کد خبر : 1771485 | 09 مرداد 1400 ساعت 12:20 | 29.3K بازدید | 1 دیدگاه

پیروزی یووه، رئال و بارسا در مقابل حکم جریمه یوفا

به نظر می رسد یوفا قادر به جریمه سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید بابت پروژه سوپرلیگ نیست.

پیروزی یووه، رئال و بارسا در مقابل حکم جریمه یوفا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از منتفی شدن پروژه سوپرلیگ بود که یوفا تهدید کرد تیم های حاضر در این برنامه را جریمه خواهد کرد، اما حالا دادگاه مادرید از یوفا خواسته اقدامات قانونی علیه باشگاه های موسس سوپرلیگ را متوقف کند. سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید نیز حالا با صدور بیانیه ای قصد خود را برای ادامه پروژه سوپرلیگ را اعلام کرده و از اینکه جریمه نمی شوند نیز ابراز خرسندی کرده اند.

 

در این بیانیه آمده است: "ما وظیفه داریم چالش های پیش روی دنیای فوتبال را برطرف کنیم. یوفا به صورت انحصاری مالک و مدیر مسابقات فوتبال در اروپا بوده و همانطور که بارها ثابت شدده، این شرایط انحصاری با منافع ورزش فوتبال و حفظ تعادل در آن در تضاد بوده و آسیب زننده است. بخش کنترل مالی به طور دقیق اعمال نشده و باشگاه‌ های اروپایی حق دارند اداره مسابقات را خود در دست بگیرند.

 

1629238

 

دادگاه از درخواست سوپرلیگ اروپا حمایت کرده، درخواست تجدید نظر یوفا را رد می کند و به یوفا مبنی بر عدم گرفتن جریمه تاکید کرده است. این پرونده توسط دیوان دادگستری اروپا در لوکزامبورگ مورد بررسی قرار می گیرد و این نهاد باید موقعیت انحصاری یوفا در فوتبال اروپا را بررسی کند.

 

خوشحالیم که در آینده دیگر در معرض تهدیدات یوفا نخواهیم بود. هدف ما این است که پروژه سوپرلیگ را به شیوه ای سازنده و مشارکتی ادامه دهیم و همیشه روی همه افراد ذینفع در فوتبال مانند هواداران، بازیکنان، مربیان، باشگاه ها، لیگ ها و اتحادیه های ملی و بین المللی حساب باز کنیم.

 

می دانیم که برخی پیشنهادات باید مورد بازبینی قرار گیرد و البته  پروژه با گفتگو و همکاری قابل بهبود است. ما به موفقیت پروژه ای که همیشه با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته اطمینان داریم."

دیدگاه‌ها