کد خبر : 1771288 | 08 مرداد 1400 ساعت 23:35 | 78.2K بازدید | 24 دیدگاه

بالاخره روند شکست ناپذیری مجیدی قطع شد

استقلال ۱ - سپاهان ۲؛ محرم و حسرت امتیازات از دست رفته

سپاهان با وجود پیروزی برابر استقلال، نتوانست عنوان قهرمانی لیگ بیستم را از آن خود کند و نویدکیا در عین شایستگی، به عنوان نائب قهرمانی رسید.

استقلال ۱ - سپاهان ۲؛ محرم و حسرت امتیازات از دست رفته

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و سپاهان در یکی از حساس ترین دیدارهای روز پایانی لیگ برتر به مصاف هم رفتند. نیمه نخست این بازی با برتری کامل استقلال به پایان رسید. شاگردان فرهاد مجیدی در ۴۵ دقیقه ابتدایی کاملا تیم برتر میدان بودند و اگر درخشش پیام نیازمند نبود، استقلال می توانست دروازه حریف را باز کند اما نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تعویض های طلایی نویدکیا در نیمه دوم، گروه بازی را باز کند.


ورود یاسین سلمانی و رضا میرزایی در ابتدای نیمه دوم به جای حاج صفی و محبی، ورق را برگرداند.‌ سپاهان تیم برتر نیمه دوم بود. میرزایی ابتدا و روی پاس خوب سروش رفیعی گل اول تیمش را به ثمر رساند و در ادامه با یک فرار دیدنی و یک پاس طلایی به شهباززاده، زمینه ساز گل دوم سپاهان شد.


استقلال در لحظات پایانی بازی روی ضربه ایستگاهی دیدنی مهدی پور اختلاف را کاهش داد ولی این برای کسب نتیجه تساوی کافی نبود و آبی پوشان این بازی را واگذار کردند.


دو تیم در نیمه دوم فرصت های پرشمار گلزنی را از دست دادند و یکی از زیباترین بازی های لیگ را شاهد بودیم. سیدحسین حسینی در درون دروازه استقلال و پیام نیازمند در سمت مقابل، شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و‌ موقعیت های پرتعدادی را از مهاجمین حریف گرفتند.


در نهایت سپاهان به دلیل پیروزی پرسپولیس در دیدار همزمان، نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و سرخپوشان تهرانی برای پنجمین سال پیاپی بر بام فوتبال ایران ایستادند.

 


بازی از هفته سی ام رقابت های لیگ برتر ایران؛ جمعه: 08/05/1400 ؛ ساعت: 21:15
استادیوم: آزادی تهران / بدون تماشاگر
داور: پیام حیدری / کمک ها: محمد رضا منصوری – علی میرزابیگی؛ داور چهارم: عبدالنبی پورخلف / ناظر داوری: محمود رفیعی

 

ترکیب استقلال:

  • سیدحسین حسینی
  • سیاوش یزدانی
  • محمد دانشگر
  • محمدحسین مرادمند
  • وریا غفوری
  • متین کریم زاده (46- محمد نادری)
  • مسعود ریگی (87- سعید مهری)
  • آرش رضاوند (59- مهدی مهدی پور)
  • فرشید اسماعیلی (76- سبحان خاقانی)
  • مهدی قایدی
  • ارسلان مطهری (59- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

ترکیب سپاهان:

  • پیام نیازمند
  • عزت‌اله پورقاز
  • گئورگی ولیسیانی
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • امید نورافکن
  • سید محمد کریمی
  • احسان حاج صفی (46- یاسین سلمانی)
  • سروش رفیعی (67- جلال الدین علی محمدی) 
  • محمد محبی (46- رضا میرزایی)
  • محمدرضا خلعتبری (67- روح الله باقری)
  • سجاد شهباززاده

سرمربی: محرم نویدکیا

 

کارت زرد:
محمد محبی (44)
گئورگی ولیسیانی (45)

