کد خبر : 1771683 | 10 مرداد 1400 ساعت 14:20 | 249.1K بازدید | 2 دیدگاه

خیز بلند برای برابری با رکورد افسانه‌ای کشتی

غول کوبایی؛ کوهی که دوبنده می‌پوشد! (عکس)

لوپز فوق سنگین کوبایی با پیروزی 2-0 مقابل رضا کایالب به فینال المپیک رسید تا امین میرزازاد کشتی‌گیر ایرانی به جدول مسابقات برگردد.

غول کوبایی؛ کوهی که دوبنده می‌پوشد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، میجین لوپز نونز کوبایی در تلاش برای تبدیل شدن به اولین کشتی‌گیری که چهار عنوان قهرمانی المپیک در کشتی فرنگی کسب می کند، روز یکشنبه با پیروزی در دو بازی اول خود بدون دادن حتی یک امتیاز به حریفان، شروعی توفانی داشت.
لوپز نونز که در سه المپیک گذشته عنوان قهرمانی وزن فوق سنگین را به دست آورده، آلین الکسوک سیوراریو از رومانی را با نتیجه 9 بر صفر و امین میرزازاده از ایران را با نتیجه 8 بر صفر کنار زد تا به مرحله نیمه نهایی در سالن ماکوهاری مسه برسد.کائوری ایچو، کشتی گیر آزادکار ژاپنی، اولین زن در هر رشته ورزشی که در چهار دوره متوالی المپیک مدال طلا کسب کرده و تنها کشتی گیری است که توانسته به چهار عنوان قهرمانی المپیک دست پیدا کند.

 

نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی (UWW) گفت لوپز نونز 38 ساله در راه تبدیل شدن به "فوق ستاره جدید کشتی" است.لالوویچ امروز گفت: "اگر او این هفته مدال طلا را به دست آورد، اولین مردی خواهد بود که به چنین چیزی دست یافته است. ما پیش از این زنی را داشتیم که چنین کاری را کرده بود، پس بالاخره یک مرد هم قادر خواهد بود تا با یک زن برابر شود.

 

1629600


او جوانترین کشتی گیر حاضر در رقابت ها نیست. اما در فرمی عالی است. چنین چیزی را زیاد نمی بینید؛ بردن در سنگین ترین وزن در آن سن و سال. او واقعا فوق العاده است."

 

لوپز در دیدار با حریف ایرانی جوانش مثل یک کوه وسط تشک ایستاده بود و آشکارا مشخص بود که هر چه به او زوری  وارد شود تکانش نخواهد داد! میرزازاد که با برد او مقابل کایالب در نیمه نهایی به بازی ها برگشت امیدوار بود بتواند با کشیدن کشتی به دقیقه پایانی از سد حریف بگذرد اما سختگیری داوران کار او را با باخت 8-0 تمام کرد. مرد کوبایی این برد را در نیمه نهایی و با پیروزی 2-0 مقابل حریف ترک تکرار کرد و با دو تک امتیاز در هر وقت تبدیل به دومین کشتی‌گیر کوبا شد که به فینال المپیک توکیو می‌رود. کایالب حالا باید در شانس مجدد ، تلاش کند مثل ده سال گذشته مدال ببرد. او امروز برای پیروزی مقابل لوپز تلاش زیادی کرد اما موفق نبود.

 

1629644

این تصویر مناسبی از اندام تنومند و واقعا غول آسای کشتی‌گیر کوبایی است.

 

هجده مدال طلا در رقابت های کشتی المپیک تقسیم می شود و نزدیک به 300 کشتی گیر در سالن ماکاهوری مسه توکیو برای دستیابی به طلا رقابت می‌کنند.


کشتی در بازیهای المپیک دارای دو رشته کشتی آزاد و کشتی فرنگی است. مردان در هر دو رشته با هم رقابت می کنند اما کشتی گیران زن فقط در مسابقات آزاد شرکت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها