کد خبر : 1771658 | 10 مرداد 1400 ساعت 10:40 | 210.8K بازدید | 26 دیدگاه

اسماعیلی‌فر: اگر بگوییم به یکی بیشتر توجه شده، بهانه است؛

ستاره سپاهان علیه اتهامات به پرسپولیس

مدافع راست تیم فوتبال سپاهان می‌گوید این تیم نباید به دنبال بهانه جویی باشد و باید با کار، تلاش و تمرین بیشتر به فصل آینده و قهرمانی در لیگ 21 بیاندیشد.

ستاره سپاهان علیه اتهامات به پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، فصل برای دانیال اسماعیلی‌فر در سپاهان سخت و دشوار آغاز شد. او در اولین بازی فصل مقابل گل گهر در پست دفاع راست بازی کرد، ولی در ادامه محرم نویدکیا بیشتر از او دروینگر راست و چپ و هافبک دفاعی یا میانی استفاده کرد، تا اینکه از مصاف برابر صنعت نفت آبادان بار دیگر به پست دفاع راست رسید و با ارسال اولین پاس گل فصل خود توانست جایگاهش را در تیم تثبیت کند و علی رغم حضور مرتضی منصوری که نمایش های خوبی در هفته های ابتدایی فصل داشت، تا بازی انتهایی برابر استقلال بازیکن ثابت تیم شد و با عملکرد خود سرمربی تیم ملی را نیز مجاب کرد تا او را به اردو دعوت کند. اسماعیلی در لیگ بیستم 4 بار گلزنی کرد و 5 بار برای هم تیمی هایش موقعیت گل ساخت که برای بازیکنی که تقریبا در 11 هفته ابتدایی به عنوان یار جایگزین وارد زمین می‌شد، آمار بسیار خوبی به شمار می‌رود.

 

عملکرد فصل بیستم سپاهان و همینطور دانیال اسماعیلی فر موضوع اصلی مصاحبه ما با این بازیکن روز بعد از پیروزی برابر استقلال در آخرین مسابقه فصل بود؛ دیداری که با برتری 2 بر 1 طلایی پوشان اصفهانی خاتمه پیدا کرد و آنها به امتیاز فوق العاده 65 دست پیدا کردند، اما در شهرقدس پرسپولیس هم انگیزه زیادی برای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی داشت تا با شکست پیکان 67 امتیازی شود و به این ترتیب تیمِ شایسته سپاهان از قهرمانی بازماند.

 

*قهرمانی پرسپولیس را تبریک می‌گویم
اسماعیلی فر حرف هایش را اینطور در مورد قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی سپاهان آغاز کرد:« اول اینکه باید به پرسپولیس بابت قهرمانی تبریک بگویم. ما یک هدف گذاری داشتیم و آن هم کسب 65 امتیاز بود که خدا را شکر به هدفمان رسیدیم، اما همیشه عالی بودن کافی نیست و این یعنی باید بیشتر تلاش کنیم و  اهدافمان را بهتر کنیم تا سال بعد موفقیت بهتری داشته باشیم. کما اینکه امسال هم تیم فوق العاده و بی‌نظیری داشتیم با یک کادر فنی و مدیریتی قوی.

 

*عالی کار کردیم، اما کافی نبود
سوال اول از اسماعیلی فر در رابطه با کسب 65 امتیاز و قهرمان نشدن بود. اینکه در ابتدای فصل که هدف‌گذاری برای رسیدن به این عدد انجام شد، آیا فکر می‌کردند به آن دست پیدا کنند و با این حال قهرمان نشوند؟ مدافع راست طلایی پوشان اصفهانی در واکنش به این موضوع گفت:« معمولا در سال‌های گذشته تیم‌هایی که به این امتیاز رسیده‌اند، چند هفته زودتر قهرمان می‌شدند، ولی امسال رقیب بسیار خوبی داشتیم و به نظرم پرسپولیس عالی کار کرد. وقتی تیمی 67 امتیاز می‌گیرد، یعنی کیفیتش خیلی خوب بوده است. ما هم با 65 امتیاز دوم شدیم و این یعنی عالی کار کردیم، اما کافی نبود.» 

 

*قرار گرفتن در قاب تاکتیکی نویدکیا آسان نبود
سوال بعدی از اسماعیلی فر در رابطه با عملکرد صعودی محرم نویدکیا، خودش و به طبع آن سپاهان بود که از هفته های پایانی نیم فصل اول آغاز شد و پایان بسیار خوبی را برای طلایی پوشان رقم زد. مدافع راست سپاهان در واکنش به این سوال گفت:«به نظرم آقای نویدکیا آدمی با شخصیتی بزرگ است. سرمربی تیم سپاهان بودن در سال اول همانطور که خودشان به این موضوع اشاره کرده‌اند، ریسک بزرگی است ولی خدا را شکر که به نحو احسن از پس این کار برآمدند؛ تیمی همدل، باثبات، با مدیریت قوی درست کردند که همه بازیکنان تیم برادرانه کنار هم بازی کردیم و به امتیاز 65 رسیدیم. از ایشان ممنونم. اوایل فصل یک مقدار شرایط سخت بود. نه ایشان از ما شناخت داشت و نه ما از ایشان. به هر حال قرار گرفتن در قالب تاکتیکی ایشان اوایل برای ما یک مقدار سخت بود، چون زمان نداشتیم تا کار کنیم؛ به محض اینکه آقای نویدکیا مربی شدند به بازی های آسیایی رفتیم؛ بعد هم برگشتیم و لیگ شروع شد؛ هفت هشت هفته به هم زمان دادیم؛ خدا را شکر می‌‎کنم که در آخر توانستیم به درک متقابلی از هم برسیم و به آن چیزی که هدف باشگاه بود، برسیم.»

 

1629547

 

*می‌دانستیم پرسپولیس برده ولی بی انگیزه نشدیم
او سپس با اشاره به پیروزی برابر استقلال در آخرین دیدار فصل اضافه کرد:« خدا را شکر می کنم که با توجه به اینکه نتیجه بازی با پرسپولیس را می دانستیم، بی انگیزه نبودیم و با تمام وجود بازی کردیم تا هدفی که باشگاه برایمان لحاظ کرده بود را به آن برسیم. حتی یک هیچ هم که بودیم، با تمام وجود حمله کردیم و گل دوم را هم زدیم و خدا را شکر می کنم که با برد فصل را تمام کردیم.»

 

*جدول می‌گوید حق به چه تیمی رسیده است
سوال بعدی ما از دانیال اسماعیلی‌فر در رابطه با این بود که آیا از دیدگاه او در لیگ بیستم حق به حق‌دار رسیده است یا خیر. دانیال به عنوان بازیکن تیمی که به هیچ وجه در طول فصل وارد حواشی مربوط به داوری و مسائل پیرامونی نشد، به این موضوع اینطور واکنش نشان داد:« اظهارنظر کردن در مورد این مسائل در حیطه وظایف من نیست. من فوتبالیست هستم. حیطه وظایفی دارم که سرمربی تیم برایم تعیین می‌کند. فکر می‌کنم در حیطه وظایفم چیزهایی که برایم تعریف شده بود، سعی کردم بهترین عملکردم را داشته باشم و با تمام وجود وظیفه‌ای که به من سپرده شده است را انجام دهم. در مورد اینکه آیا حق به حق‌دار رسید، بحث خاصی نیست. پرسپولیس قهرمان ایران شده؛ با 67 امتیاز. جدول می‌گوید حق به چه تیمی رسیده است. آنها الان قهرمان  و برای ما قابل احترام هستند. ما باید برویم و بیشتر تلاش کنیم. امیدوارم سال بعد هیچ بهانه‌ای نداشته باشیم. به نظرم باید اینقدر در لیگ قوی باشیم که بدون هیچ بهانه‌ای، بدون داوری و بدون هیچ حرف و حدیث و بحثی برویم و چیزی که حق‌مان هست را بگیریم.» 

 

*اگر بگوییم به یکی بیشتر توجه شده، بهانه است
اسماعیلی‌فر که با اطمینان و اعتماد به نفس بالا صحبت می‌کرد، حرف‌هایش را با اشاره به مضرات بهانه جویی از سر گرفت و گفت:« اینکه بگوییم فلان جا داوری اشتباه کرده یا به یکی بیشتر توجه شده، به نظرم چون فصل تمام شده، فقط بهانه است و بهانه باعث می‌شود شما عیب‌های خودتان را پیدا نکنید. هیچ مسئله خاصی نیست. مسائلی هم ممکن است در طول فصل یک تیم را اذیت کند، ولی اینقدر باید قوی باشیم که تحت تاثیر مسائل جزئی یا حتی مسائل بزرگ قرار نگیریم. به نظرم روح بزرگ سپاهان باعث شد که به هیچ چیزی اعتراض نکند؛ به هیچ مسئله‌ای؛ به هیچ اتفاقی؛ به داوری یا برنامه ریزی؛ چون شخصیت باشگاه، شخصیت سرمربی، شخصیت مدیرعامل و شخصیت تک تک بازیکنان تیم این بود که در حیطه وظایف خودشان عمل کنند و این فضا را به بقیه بدهند که در حیطه وظایف خودشان عمل کنند. در مجموع ما نه داوریم که داورها را نقد کنیم. نه مسئول برگزاری مسابقات هستیم که در مورد آنها صحبت کنیم. ما فقط فوتبالیستیم؛ مربی هستیم یا مدیرعاملیم و وظایف‌مان را انجام می‌دهیم. همه ما در این جایگاه‌ها در باشگاه سپاهان به نظرم عملکرد فوق العاده‌ای داشتیم و به نظرم سپاهان بهترین عملکرد را داشت و بهترین اتفاقی که می‌توانست به وجود آمد. پرسپولیسی‌ها هم به نظرم عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و هیچ بحثی نیست. آنها قهرمان ایرانند و ما باید تلاش کنیم فصل بعد یک رقابت خوب داشته باشیم و اگر شد بتوانیم قهرمان شویم.» 

 

1629546

 

*در سال اول به بخش عمده‌ای از اهدافم رسیدم
سوال بعدی با توجه به اینکه بخشی از حرف‌های مدافع سپاهان در رابطه با آینده بود، در رابطه با قراردادش با این تیم بود و اینکه چه تصمیمی برای سال بعد دارد؟ او در پاسخ به این سوال و البته اینکه آیا با توجه به پیشنهاداتی که در ابتدای فصل داشت، از پیوستن به سپاهان و انتخاب این باشگاه همچنان رضایت دارد، تاکید کرد:« من یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارم. راجع به تصمیم ابتدای فصل هم خدا را شکر در تیمی بازی کردم که از نظر شخصیتی یکی از بهترین تیم های ایران بود؛ البته با احترام کامل نسبت به سایر تیم‌ها. از لحاظ نتیجه هم یکی از بهترین نتایج تاریخ سپاهان را گرفتیم. از لحاظ ثبات یکی از با ثبات‌ترین تیم‌های ایران بودیم. در مورد عملکردم هم باید بگویم که من یک سری هدف گذاری داشتم که خدا را شکر به بخش زیادی از اهدافم رسید؛ یک بخش کوچکی هم مانده که امیدوارم سال آینده با کمک بچه ها و همت کادر فنی و مدیریت بتوانیم به آن برسیم تا هدف گذاری‌هایم در سپاهان تکمیل شود و با توجه به تصمیمی که گرفتم عاقبت بخیر شوم. به هر حال بازی کردن در تیم‌های مدعی آرزوی هر بازیکنی است. پرسپولیس، استقلال، تراکتور و .. همه دوست دارند در این تیم ها بازی کنند، ولی خب تصمیم من این بود که سپاهان را انتخاب کنم و از تصمیمی که گرفته‌ام رضایت دارم. در مقابل هر بازیکنی که به استقلال، پرسپولیس یا تیم‌های دیگر برود، اهدافی دارد که آن اهداف در راستای پیشرفت تیمی و فردی است و انتخاب سپاهان در هر 2 مورد به من کمک  کرد.»


*بله ترکیب خیلی خوبی در راست زمین داشتیم
یکی از چالش‌های دانیال اسماعیلی‌فر در سپاهان حضور در پست های متفاوت بود که در نهایت با عملکرد اثربخش در پست دفاع راست به انتها رسید. سوال بعدی را به این موضوع اختصاص دادیم و به ترکیب خوبی که این بازیکن در منطقه راست هجومی سپاهان با محمدرضا حسینی و هافبک‌های اطرافشان و همینطور مهاجم تیم تشکیل می‌دادند. اسماعیلی فر به این سوال اینطور پاسخ داد:« من بازیکن هستم و هر جایی که مربی بگوید بازی می کنم. کما اینکه در اول فصل تابع سرمربی بودم. در ادامه فصل نظر بر این بود که من دفاع راست بازی کنم. البته یک هم پستی فوق العاده داشتم؛ مرتضی منصوری که می‌توانست تمام بازی‌هایی که من بازی کردم را بازی کند، چون فوتبالیست فوق العاده‌ای هم از نظر فنی و هم اخلاقی است. خدا را شکر می کنم که هم پستی‌ای داشتم که مثل برادر در کنارم بود و در کنار رقابتی که داشتیم، رفاقت فوق العاده‌ای هم داشتیم. در مورد زوج سازی با محمدرضا حسینی هم باید بگویم که او فوتبالیست زحمتکش و فنی ای است. از سال های قبل که در ذوب آهن بودیم از هم شناخت داشتیم و خدا را شکر امسال ترکیب خوبی در سمت راست بودیم. البته سید (محمدرضا حسینی) از اول فصل بازی می کرد و ترکیب محمدرضا حسینی و مرتضی منصوری هم فوق العاده بود. در مورد بازیکنانی که به ما اضافه می شدند هم بله درست می گویید. سروش خیلی خوب اضافه می شد و یک بازیکن جوان هم داشتیم که بی نظیر فوتبال بازی می کند و می تواند یکی از بهترین های لیگ باشد در آینده. به زودی خیلی بیشتر از او خواهیم شنید و امیدوارم خیلی زود لژیونر شود.»   

 

*دلم برای پیام و احسان و محمد تنگ می‌شود
بازیکن سابق ذوب آهن و تراکتور در ادامه با اشاره به جدایی سه بازیکن سپاهان عنوان کرد:« در مجموع فصل فوق العاده ای در سپاهان داشتیم و تیم بسیار خوب و همدلی بودیم که تا ثانیه آخر جنگید و تلاش کرد. دلم برای پیام (نیازمند)، احسان (حاج صفی) و محمد (محبی) تنگ می شود. مطمئنم هر جا هستند، موفق می شوند، چون همه جوره بهترینند.»

 

*در تیم ملی همه برای یک هدف متحد بودند
سه سوال بعدی از اسماعیلی فر در مورد حضورش در آخرین تمرین تیم ملی بود. از او در مورد فضای تیم، تمدید با اسکوچیچ و گروه تیم ملی پرسیدیم که او به این سه سوال با توضیحات کوتاه پاسخ داد:« فضای تیم ملی برای من که اولین بار بود که وارد این فضا می شدم، فضای فوق العاده ای بود. جوی صمیمی داشتیم و با تیمی متحد و یکپارچه که هدفش مشخص بود و آن هم رسیدن به مرحله بعد بود. همه بچه ها با تمام وجود بازی کردند. تیم خیلی خیلی با ثباتی بود و خدا را شکر که توانستیم صعود کنیم.»

 

*حق اسکوچیچ بود که با او تمدید شود
او در مورد تمدید با اسکوچیچ بیان کرد:« در مورد آقای اسکوچیچ باید بگویم که ایشان در مرحله قبل خیلی برای تیم ملی زحمت کشید و توانست سبب صعود تیم ملی به مرحله بعد بشود. به نظرم حق با ایشان بود که در مرحله بعدی سرمربی تیم ملی باشد. از لحاظ فنی هم مربی بسیار خوبی هستند.» 

 

1629545

 

*تیم ملی یکی از بهترین ها در تاریخ است
بخش بعدی صحبت های اسماعیلی فر در مورد هم گروهای ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی بود و با تاکید بر این نکته که تیم ملی یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران است، افزود:« تیم هایی که از گروه شان صعود کرده اند و به مرحله نهایی رسیده اند، صد در صد تیم های خوبی هستند و بازی های سختی داریم ولی همه می دانند که تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم های ملی تاریخ است و یکی از بهترین تیم های آسیا و امیدوارم با بازی هایی که انجام می شود، به به جام جهانی صعود کنیم.» 

 

*فصل بعد خیلی سخت‌تر از این فصل خواهد بود
در صحبت‌های هیچ یک از بازیکنان و همینطور مربی سپاهان نشانی از یاس پس از یک فصل خوب و جا ماندن از قهرمانی در هفته پایانی دیده نمی شد. این سوال آخر ما از دانیال اسماعیلی فر بود که این بازیکن 28 ساله اهل ساری به آن واکنش نشان داد:« ما فوتبالیست هایی حرفه ای هستیم که پول حرفه ای می گیریم و باید رفتاری حرفه ای نیز داشته باشیم. در کنار این مسائل انسان همیشه با امید زنده است. این فصل دیگر تمام شده است و باید به فکر فصل بعد تمام باشیم. فصل بعد خیلی خیلی سخت تر از این فصلی خواهد بود که گذشت. همیشه انتظارات از سپاهان بالاست و با توجه به نتایج امسال، سال آینده چندین برابر از ما انتظار دارند تا نتایج بهتری بگیریم و قطع به یقین هم همینطور هست؛ چون اگر قرار است پیشرفت کنیم باید امتیازات بهتری بگیریم و اگر قرار باشد مثل فصل قبل رفتار کنیم و امتیاز بگیریم، یعنی درجا زده ایم؛ هر چند که فوق العاده کار کردیم و امیدوارم فصل آینده بتوانیم امتیازات بیشتری بگیریم.»

 

*همه بدانند تمام توانم را گذاشتم 
بخش پایانی حرف های اسماعیلی فر نیز تشکر از کسانی بود که خودش را مدیون آنها می داند و اینطور حرف هایش را خاتمه داد:« در پایان تشکر ویژه ای می کنم از تمام هواداران و مجموعه باشگاه سپاهان؛ از مدیرعامل باشگاه و هیئت مدیره باشگاه. از آقای محرم نویدکیا و کادر فنی فوق العاده ای که داشتند. از آقای مرزبان که خیلی زحمت کشیدند. از هواداران خوبمان عذرخواهی می کنم که شاید خیلی از بازی ها سرحال نبودم و خوب بازی نکردم و آنطور که آنها می خواستند، نبود ولی از همین تریبون اعلام می کنم که مطمئن باشند من با تمام وجودم بازی کردم؛ آنچه در توانم بود را گذاشتم؛ اگر کم و کاستی بود، بدانند تمام توانم همین بود و امیدوارم سال آینده با تلاش و تمرین بیشتر، همانی باشم که آنها می خواهند و بتوانیم همراه با سپاهان موفقیت های زیادی را جشن بگیریم و در کنار همدیگر مثل امسال مجموعه فوق العاده ای در همه زوایا داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها