تلاش خود برای بازگشت میزبانی دیدارهای خانگی عراق به بصره را به کار گرفت و حالا یک وب سایت عراقی از قول رئیس AFC به وزیر ورزش این کشور برای بازگشت میزبانی ها به عراق خبر داد.

 

وب سایت وین وین به نقل از منابع خود گزارش داد که در چند ساعت گذشته شیخ سلمان بن ابراهیم رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با عدنان درجال وزیر جوانان و ورزش عراق تماس گرفته و به وی متعهد شد که تلاش زیادی برای بازگرداندن مسابقات خانگی این کشور به بصره را به کار خواهد گرفت.

 

این منابع افزودند که رئیس AFC به فیفا در مورد لزوم تسریع در تعیین کمیته مسئول برای بازدید از بصره و سپس تعیین موقعیت نهایی برای برگزاری بازی ها عراق در خانه و یا زمین بی طرف نامه نگاری های لازم را انجام داده است. بن سلمان در تماس خود با وزیر ورزش عراق به او اعلام کرده است که مهلت پایانی برای اعلام میزبانی عراق سپتامبر آینده خواهد بود و چند روز بعد، فیفا تصمیم نهایی و رسمی خود را اعلام می کند که تیم ملی عراق در کجا می تواند بازی های خانگی خود را برگزار کند.

 

همان منابع اعلام کردند که شیخ سلمان بن ابراهیم به وزیر عراق اطمینان داد و به او گفت که AFC در کنار این کشور ایستاده و با خواسته آنها موافق است و تیم ملی عراق تا زمان اعلام تصمیم نهایی فیفا تنها باید یک بازی خانگی را انجام دهد که آن بازی در تاریخ 2 سپتامبر آینده برابر ایران است که در دوحه پایتخت قطر برگزار می شود و در صورت موافقت فیفا، از ماه اکتبر عراقی ها می توانند در ورزشگاه بین المللی بصره بازی های خانگی خود را برگزار کنند.

 


این منابع همچنین فاش کردند که هیئت عادی سازی اتحادیه فوتبال عراق پیشنهاد دیگری دارد که آن هم خطاب به AFC و فیفا برای انتقال بازی با ایران است. پیشنهاد عراقی ها این است که بازی خانگی آنها با ایران در تاریخ 16 شهریور به جای اینکه در زمین بی طرف و در کشور قطر برگزار شود، به تهران و استادیوم آزادی منتقل شده و پس از حضور کمیته مسئولان فیفا برای نظارت بر امنیت عراق و در صورت موافقت با میزبانی این کشور در بازی های خانگی، دیدار برگشت با ایران در بصره برگزار شود و اصطلاحا مکان بازی های رفت و برگشت عراق و ایران جابجا شود.
دو روز پیش فیفا در نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که این کشور همچنان به دلیل شرایط امنیتی، حق میزبانی در خاک خود را ندارد و آنها باید یک کشور را به عنوان زمین بی طرف انتخاب کنند. باید دید در نهایت تصمیم فیفا درخصوص میزبانی عراق در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها