کد خبر : 1771453 | 09 مرداد 1400 ساعت 10:12 | 38.2K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

شناگر آمریکایی تاریخ‌ساز شد

کیت لدکی، شناگر بزرگ و مشهور آمریکایی یک بار دیگر موفق به کسب مدال طلا در المپییک شد.

شناگر آمریکایی تاریخ‌ساز شد

به گزارش "ورزش سه"، کیت لدکی، شناگر پرافتخار و تاریخ ساز آمریکایی برای سومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی ماده 800 متر آزاد کرال سینه دست یافت. کیت لدکی در ادوار 2012، 2016 و 2020 موفق به کسب طلا شده و به سومین زن ورزشکار تاریخ المپیک بدل شد که در یک رشته و در سه دوره پیاپی مدال طلا کسب کرده است.

 

آریارن تیتموس، شناگر تازه کار و قدرتمند جدید استرالیایی نیز عملکرد درخشانی داشته و بعد از کیت لدکی به رتبه دوم و مدال نقره این ماده دست یافت. کیت لدکی آمریکایی که در این دوره نیز بخت اول قهرمانی نیز لقب گرفته بود، از ابتدا تا انتها مسابقه بر رقبای خود برتری داشت و هفتمین مدال طلای المپیک خود را از آن خود کرد.

 

البته این دیدار برای لدکی جنبه انتقامی نیز داشت، زیرا تیتموس در دو مسابقه انفرادی قبلی مقابل لدکی برنده شده بود، اما در نهایت این ورزشکار آمریکایی در چهارمین و آخرین دیدار بین دو شناگر موفق به کسب پیروزی شد.

 

یان تورپ، شناگر بزرگ و سابق استرالیایی در این رابطه گفت: "قبل از مسابقه بین بهترین رکورد شخصی لدکی و تیتموس در این دوره 10 ثانیه تفاوت وجود داشت و این کار را برای آریارن جوان تقریبا غیرممکن می کرد."

 

1629167

دیدگاه‌ها