کد خبر : 1771566 | 09 مرداد 1400 ساعت 18:33 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده ای از ویارئال؛

ستاره ای که آینده فوتبال اسپانیا است

یرمی پینو در سن 18 سالگی به یکی از آینده دارترین بازیکنان فوتبال اسپانیا تبدیل شده است.

ستاره ای که آینده فوتبال اسپانیا است

به گزارش "ورزش سه"، فصل 20/2021 برای یرمی پینو پر از اتفاقات پرفراز و نشیب بود. فصل آزمایش مثبت کرونا آغاز شد و این باعث شد او در ماه اول فصل مجبور به سپری کردن دوران قرنطینه شود، اما یرمی پیینو با تبدیل شدن به جوان ترین قهرمان تاریخ لیگ اروپا، فصل را در بالاترین سطح به پایان رساند. او این جام بزرگ را در سن 18 سال و 218 روزی خود در گدانسک بالای سر برد و رکورد قدیمی رابین فان پرسی را از آن خود کرد.

 

علیرغم جوانی، یرمی نقش مهمی در این مفقیت در مسابقات لیگ اروپا داشت. ویارئال اولین جام بزرگ را از آن خود کرد و پینو در 9 بازی از 14 بازی زیر دریایی های زرد در ترکیب حضور داشت. این بازیکن نوجوان از نیمکت نشینی تا اولین بازی خود در رده بزرگسالان در دور گروهی لیگ اروپا مقابل سیواسپور گرفته تا حضور در ترکیب ثابت در فینال مقابل منچستریونایتد ررا تجربه کرد.

 

1629366

 

یرمی پینو در بازی با قره باغ موفق به گلزنی هم شد، اما مهمترین نقش آفرینی یرمی در بازی برگشت نیمه نهایی در خانه آرسنال انجام شد. سامو چوکوئزه تنها بعد از 30 دقیقه دچار مصدومیت شد و اونای امری به پینو اعتماد کرد تا مهمترین دقایق فوتبال او رقم بخورد. او با شکستن خطوط دفاعی حریف و حفظ توپ، فشار روی خط دفاعی ویارئال در لحظات سرنوشت ساز کاهش داد و آنها با کسب تساوی بدون گل، بلیت صعود به فینال را به دست آوردند.

 

باید اعتراف کنیم که بگوییم یرمی در پایان فصل 2020/21 به یکی از مهمترین بازیکنان امری تبدیل شد و حتی در آخرین بازی فصل لالیگا مقابل رئال مادرید گلزنی کرد. اگر او شروع فصل را به علت ابتلا به ویروس کرونا را از دست نمی داد، می توانست حتی زودتر به بازیکن فیکس تیمش تبدیل شود.

 

اما یرمی چه در ترکیب ثابت بوده و چه از نیمکت راهی زمین شود، همیشه با تمام انرژی خود در میدان ظاهر می شود. سبک بازی او هم سریع و نرم بوده و حتی از سوی برخی از مربیان سابق خود به عنوان "بازیکن خیابانی" توصیف شده است. در آنجا بود که یرمی برای اولین بار نحوه بازی کردن را آموخته و در نوجوانی مهارت های خود را در خیابان های محل تولدش لاس پالماس، در جزایر قناری تکمیل کرد.

 

یرمی پس از حضور در آکادمی لاس پالماس، در مسابقات فوتبال جوانان درخشیده و پیشنهادات مختلفی از باشگاه های برتر لالیگا دریافت کرد تا ادامه دوران آموزش فوتبالی خود را در مدارس دیگری ادامه دهد. پیشنهاد ویارئال از همه جدی تر بود و پینو در سال 2017 به این منطقه و باشگاه واقع در ساحل شرقی نقل مکان کرد.

 

ویارئال یکی از بهترین آکادمی های فوتبال در اروپا را در اختیار دارد از همان ابتدا جذابیت های این باشگاه بالا به نظر می رسید. فرناندو رویگ، رئیس آکادمی از روز اول اهمیت توسعه استعدادهای بومی را اولویت قرار است. لوئیس آرناو پیلار، مدیر تبیین اصول آکادمی در مصاحبه ای در سال 2021 در این خصصوص توضیح داد: "هنگامی که رویگ وارد باشگاه شد، اولین کاری که انجام داد ساخت یک مجموعه ورزشی بود، زیرا او به جد معتقد بود اساس باشگاه باید آکادمی باشد."

 

1629368

 

یرمی توانست مهارت های خود را با استفاده از امکانات کلاس جهانی باشگاه تقویت کند و به جایی برسد که مربی بزرگی مانند امری در بازی های حذفی بزرگ به او اعتماد کند. چنین نمایش هایی باعث شد یرمی پینو در مسابقات زیر 21 سال اروپا در تابستان امسال برای تیم 21 سال اسپانیا بازی کرده و در لیست 100 بازیکن نامزد جایزه معتبر "جوان طلایی" امسال نیز قرار گیرد.

 

یرمی هنوز به سقف خود توانیی های نرسیده و در آینده بیشتر شاهد درخشش او خواهیم بود. برای اونای امری و همه ارکان باشگاه ویارئال، چشم انداز حضور این بازیکن 18 ساله در تمرینات تیم اصلی از همان روزهای ابتدای فصل بسیار جذاب بوده است. به نظر می رسد یرمی در این فصل به روند رو به رشد خود ادامه داده و به ترکیب اصلی می رسد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها