کد خبر : 1771520 | 09 مرداد 1400 ساعت 15:11 | 23.5K بازدید | 3 دیدگاه

درخواست بازی جوانمردانه، حرف از شرافت و وجدان

تارتار در رختکن به بازیکنان پیکان چه گفت؟

مدیررسانه ای باشگاه پیکان طی یادداشتی به صحبت های مهدی تارتار قبل از بازی با پرسپولیس در رختکن تیمش و حفظ شرافت و پاکی فوتبال پرداخت.

تارتار در رختکن به بازیکنان پیکان چه گفت؟

به گزارش "ورزش سه"، پیکان روز گذشته در هفته پایانی لیگ برتر روز گذشته مقابل پرسپولیس تن به شکست مقابل پرسپولیس بود. این دیدار با توجه به حضور مهدی تارتار به عنوان یک مربی پرسپولیسی روی نیمکت پیکان حساسیت زیادی داشت و طی روزهای گذشته مسائل زیادی در این خصوص مطرح شد.


با پایان مسابقه اما برخی از طرفداران فوتبال بار دیگر نسبت به مهدی تارتار موضع گیری کردند و در فضای مجازی اهانت هایی به این مربی انجام دادند.


به همین خاطر امیر صادقی پناه مدیررسانه ای باشگاه پیکان تهران طی یادداشتی به فضای رختکن تیمش قبل از بازی با پرسپولیس و تاکید تارتار به بازی جوانمردانه پرداخته است. این یادداشت را در ادامه می خوانید:
"شانس؛ این واژه نشات گرفته از خرافات در زندگی همه ما نقش پررنگی را ایفا می کند. افراد زیادی در جوامع مختلف هستند که به خوشی شانسی یا بدشانسی معروفند؛ هرکدام از ما هم در زندگی روزمره وقتی با اتفاقی که دوستش نداریم روبه رو می شویم، ممکن است آن را بدشانسی بدانیم و هنگامی که اتفاق خوبی برایمان رخ می دهد در ضمیر ناخودآگاه خوش شانسی را به خود نسبت می دهیم.
شانس در فوتبال اما طور دیگری نمود پیدا می کند؛ وقتی به خودت اطمینان داری و می دانی که توانایی انجام کارهای بزرگ را داری، ناگهان اتفاقی می افتد که هرچقدر هم انسان قدرتمندی باشی، ذهنت درگیرش می شود. حکایت مهدی تارتار و تقابل هایش با پرسپولیس یکی از همین اتفاقات است. دیروز، او روی نیمکت پیکان مثل دوسال قبل در پارس جنوبی در هفته آخر پذیرای پرسپولیسی بود که برای قهرمانی باید پیروزی را به دست می آورد.


تاریخ برای آقامهدی خیلی زود تکرار شد و البته که با گسترش فضای مجازی و افزایش کاربران نه چندان آرام آن، فشارها طی یک هفته گذشته روی او به حدی غیرقابل تصور رسید. اتهام ها و اهانت ها به مربی ای که به «ماخوذ به حیا بودن» در سال های بازی و مربیگری اش معروف بوده، از آن دسته اتفاقات عجیبی است که فقط در فوتبال ایران آن را مشاهده می کنیم؛ با همه اینها او که حالا بسیار باتجربه تر از گذشته است، خوب می داند که چطور با این شرایط خاص کنار بیاید و کاری کند که به قول خودش بعد از بازی سرش را راحت روی بالش بگذارد.


دیروز وقتی به خاطر شلوغی بیرون ورزشگاه و تجمع هواداران پرسپولیس، دقایقی دیر به شاگردانش ملحق شد، کلافگی بابت این تاخیر در چهره اش مشخص بود؛ خیلی زود همکارانش را جمع کرد و جلسه کوتاهی برگزار کرد و برای انتخاب ترکیب به نتیجه رسید. به جمع بازیکنان رفت و شعار همیشگی را روی تخته نوشت: «وقتی یک تیم هستیم، هیچ غیرممکنی وجود ندارد».
با وجود همه فشارهای وارد شده طی روزهای گذشته اما خودش را حفظ کرد و قبل از آنکه نکات فنی را بگوید و ترکیب تیم را اعلام کند، حرف هایی را بر زبان آورد که شاید خیلی ها تصورش را نمی کردند؛ از حق الناس گفت ، از وجدان و شرافت. از اینکه لقمه حلال سر سفره خانواده برده و با بی وجدانی آخرت خود را نخواهد فروخت.
با همه توهین هایی که در ذهنش طی تمام ساعت های قبل از بازی با پرسپولیس نقش بسته بود، اما سعی کرد شاگردانش را حتی بهتر از همیشه آماده مسابقه کند و حسی را در آنها به وجود آورد تا دینی بر گردن شان نباشد.


آقامهدی با همان لحن آرام و همیشگی از بازیکنان جوان خود که حالا دیگر نامی در فوتبال ایران دست و پا کرده اند، خواست تا مانند دیدار با سپاهان مقابل پرسپولیس ظاهر شوند و اسیر نفس خود نشوند؛ شنیدن این صحبت ها از کسی که پرسپولیسی بودنش بر همه مبرهن است، موضوعی است که باید به دفعات درباره اش بحث کرد.
برای من که جمعه شب در رختکن میزبان ورزشگاه شهرقدس شاهد این صحنه ها بودم، دیروز روز نمایش پاکی و شرافت در فوتبال بود؛ همان چیزی که همه از تارتار و پیکان جوانانش انتظار داشتند و بی شک در کنار همه بردو باخت ها و نتایج فوتبالی، این موضوعات بیشتر از هرچیز دیگری در فوتبال ماندگار خواهد شد. جمعه پیکان کم هزینه و جوان، زورش به پرسپولیس و ستاره هایش نرسید، جشن قهرمانی در شهرقدس برگزار شد، اما یادمان نرود که آن سوی میدان تیمی بود که مربی اش با وجود همه علاقه ای که به پرسپولیس دارد، اعتقاداتش را زیر پا نگذاشت تا لقمه حلال به فرزند بانمک و خردسالش بدهد."

دیدگاه‌ها