سیاوش یزدانی (45)

دانیال اسماعیلی فر (65)

وریا غفوری (69)

محمدحسین مرادمند (72)

سیدمحمد کریمی (81) و (91)

 

اخراج: 

سیدمحمد کریمی (91)

 

شرح گل:


استقلال صفر – سپاهان یک (دقیقه 54: رضا میرزایی): نخستین حمله جدی سپاهان به روی دروازه استقلال منجر به گل شد. پاس فوق العاده سروش رفیعی در دقیقه 54 به رضا میرزایی رسید که از ابتدای نیمه دوم به بازی آمده بود و او در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی، دروازه استقلال را باز کرد.

 

استقلال صفر – سپاهان 2 (دقیقه 85: سجاد شهباززاده): سپاهان موفق شد گل دوم خود را نیز به ثمر برساند. رضا میرزایی تعویض طلایی نویدکیا در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی قرار گرفت و پاس این بازیکن در دهانه دروازه به شهباززاده رسید و این بازیکن به راحتی دروازه خالی آبی پوشان را باز کرد.

 

استقلال یک – سپاهان 2 (دقیقه 1+90: مهدی مهدی پور): محمد کریمی که پشت محوطه جریمه با سرنگون کردن قایدی اخراج شده بود، یک ضربه ایستگاهی را به استقلالی ها داد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و ضربه این بازیکن به شکلی زیبا و دیدنی وارد دروازه نیازمند شد تا اختلاف کاهش یابد.

 

لحظات حساس:


دقیقه 13: توپ گیری خوب استقلالی ها در میانه میدان و یک و دوی کریم زاده با آرش رضاوند، یک فرصت خوب را در اختیار کریم زاده که قرار داد که شوت این بازیکن را پیام نیازمند به خوبی مهار کرد تا نخستین موقعیت جدی بازی شکل بگیرد.

دقیقه 16: حمله خوب استقلالی ها یک فرصت ایده آل را نصیب فرشید اسماعیلی کرد ولی ضربه این بازیکن از درون محوطه جریمه از شدت لازم برخوردار نبود و نیازمند شوت او را مهار کرد.

دقیقه 19: یک ضربه ایستگاهی برای استقلال به دست آمد که ضربه مستقیم وریا غفوری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: حرکت انفرادی و زیبای ارسلان مطهری و شوت محکم این بازیکن را پیام نیازمند به سختی دور کرد.

دقیقه 27: ارسال وریا غفوری به درون محوطه جریمه، به مهدی قایدی رسید که این بازیکن پس از چند بار سر توپ زدن، ضربه اش را به سمت دروازه سپاهان زد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 37: ارسال وریا غفوری به روی دروازه و ضربه چکشی مهدی قایدی در حال ورود به درون دروازه بود که پیام نیازمند با عکس العملی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 37: کرنر ارسالی به فرشید اسماعیلی رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 2+45: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه سپاهان برای استقلال به دست آمد که ضربه محکم متین کریم زاده با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 59: کرنر ارسالی استقلالی ها به روی دروازه با دفع ناقص نیازمند همراه شد که توپ به مهدی قایدی رسید ولی شوت محکم این بازیکن به یاسین سلمانی که نزدیک به خط دروازه حضور داشت، برخورد کرد و او دروازه خالی تیمش را نجات داد.

دقیقه 61: اشتباه بزرگ خط دفاعی استقلال و توپ بسیار خوبی که به رضا میرزایی رسید، منجر به خلق یک فرصت فوق العاده برای سپاهان شد که رضا میرزایی در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی قرار گرفت و شوت این بازیکن را گلر آبی ها با یک واکنش دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه 70: فرصت خوب برای سپاهان در محوطه جریمه شکل گرفت که ضربه یاسین سلمانی را حسینی با پا دفع کرد.

دقیقه 73: حرکت بسیار خوب مهدی قایدی و سانتر استثنایی این بازیکن با کات داخل پا، به فرشید اسماعیلی رسید ولی این بازیکن در دهانه دروازه سپاهان توپ را به آسمان کوبید و یک فرصت بزرگ برای آبی پوشان از دست رفت.

دقیقه 80: چرخش دیدنی سبحان خاقانی پشت محوطه جریمه و شوت محکم و دیدنی این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 83: حرکت دیدنی قایدی پشت محوطه جریمه و ضربه فنی این بازیکن پس از برخورد به نوک دستان نیازمند راهی کرنر شد ولی داور بازی به اشتباه ضربه کنار دروازه اعلام کرد.

دقیقه 84: فرصت بسیار خوبی برای سپاهان شکل گرفت که ابتدا دانشگر با یک تکل خوب مانع از تک به تک شدن سلمانی شد ولی توپ به این بازیکن رسید و شوت او را حسینی گرفت اما به دلیل بارش باران و لغزنده بودن زمین، توپ از زیر بغل او رد شد و مرادمند در دهانه دروازه مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و آن را دور کرد.
دقیقه 88: یاسین سلمانی که برای گلزنی سخت تلاش می کرد، درون محوطه جریمه صاحب یک موقعیت ایده آل شد ولی شوت این بازیکن را حسینی به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 89: پس از چند موقعیت پیاپی که سپاهان از دست داد، ضربه سر محمد نادری با اختلاف بسیار کم و به شکل خطرناکی از کنار دروازه اصفهانی ها به بیرون رفت.

دقیقه 4+90: اشتباه عجیب خط دفاعی استقلال و موقعیت تک به تکی که در اختیار یاسین سلمانی قرار گرفت و او در مصاف تک به تک دیگری با سیدحسین حسینی ناکام بود و گلر آبی پوشان توپ او را مهار کرد.

 

در حاشیه:


* در روزهایی که هواداران قادر به حضور در استادیوم نیستند، کانون هواداران استقلال با طرح زیبایی که در ورزشگاه آزادی اجرا کرده اند، فضای زیبایی به استادیوم داده اند.
* با اینکه محمدرضا حسینی به دلیل 3 کارته شدن از حضور در این بازی محروم است، در کنار تیم حضور دارد و در کنار اعضای تیم دیده می شود.
* تمام بازیکنان این فصل سپاهان، در استادیوم آزادی حاضر هستند و امیدوارند که تیمشان با لغزش پرسپولیس به عنوان قهرمانی برسد و در جشن پایان بازی حضور یابند.
* پس از خطایی که در دقیقه 18 داور به سود استقلال اعلام کرد، علیرضا مرزبان به شدت معترض بود و با کمک داور اول نیز درگیری لفظی پیدا کرد.

* دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به همراه مجتبی خورشیدی سرپرست این تیم برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شدند.
* فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به همراه دستیارانش پیش از شروع بازی در کنار زمین حاضر شدند و روی نیمکت نشستند. مجیدی پیش از حضور روی نیمکت در کنار زمین برای سرمربی تیم ملی دست تکان داد و اسکوچیچ نیز پاسخ او را با تکان دادن دست‌هایش داد.

* در حالیکه به نظر می رسید یاسین سلمانی از ابتدا وارد زمین شود، در دقیقه 35 بازی با دستور کادرفنی از جای خود بلند شد و راهی پشت دروازه شد تا مشغول گرم کردن شود. احتمال زیاد او از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شود.
* ضربه چکشی زیبای قایدی و واکنش دیدنی نیازمند فضای دیدنی را در ورزشگاه آزادی به وجود آورد و باعث به وجد آمدن حاضرین در استادیوم شد.

* در دقیقه 56 بازی شاهد بارش باران جالب توجهی در استادیوم آزادی بودیم که باعث تعجب افراد حاضر در ورزشگاه شد.

دیدگاه‌ها