کد خبر : 1771473 | 09 مرداد 1400 ساعت 11:45 | 155.6K بازدید | 14 دیدگاه

ترین‌های لیگ برتر در فصلی که گذشت

فصل جاری لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس پایان یافت و این پنجمین قهرمانی متوالی سرخ ها بود. رکوردی که شاید تا سال های سال از سوی دیگر تیم ها تکرار نشود.

ترین‌های لیگ برتر در فصلی که گذشت 

به گزارش "ورزش سه"،  به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به ترین های لیگ برتر در فصلی که سپری شد. 

 

بیشترین امتیاز (پرسپولیس) 

پرسپولیس با کسب 67 امتیاز قهرمان این فصل لیگ برتر شد. میانگین کسب امتیاز این تیم در فصل سپری شده 2.33 در هر بازی بود. بیشتر از فرمول قهرمانی در فوتبال ایران. می گویند تیمی در فوتبال ایران قهرمان می شود که معدل امتیازاتش از هر بازی دو بعلاوه یک باشد. از آنجایی که در لیگ برتر 30 بازی انجام شده بر اساس این فرمول پرسپولیس با 61 امتیاز قهرمان لیگ برتر می شد! در حالی که این چنین نیست. پرسپولیس اگر 61 امتیاز کسب می کرد بر سکوی دومی تکیه می زد به این خاطر که سپاهان با توجه به پیروزی در هفته پایانی و در برابر استقلال 65 امتیاز کسب کرد. 

 

1629101

 

بیشترین برد (پرسپولیس و سپاهان) 

بیشترین برد را در این فصل از بازی ها دو تیم پرسپولیس و سپاهان به دست آورده اند. با 19 پیروزی. این دو تیم اگر یک پیروزی دیگر در کارنامه خود ثبت می کردند دو سوم از بازی های خود را با پیروزی پشت سر می گذاشتند. یعنی دو پیروزی در هر سه بازی. 

 

بیشترین گل زده (سپاهان) 

عنوان بهترین تیم در فاز تهاجمی به سپاهان رسید به این خاطر که 53 گل زد. معدل گل زده سپاهان در هر بازی 1.76 بوده و خط حمله این تیم هر 50 دقیقه یک بار به گل رسیده است. بیشترین گل زده را در تیم سپاهان سجاد شهباززاده داشته. 20 گل از 53 گل توسط این مهاجم به ثمر رسید که به همین بهانه آقای گل این فصل از بازی های لیگ برتر شد. البته باید به این نکته اشاره کرد شمار گل های به ثمر رسیده در لیگ برتر کمتر از استانداردهای جهانی است؛ این به خاطر ارایه بازی دفاعی از تیم ها است که کار را برای تیم های تهاجمی چون سپاهان هم سخت می کند. در فوتبال جهان تیم ها در حال سپری شدن از میانیگن 2 گل در هر بازی هستند اما در فوتبال ایران هنوز تیم ها به این میانگین نرسیده اند. همان طور که اشاره شد سبک بازی حریف هم در عملکرد از سوی تهاجمی تاثیر گذار است. بدون شک سپاهان در بیشتر بازی ها با تیم هایی روبرو شده که در برابر این تیم ارایه گر بازی های دفاعی بودند و به تیمی که چند لایه دفاع می کند گل زدن سخت است. 

 

1625269

 

بهترین خط دفاعی (پرسپولیس) 

بهترین عملکرد را در فاز دفاعی تیم پرسپولیس داشت. این تیم در 30 مسابقه سپری شده تنها 14 گل دریافت کرد. این موفقیت بدون شک مرهون دفاع تیمی است. و نگاهی که یحیی گل محمدی و دستیارانش به این بخش از فوتبال داشته اند. البته که درخشش حامد لک در درون دروازه و نمایش خوب مردان خط دفاعی که سید جلال هم جز آنها بشمار می رود در این موفقیت پر رنگ بوده است اما این دفاع تیمی پرسپولیس بوده که موجب شده این آمار به ثبت برسد. در خیلی از صحنه ها پرس از منطقه یک سوم دفاعی حریف توسط مهاجمان و هافبک ها موجب برهم ریختن بازیسازی حریف و نزدیک نشدن آنها به دروازه  پرسپولیس می شد. اینطور می توان گفت در خیلی از صحنه ها خط حمله و هافبک تیم پرسپولیس به تیم حریف اجازه نمی دادند به خط دفاعی تیم پرسپولیس برسد. اینکه می گویند در فوتبال بهترین دفاع حمله است در تیم پرسپولیس نمود داشت. 

 

کمترین باخت (پرسپولیس) 

تیم پرسپولیس در 30 بازی انجام داده تنها یک باخت داشت. پیش تر اشاره کرده بودیم در 19 مسابقه به پیروزی دست یافت و طبیعتا در 10 بازی هم به نتیجه مساوی دست پیدا کرده است. این تیم تنها در مسابقه ای که در برابر آلومینیوم دراراک داشته دو بر یک شکست خورد و به جز این شکست، باخت دیگری در کارنامه سرخ ها به ثبت نرسید. پنج قهرمانی متوالی تیم پرسپولیس در لیگ برتر. به نظر می رسد سرخ ها از زمان برانکو به بردن عادت کرده اند و نمی خواهند این عادت را کنار بگذارند.

دیدگاه‌ها