کد خبر : 1771680 | 10 مرداد 1400 ساعت 12:03 | 49.6K بازدید | 3 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

دلفین آمریکایی جانشین مایکل فلپس (عکس)

کیلب دورسل با پنج طلا ستاره جدید بازی‌های المپیک است.

دلفین آمریکایی جانشین مایکل فلپس (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه" این شناگر غول‌پیکر آمریکایی ساعتی پیش با نمایش یکی از بهترین عملکردهای تاریخ المپیک، پنجمین مدال طلای خود را در استخرهای توکیو صید کرد؛ او که به عنوان شناگر پروانه عضو تیم 4 در 100 متر آمریکا بود، بهترین نمایش خود را ارائه داد تا تیم آمریکا یک طلای دیگر را هم از رقابت‌های المپیک به دست بیاورد و البته یک طلا هم به چهار طلای قبلی کیلب دورسل اضافه کند. رایان مورفی، مایکل آندو و زک اپل هم‌تیمی‌های دورسل در این پیروزی بودند.

 

کیلب دورسل امروز سومین طلای فردی خود را با پیروزی در مسابقه هیجان‌انگیز 50 متر آزاد المپیک به دست آورده بود؛ رشته‌ای که به مثابه فینال 100 متر المپیک، سریع‌ترین شناگر مسابقات را معرفی می‌کند و او با یک حرکت دیوانه‌وار با زمانی 21.07 ثانیه، تایمر دیواره‌ی استخر را لمس کرد و قهرمان شد.

با پنج طلایی که کیلب از این رقابت‌ها به دست آورده، نام خود را در کنار مت بیوندی ستاره سابق تنیس آمریکا قرار می‌دهد که رقابت‌های المپیک سئول 5 طلا، 1 نقره و 1 برنز کسب کرد؛ اما در تاریخ آمریکا دو شناگر بیش از این دو در یک المپیک طلا گرفته‌اند. اولی مایک فلپس مشهور با 8 طلا و دومی مارک اسپیتس شناگر افسانه‌ای آمریکایی‌ها در المپیک 1972 مونیخ که او نیز 7 طلا در مسابقات به دست آورده است.

 

 

1629588

 

1629589

 

1629590

 

 

به جز این ورزشکاران نامدار آمریکایی، کریستین اوتو فوق‌ستاره شناگر آلمان شرقی سابق هم رکورد پنج طلا در یک المپیک به دست آورده است.

 

مدال‌های دورسل در 50 و 100 متر آزاد، 100 متر پروانه و 4 در 100 متر آزاد به دست آمد.البته آنها در یک رشته تیمی هم پنجم شده‌اند که نقطه تاریک کارنامه آنها به شمار می آید.

 

این دلفین آمریکایی  واکنش به تعدد مدال‌هایش در المپیک توکیو با لحنی شوخ‌طبعانه ادعا کرد که این قطعات فلزی برایش اهمیت چندانی ندارد و اهمیت کارش، حفظ و شکستن رکوردهاست؛ او گفت: من هرگز مدال‌ها را در زندگی نگه نداشته‌ام، آن‌چه که از آن لذت می‌برم، مسابقه دادن است، برای این‌که حس مسابقه در من زنده شود، به این قطعات فلزی نیاز ندارم.

دیدگاه‌ها