کد خبر : 1771310 | 08 مرداد 1400 ساعت 23:35 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

به رغم شکست خانگی؛

ذوب‌آهن 0 - مس 1؛ پایان شاهنامه برای ذوب خوش بود

مهاجم باتجربه مس رفسنجان موفق شد با ضربه‌ای دیدنی تک گل پیروزی‌بخش تیمش را مقابل ذوب‌آهن اصفهان به ثمر برساند.

ذوب‌آهن 0 - مس 1؛ پایان شاهنامه برای ذوب خوش بود

به گزارش "ورزش سه" یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته سی‌ام (پایانی) بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در جریان بود؛ مسابقه‌ای که سبزپوشان اصفهانی به دنبال بقا در لیگ برتر بودند و می‌خواستند تا در خانه جشن ادامه حضورشان در لیگ برتر فوتبال ایران را برگزار کنند و در طرف مقابل مسی‌ها برای کسب رتبه تک‌رقمی در پایان اولین فصل حضورشان در بالاترین سطح فوتبال ایران، تلاش می‌کردند.

 

در آغاز نیمه نخست، بازیکنان ذوب‌آهن تکاپوی زیادی برای رسیدن به گل برتری داشتند و در 15 دقیقه ابتدایی بازی، 2-3 موقعیت مناسب گلزنی نصیب شاگردان مجتبی حسینی شد که در به ثمر رساندن آن ناکام بودند؛ البته که دو صحنه مشکوک داوری هم در دقایق ابتدایی مسابقه در محوطه جریمه مس رفسنجان رخ داد که عرب‌براقی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت اما کادرفنی ذوب‌آهن اصفهان به شدت علیه تصمیم او موضع‌گیری کردند.

 

با گذشت 15 دقیقه از زمان مسابقه، بازی شرایط متعادلی پیدا کرد و بازهم مالکیت توپ و میدان در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن بود اما آن‌ها در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند و مسی‌ها با ساختار دفاعی مناسب، اجازه خلق موقعیت روی دروازه ذوبی‌ها را ندادند؛ در دقایق پایانی نیمه اول، چند فرصت گلزنی دیگر هم برای ذوبی‌ها به دست آمد که بی‌دقتی مهاجمان و البته نمایش بی‌نقص خط دفاعی مس باعث شد تا این موقعیت‌ها هم به ثمر ننشینند و بازی بدون گل در نیمه اول به پایان برسد.

 

با شروع نیمه دوم هم مالکیت توپ و میدان در اختیار شاگردان مجتبی حسینی بود و آن‌ها به دنبال رسیدن به گل برتری بودند و تلاش زیادی را در آغاز نیمه دوم داشتند که این تلاش‌ها نافرجام بود و درخشش دروازه‌بان باتجربه مسی‌ها باعث شد تا بازی همچنان بدون گل مساوی دنبال شود؛ در مقابل روی اولین موقعیت گلزنی مس، روی پاس فوق‌العاده داود نوشی‌صوفیانی دروازه‌بان مس، محمد قاضی با ضربه‌ای دیدنی و آکروباتیک توانست گل اول را بزند تا برخلاف جریان مسابقه، برتری از آن شاگردان ربیعی شود.

 

پس از این گل، دامنه حملات بازیکنان ذوب‌آهن ادامه پیدا کرد اما بدشانسی و درخشش دفاع و دروازه‌بان مس باعث شد تا طلسم گل نزدن بازیکنان ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر مقابل مس رفسنجان ادامه پیدا کند و این طلسم تا دقیقه پایانی مسابقه همراه ذوبی‌ها بود؛ البته که به لطف شکست سنگین و پنج گله سایپا، ذوب‌آهن به رغم شکست خانگی مقابل مس، در لیگ برتر ماند و فصل آینده نیز در سطح اول فوتبال ایران حضور خواهد داشت.

 

مس رفسنجان هم با این پیروزی بیرون از خانه موفق شد در پایان اولین فصل حضورش در لیگ برتر با 39 امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار بگیرد و شاگردان محمد ربیعی موفق شدند در موقعیتی مناسب لیگ بیستم را به پایان برسانند.

 

هفته سی‌ام لیگ برتر؛ جمعه: 1400/05/08 ؛ ساعت 21:15
استادیوم: فولادشهر اصفهان / بدون تماشاگر

داور: امیر عرب براقی / کمک‌ها: محمد رضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان / داور چهارم: رضوان سرشار / ناظر: محسن ترکی

 

ذوب‌آهن اصفهان

 

یوسف بهزادی
وحید محمدزاده
عبدالله حسینی (دقیقه 82 - ایوان مارکوویچ)
مسعود ابراهیم زاده
رضا محمودآبادی (دقیقه 60 - مجتبی حقدوست)
حسین شنانی (دقیقه 82 - امیرمحمد پناهی)
پیمان رنجبری
مهرداد قنبری (دقیقه 75 - دارکو بیدوف)
دانیال مومنی (دقیقه 75 - علی خدادادی)
سینا اسدبیگی
فرشاد محمدی مهر

 

سرمربی: مجتبی حسینی

 

مس رفسنجان

 

داود نوشی صوفیانی
عقیل کعبی
مسیح زاهدی
مجید نصیری
میثم نقی‌زاده
مهرداد رضایی (دقیقه 90+5 - هومن ربیع‌زاده)
محسن آذرباد (دقیقه 90+5 - علی‌اصغر صادقی)
حسن جعفری
محمد انصاری
فراز امامعلی (دقیقه 80 - مهرداد آوخ)
محمد قاضی (دقیقه 72 - محمدرضا سلیمانی)

سرمربی: محمد ربیعی

 

کارت زرد

 

حسن جعفری (دقیقه 17 از مس رفسنجان)
داود نوشی‌صوفیانی (دقیقه 69 از مس رفسنجان)

 

شرح گل:

 

ذوب‌آهن اصفهان صفر - مس رفسنجان 1 (دقیقه 52 - محمد قاضی) - روی شروع مجدد فوق‌العاده داود نوشی‌صوفیانی، توپ به محمد قاضی در محوطه جریمه ذوب‌آهن رسید و مهاجم باتجربه مسی‌ها توانست با ضربه‌ای دیدنی و آکروباتیک توپ را بالاتر از دستان یوسف بهزادی به تور دروازه ذوب‌آهن بچسباند تا برخلاف جریان مسابقه، گل برای مس به ثمر برسد و شرایط برای بقا ذوب‌آهن پیچیده شود.

 

دقایق حساس

 

دقیقه 2: سانتر وحید محمدزاده از حوالی میانه زمین به سوی دروازه مس از روی ضربه ایستگاهی، با ضربه سر عبدالله حسینی همراه بود اما نوشی‌صوفیانی با جاگیری مناسب خود مانع از گلزنی زودهنگام ذوبی‌ها شد.
دقیقه 5: روی نفوذ از سمت راست رضا محمود آبادی و پاس او به درون محوطه جریمه، پیمان رنجبری پس از برخورد با مجید نصیری مدافع مس درون محوطه این تیم سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت؛ کادرفنی ذوب‌آهن اعتراض شدیدی نسبت به عملکرد داور بازی داشتند.
دقیقه 7: با ارسال عالی فرشاد محمدی‌مهر، پیمان رنجبری پشت خط دفاعی مس صاحب فرصت گلزنی شد که نوشی‌صوفیانی با خروج موفق خود مانع از خلق موقعیت جدی روی دروازه مس شد.
دقیقه 10: بار دیگر فرار از پشت خط دفاعی مس، فرصت گلزنی برای ذوب‌آهن و پیمان رنجبری ایجاد کرد که مهاجم ذوبی‌ها با بی‌دقتی ضربه خود را به کنار دروازه مس رفسنجان کوبید.
دقیقه 13: نفوذ مسعود ابراهیم‌زاده از سمت چپ خط دفاعی ذوب‌آهن، با تکل بلند مجید نصیری همراه شد که کادرفنی ذوب‌آهن اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما عرب‌براقی داور مسابقه اعلام ضربه داور کرد تا اعتراض شدیدی از سوی مجتبی حسینی صورت پذیرد.
دقیقه 43: روی ارسال ضربه کرنر، وحید محمدزاده توپ را برای پیمان رنجبری با ضربه سر فرستاد اما خروج موفق نوشی‌صوفیانی مانع از گلزنی بازیکنان ذوب‌آهن شد.
دقیقه 49: ارسال کرنر از سمت راست توسط فرشاد محمدی‌مهر با ضربه سر وحید محمدزاده همراه بود اما ضربه کاپیتان ذوبی‌ها از بالای دروازه مس به بیرون رفت و یک فرصت خوب گلزنی برای شاگردان حسینی از دست رفت.
دقیقه 51: پس از حرکت در عرض رضا محمودآبادی، او ضربه‌ای ناگهانی به سوی دروازه مس رفسنجان زد که به شکلی خطرناک از کنار دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه 55: روی یک کار تیمی زیبا شاگردان مجتبی حسینی در یک قدمی رسیدن به گل تساوی قرار گرفتند اما ضربه فنی حسین شنانی با واکنش عالی نوشی‌صوفیانی همراه شد و دروازه‌بان مس به خوبی توانست توپ را جمع کند.
دقیقه 64: فرصت عالی گلزنی برای مس رفسنجان که ضربه از پشت محوطه جریمه محسن آذرباد را یوسف بهزادی به زیبایی دفع کرد.
دقیقه 66: فرشاد محمدی‌مهر از روی ضربه ایستگاهی شلیکی تماشایی به سوی دروازه مس رفسنجان داشت که با بدشانسی ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و با اندکی فاصله به تور دروازه مس نرسید.
دقیقه 70: فرصت ایده‌آل گلزنی برای بازیکنان ذوب‌آهن روی پرتاب بلند ابراهیم زاده، که درون محوطه شش قدم دروازه مس، ضربه سر عبدالله حسینی با واکنش فوق‌العاده نوشی‌صوفیانی همراه شد تا بازی همچنان با برتری یک بر صفر مس دنبال شود.
دقیقه 73: شوت سرکش فرشاد محمدی‌مهر از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از کنار دروازه مس به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه 81: پس از چند فعل و انفعال، سرانجام عبدالله حسینی مدافع پیش‌تاخته ذوبی‌ها از سمت راست خط حمله ذوب‌آهن ضربه والی خطرناکی را روانه دروازه مس کرد که با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 83: روی اشتباه مهلک خط دفاعی ذوب‌آهن، مهرداد رضایی فرصت عالی شوت‌زنی از روی خط محوطه جریمه داشت که ضربه خطرناک او با واکنش فوق‌العاده یوسف بهزادی دفع شد.

 

اتفاق ویژه

با توجه به پیروزی پرگل تراکتور مقابل سایپا، ذوب‌آهن اصفهان به رغم شکستی که امشب در خانه مقابل مس رفسنجان متحمل شد، با 26 امتیاز و به لطف تفاضل گل بیشتر نسبت به سایپا، توانست بقای خود در لیگ برتر را مسجل کند و شاگردان مجتبی حسینی نیز پس از پایان بازی با مس با خوشحالی ورزشگاه فولادشهر اصفهان را ترک کردند؛ چرا که آن‌ها پس از گذراندن یک فصل پرحاشیه و البته پر فراز و نشیب موفق شدند تا در پایان، سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کنند و در بیست و یکمین دوره لیگ برتر نیز حضور داشته باشند و با این وصف، سایپا در کنار ماشین‌سازی مسافر لیگ شد.

 

بهترین بازیکن

 

داود نوشی‌صوفیانی دروازه‌بان مس رفسنجان شبی فوق‌العاده را در فولادشهر سپری کرد؛ او توانست هم در خط دروازه واکنش‌های تماشایی را از خود نشان بدهد و بارها مقابل ضربات مهاجمان ذوب‌آهن ایستاد و هم این‌که تک گل تیمش را از زمین خودی با یک پاس دیدنی ساخت تا بتواند با شایستگی عنوان برترین بازیکن جدال حساس امشب ذوب‌آهن اصفهان و مس رفسنجان را از آن خود کند. 

 

در حاشیه

 

* ذوب‌آهن برای بقا در لیگ برتر امشب نیازمند آن است تا مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسد و از آن‌سو، سایپا نتواند با پیروزی پرگل مقابل تراکتور از میدان مسابقه خارج شود.
* مجتبی حسینی سرمربی ذوب‌آهن در تصمیمی جالب‌توجه دارکو بیدوف بازیکن تاثیرگذار تیم خود را از ترکیب خارج کرده و برای مسابقه امشب روی نیمکت قرار داده است؛ میلاد جهانی به دلیل 4 اخطاره بودن غایب بزرگ ذوب‌آهن برای مسابقه امشب است.
* غیبت مهدی کیانی در فهرست مس و بازگشت حسن جعفری به ترکیب، دو تغییر مهم مس رفسنجان نسبت به دیدار گذشته به حساب می‌آید.
* قاسم حدادی‌فر کاپیتان مصدوم ذوب‌آهن نیز به مانند دیدارهای خانگی پیشین ذوبی‌ها از نزدیک نظاره‌گر عملکرد همبازیان خود است.
* در غیاب مهدی کیانی، محمد قاضی بازوبند کاپیتانی مس رفسنجان را در مسابقه امشب به بازوی خود بسته است.

دیدگاه‌ها