کد خبر : 1771632 | 10 مرداد 1400 ساعت 14:40 | 330.8K بازدید | 18 دیدگاه

نجاتی ناباورانه حذف شد؛ میرزازاده در شانس مجدد

استارت کم فروغ سربازان بنا در توکیو

در روز دهم المپیک توکیو، دو فرنگی کار ایرانی خیلی زود مقابل رقبای خود شکست را پذیرا شدند.

استارت کم فروغ سربازان بنا در توکیو

 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که 10 روز از المپیک توکیو می گذرد، کاروان ایران همچنان با همان تک مدال طلای جواد فروغی که در روز نخست توزیع مدال ها به دست آورده، در جدول ها قرار دارد. با شروع مسابقات کشتی از امروز همه منتظر استارتی دوباره برای کاروان ایران هستند؛ اگرچه امروز در رقابت های کشتی فرنگی هم مدالی توزیع نمی شود و رقابت های فینال دو وزن 60 و 130 کیلوگرم فردا برگزار خواهد شد.


دو فرنگی کار ایرانی یعنی علیرضا نجاتی و امین میرزازاده در مجموع امروز فقط یک برد کسب کردند. نجاتی خیلی زود حذف شد، اما میرزازاده با توجه به فینالیست شدن لوپز کوبایی به شانس مجدد رفت.

 

 

رونمایی از فینالیست دو وزن 60 و 130 کیلو
14:30: در وزن 60 کیلوگرم کنیچیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه 5 بر 1 لنور تمیروف از اوکراین را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. و لوئیز اورتا سانچز از کوبا با نتیجه 11 بر صفر ویکتور سیوبانو از مولداوی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

14:35: در وزن 130 کیلوگرم در یکی از دیدارهای نیمه نهایی میهاین لوپز با نتیجه 2 بر صفر  رضا کایالپ از ترکیه را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.  در دیگر دیدار نیمه نهایی یاکوبی کاجایا از گرجستان با نتیجه 1 بر 1 یاسمانی آکوستا فرناندز از شیلی را مغلوب کرد و دیگر فینالیست این وزن شد.

 

 


 

امین میرزازاده در شانس مجدد


14:25: با توجه به برتری لوپز کوبایی در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ از ترکیه و فینالیست شدن او، امین میرزازاده به گروه شانس مجدد رفت. این فرنگی کار ایرانی باید فردا در دو کشتی برنده شود تا بتواند مدال برنز را بر گردن بیاویزد. کشتی دوم او برابر کایالپ بدون شک، جدال دشواری خواهد بود.

 


 

رونمایی از قرعه گرایی و ساروی در روز دوم

 

٩:٢٩: در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با یوسوانیس پنا فلورس از کوبا کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان بوزو استارسویچ از کرواسی و آیک مناتساکیان از بلغارستان می رود. در این وزن 16 نفر حضور دارند.

 


 

٩:٣١: در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان کریل میلوف از بلغارستان و جنگ ایلدیم از ترکیه می رود. در این وزن 16 نفر حضور دارند. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در گروه ساروی حضور دارد.

 


 

٨:٣٩: چهره محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم نشان می دهد که از عملکرد شاگردانش در روز نخست رضایت ندارد.

 

1629502

 


 

٨:٣٠: با پایان یافتن مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی و مشخص شدن نفرات راه یافته به نیمه نهایی دو وزن ۶٠ و ١٣٠ کیلوگرم، مسابقات از ساعت ١٣:۴۵ به وقت تهران برای مشخص شدن فینالیست ها ادامه پیدا خواهد کرد.

 


 

٨:٢۶: در حاشیه دیدارهای ٢ وزن ١٣٠ و ٦٠ کیلوگرم  نناد لالویچ رییس اتحادیه کشتی جهانی  و رییس کمیته ملی المپیک ایران برای دقایقی دیدار و گفت و گو کردند.

 

1629501

 


 

میرزازاده توان رقابت با لوپز را نداشت


8:16: امین میرزازاده، فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم ایران در دور دوم مقابل لوپز، دارنده سه طلای المپیک روی تشک رفت. جوان ایرانی که از وزن سبک تری هم نسبت به حریف کوبایی برخوردار بود، نتوانست مقابل این رقیب باتجربه دوام بیاورد و 8 بر صفر شکست را پذیرا شد. با این باخت میرزازاده باید در انتظار پیروزی لوپز مقابل رضا کایالپ ترکیه ای بنشیند و بعد از فینالیست شدن او، فرنگی کار ایرانی فردا می تواند در شانس مجدد روی تشک برود.

 

1629500

 


 

حذف زودهنگام نجاتی


8:10: علیرضا نجاتی با توجه به شکست رقیب ارمنستانی اش در دور دوم، فرصت حضور در شانس مجدد را هم از دست داد و خیلی زود حذف شد. این فرنگی کار وزن 60 کیلوگرم ایران، اولین حذف شده تیم محمد بنا در توکیو لقب گرفت.

 


 

٧:٣۵: علیرضا دبیر رییس و حمید سوریان نایب رییس فدراسیون کشتی از نزدیک نظاره گر عملکرد فرنگی کاران هستند.

 

1629494

 


 

٧:٢٣: در روز اول مسابقات کشتی فرنگی همه مسئولان ورزش ایران در سالن حاضر هستند.

 

1629493

 


 

استارت 6 امتیازی سنگین وزن ایرانی


7:04: امین میرزازاده، فرنگی کار جوان ایرانی در وزن 130 کیلوگرم با قرعه به مراتب سخت تری مواجه شده است. او در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی کشتی گرفت و توانست در همان ابتدای کشتی با حملات پیاپی خود از حریف اخطار بگیرد و در خاک هم دو بارانداز را به زیبایی اجرا کند. میرزازاده در ادامه کشتی هم با اداره حریف خود یک امتیاز گرفت و در نهایت 6 بر صفر برنده شد. حالا میرزازاده در دور دوم به مصاف میهاین لوپز از کوبا، قهرمان افسانه ای کشتی جهان و المپیک می رود. 

 

1629473

 



شکست نزدیک و تلخ نجاتی در گام اول


7:09: علیرضا نجاتی که تصور می شد بتواند به راحتی در دور نخست از سد آرمن ملکیان از ارمنستان بگذرد، کشتی را خوب آغاز کرد و توانست از رقیبش اخطار بگیرد. نجاتی در خاک سعی در اجرای سالتوبارانداز داشت، اما فقط یک امتیاز گرفت. در وقت دوم ورق برگشت و کشتی گیر ارمنستانی توانست امتیازاتی را روی اشتباهات نجاتی از او بگیرد. وقتی کشتی 5 بر 2 شده بود، نجاتی در لحظات پایانی حریفش را خاک کرد و بازهم سعی در اجرای سالتو بارانداز داشت که این بار نیز فقط یک امتیاز از سوی داوران دریافت کرد. نجاتی در نهایت کشتی را 5 بر 5 کرد، اما به خاطر امتیازات درشت تر رقیب شکست را پذیرا شد. حالا او باید در انتظار بنشیند تا شاید رقیبش به فینال برسد و نجاتی به شانس مجدد برود.

 

1629483

دیدگاه‌ها