کد خبر : 1771670 | 10 مرداد 1400 ساعت 18:50 | 49.6K بازدید | 4 دیدگاه

پرسپولیس و کیت‌هایی که نوستالژیک نشدند (عکس)

باشگاه پرسپولیس تلاش چندانی برای ایجاد رغبت در هواداران در موضوع کیت قهرمانی انجام نداده است.

پرسپولیس و کیت‌هایی که نوستالژیک نشدند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، انتظار هر ساله طرفداران تیم پرسپولیس برای کیت قهرمانی، با پاسخ مناسبی همراه نمی‌شود. برای لیگ بیستم نیز طراحی ساده با نقش آفرینی اسپانسر و ۵ کاپ لیگ خلیج فارس، در اختیار پرسپولیس قرار گرفت و کلمه «گلات» نیز روی آستین‌ها و جایی که کمتر دیده می‌شود، جای خود را پیدا کرد.

 

این در حالی است که استفاده از کیت مخصوص قهرمانی در بسیاری از لیگ‌های معتبر منسوخ شده و باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند با همان البسه ای در جشن قهرمانی حاضر شوند که در بازی‌ها به تن دارند؛ نظیر آنچه منچسترسیتی در پایان فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ انجام داد.

 

 

 

اما پرسپولیس شرایط متفاوتی را در این پنج سال تجربه کرده. در لیگ شانزدهم و زمانی که هواداران این تیم انتظار داشتند که کیت مخصوص قهرمانی با نشانه‌ای از کاپیتان فقید این تیم طراحی شود، به شکلی دیگر عرضه شد تا انتظارات آن ها برآورده نشود.

 

در لیگ هفدهم، کیت سرخ رنگ قهرمانی با لوگوی زرد و آبی اسپانسر در وسط لباس طراحی شد که بازهم مورد اقبال هواداری قرار نگرفت و حتی کپی کاران منیریه‌ای هم ترجیح دادند برای تولید آن وقت نگذارند.

 

 

 

لیگ هجدهم تنها فصلی بود که اسپانسر جایی در پیراهن قهرمانی نداشت. اما این لباس هم که رنگ نه چندان قرمز آن حسابی توی ذوق می‌زد، بر تن هواداران پرسپولیس دیده نشد.

 

پرسش اصلی این است که چرا باشگاه پرسپولیس هر ساله برای جشن قهرمانی، کیت مخصوصی را از تولیدی البسه خود درخواست کرده؟ اگر هدف قرمزها _مثل بسیاری باشگاه‌های دیگر که از کیت سوم خود به عنوان لباسی فانتزی بهره می‌برند_ فروش این کیت باشد، به هیچ عنوان در آن موفق عمل نکرد. اگر مقصود، ارائه لباسی خاطره انگیز بوده باشد، بازهم توفیقی به دست نیامده چرا که کمتر هواداری پیدا می‌شود تا طراحی لباس قهرمانی پنج سال پیش را به خاطر داشته باشد.

 

 

 

نکته مهم اینکه باشگاه پرسپولیس پیش از شیوع کرونا می‌توانست کیت قهرمانی را چند روز قبل از جشن قهرمانی معرفی کند و با عرضه با قیمت معقول و همچنین سازوکار فروش آسان اینترنتی، حداقل چند ده هزار نفری که قرار بود در جشن شرکت کنند را ترغیب به خرید می‌کرد. یا این که حالا باتوجه به اطلاع از قرار و مدار برای جشن‌های خیابانی، می‌توانست فروشی فوق العاده را رقم بزند اما هیچ تلاشی برای این کار نکرد تا یک ناکامی بزرگ را در کارنامه پنج سال قهرمانی اش ثبت کند.

 

 

 

دیدگاه‌ها