کد خبر : 1771217 | 08 مرداد 1400 ساعت 14:08 | 68.2K بازدید | 1 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

تاریخسازی شناگر زن آفریقای جنوبی در میان بهت و اشک

تاتیانا شونمیکر، شناگر آفریقای جنوبی، یک رکورد جدید جهانی در ماده 200 متر کرال سینه به ثبت رساند و مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت، هر چند هنوز هیچکدام از اینها را باورش نمی شود.

تاریخسازی شناگر زن آفریقای جنوبی در میان بهت و اشک

به گزارش "ورزش سه"، آمریکایی های یک بار دیگر در استخر موفق نبودند و مدال ها باز هم بین کشورهای دیگری به غیر از قدرتهای سنتی این ورزش پخش شد.

تاتیانا شونمیکر از آفریقای جنوبی در ماده 200 متر کرال سینه در مسابقات زنان با ثبت رکورد جهانی قهرمان شد و چین نیز با پیروزی وانگ شان در 200 متر مختلط، اولین طلای شنای مردان خود را در توکیو به دست آورد.

 

1628835

 

تاتیانا شونمیکر پس از شکستن رکورد 200 متر کرال سینه که مدتها بود دست نخورده باقی مانده بود و بردن مدال طلا، گفت که این موفقیت به نظر غیرواقعی می رسد.

شونمیکر زمان  2 دقیقه و 18.95 ثانیه را به ثبت رساند تا رکورد 2:19.11 ریکه مولر پدرسن از دانمارک را که در سال 2013 به ثبت رسیده بود، بشکند.

این مدال تاتیانا را به نخستین زن از آفریقای جنوبی تبدیل کرد که از سال 1996 به بعد در شنا مدال طلای المپیک می برد.

پس از پایان مسابقه وقتی شونمیکر به تابلوی نتایج نگاه کرد، ناباوری و شگفتی در چهره او موج می زد. شناگر افریقای جنوبی سپس از شدت خوشحالی به گریه افتاد و دیگر رقبایش او را در آغوش کشیدند.

 

1628834

 

پس از مسابقه شونمیکر گفت: "هنوز هم باورنکردنی و غیرواقعی است. فکر می کنم که احساساتم در استخر نشان داد که من واقعا شوکه شده بودم."

شونمیکر که نتواسنته بود سهمیه حضور در المپیک ریو را کسب کند برای نخستین بار در توکیو پا به بازی های المپیک گذاشت. این شناگر 24 ساله در ماده 100 متر هم مدال نقره برده بود.

شونمیکر گفت: "اینجا بودن واقعا عجیب است. آدم معمولا آنقدر عادت دارد بازی های المپیک را از تلویزیون ببیند که این دیگر واقعی به نظر نمی رسد. لوگوها و دیگر نشانه های المپیک را می بینی اما هنوز این موضوع هضم نشده است و من خوشحالم که هنوز برایم هضم نشده چرا که در آن صورت احتمالا بیشتر گریه می کردم!"

 

لیلی کینگ، شناگر آمریکا، با زمان 2:19.92 دوم شد و آنی لازور دیگر شناگر آمریکایی با زمان 2:20.84 مدال برنز را بر گردن آویخت.

 

دیدگاه‌ها