کد خبر : 1771580 | 09 مرداد 1400 ساعت 19:20 | 35.1K بازدید | 2 دیدگاه

انتقال ژابی آلونسو و کیلور ناواس به برنابئو

آگوست؛ ماه خریدهای فوق‌العاده رئال مادرید

ماه آگوست همواره صحنه اتفاقات مهمی در فوتبال اسپانیا بوده است.

آگوست؛ ماه خریدهای فوق‌العاده رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، طی سال های اخیر لالیگا و به‌طورکلی فوتبال اسپانیا در ماه آگوست صحنه رقم خوردن اتفاقات جالب توجهی بوده که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

5 آگوست 2009- رئال‌مادرید ژابی آلونسو را به خدمت گرفت
می‌توان گفت که رئال مادرید در نقل و انتقالات تابستانی سال 2009 فوق‌العاده عمل کرد. فلورنتینو پرز بعد از بازگشت به ریاست باشگاه در ژوئن همان سال بر نقل و انتقالات تابستانی رئال مادرید نظارت کرد. کریستیانو رونالدو، کاکا و کریم بنزما بازیکنان بزرگی بودند که رئال مادرید قبل از به خدمت گرفتن ژابی آلونسو از لیورپول، جذب آنها را نهایی کرد. آلونسو به عنوان قهرمان یورو 2008 به رئال مادرید آمد و در سال های حضور خود در این تیم فوق‌العاده عمل کرد. توانایی و دقت او در ارسال پاس‌های کلیدی بسیار عالی بود و آلونسو پنج سال فوق‌العاده را در سانتیاگو برنابئو سپری کرد. او همچنین با رئال قهرمان فصل 14-2013 لیگ قهرمانان اروپا شد و سپس به بایرن مونیخ پیوست.

 

 

1629385

 

 

5 آگوست 2014؛ رئال مادرید و جذب کیلور ناواس
هزاران هوادار رئال مادرید در این روز به سانتیاگو برنابئو رفتند تا معارفه دروازه‌بان جدیدشان را از نزدیک تماشا کنند. لوس بلانکوس ناواس را از لوانته به خدمت گرفت و او در این تیم و البته در باشگاه قبلی خود یعنی آلباسته به عنوان یک دروازه‌بان فوق‌العاده ظهور کرد. اما به نظر می رسد مهمترین نکته ای که باعث شد رئال مادرید به سراغ جذب کیلور ناواس برود، درخشش او در جام جهانی برزیل بود که موفق شد با کشورش عملکرد خوبی داشته باشد. اوج کار ناواس با رئال مادرید سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا بود و با وجود جدایی او و پیوستنش به پاری سن ژرمن، هواداران رئال مادرید از این دروازه بان به عنوان یک اسطوره ای یاد می‌کنند.

 

 

1629386

 

 

8 آگوست؛ درگذشت تراژدیک دنی خارکه
در این روز و در سال 2009 دنی خارکه در اردوی پیش فصل اسپانیول که در کشور ایتالیا برگزار می‌شد دچار حمله قلبی شد و به شکل دراماتیکی درگذشت. این یک ضربه سخت برای باشگاه اسپانیول بود چراکه خارک یک مدافع مستحکم و با استعداد بود و به تازگی کاپیتانی این تیم را برعهده گرفته بود. روزها، هفته ها و ماه ها بعد از درگذشت این بازیکن بسیاری از هم تیمی ها و دوستان او به وی ادای احترام کردند. معروف ترین آن ها در جام جهانی 2010 بود که آندرس اینستا جشن قهرمانی تیم ملی اسپانیا را به یاد او برگزار کرد. هواداران اسپانیول هنوز هم او را به‌خاطر می‌آورند و در دقیقه 21 هر بازی خانگی به یادش دست می زنند.

 

 

1629387

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها