کد خبر : 1771688 | 10 مرداد 1400 ساعت 13:12 | 28.1K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی برنده فینال 100 متر مردان خواهد بود؟

چهار داوطلب برای گرفتن تاج اوسین بولت

مسابقات نیمه نهایی و فینال 100 متر مردان امروز برگزار می‌شود، تا یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی مسابقات المپیک برنده خود را بشناسد.

چهار داوطلب برای گرفتن تاج اوسین بولت

به گزارش "ورزش سه" از اولین روز المپیک سوال مهم این بود، چه کسی تاج اوسین بولت را به دست می‌آورد؛ یورو اسپورت چهار مدعی کسب مدال طلا را انتخاب کرده و بنابرآنچه که کارشناسان دوومیدانی این رسانه مهم ورزشی نوشته‌اند، باید در انتظار غیرقابل پیش‌بینی‌ترین فینال 100 متر المپیک در دوره‌های اخیر باشیم؛ مسابقه‌ای که از ساعت 13:50 به وقت محلی برگزار می‌شود. کمی بعد از آن‌که فینالیست‌ها در رقابت‌های نیمه‌نهایی ترکیب نهایی جذاب‌ترین رقابت المپیک را که این‌بار بدون تماشاگر برگزار می‌شود، بشناسند.

 

در یک دهه گذشته، اوسین بولت بر این رشته کاملا مسلط بوده و در سه المپیک گذشته برنده شده است؛ این فوق‌ستاره جامائیکایی که بعد از رقابت‌های المپیک ریو مشخص شد که در دوره‌های بعدی شرکت نمی‌کند، مثل ما در زمره کسانی است که می‌خواهد قهرمان جدید 100 متر را بشناسد و چه بهتر که این اتفاق با شکستن رکورد استثنایی بولت حاصل شود و تردیدی باقی نماند که قهرمان 100 متر المپیک، سریع‌ترین مرد تاریخ هم هست.آن‌وقت دوومیدانی یک فوق‌ستاره و یک سلطان جدید خواهد داشت، آن‌هم در محدوده‌ای که تا زمانی که بولت در زمین بود، هیچ‌کس جرأت نمی‌کرد به آن نزدیک شود.

 

 اما نگاهی بیندازیم که چه کسانی مدعی طلای 100 متر توکیو هستند:

 

 

1. ترایوون بومل (ایالات متحده آمریکا)

بومل سریع‌ترین مرد جهان در سال 2021 بوده و رکورد 9.77 ثانیه را در خردادماه گذشته به ثبت رسانده و در رکوردهای‌گیری تمرینی برای تیم ملی آمریکا، رکورد 9.80 را به ثبت رسانده است.
اودر سه سال گذشته، اوقات سختی را پشت سر گذاشته و پس از پارگی رباط که در جریان رقابت‌های 4 در 100 متر المپیک ریو برایش اتفاق افتاد، خود را به توکیو رسانده و به نظر می‌رسد بهترین موقعیت تاریخی برای موفقیت این دونده 26 ساله سرعت به دست آمده است. البته بومل در شروع مسابقات و در دور مقدماتی، خوب کار نکرد و با کسب زمان 10.05 چهارم شد و به نیمه‌نهایی رسید. او امیدوار است مشکلات بیشتری در پیش‌رو نباشد.

 

1629609

 

 

2. آکانی سینبینه (آفریقای جنوبی)

سینبینه رکورددار قاره آفریقاست و در تیرماه گذشته، رکورد 9.84 را برای قاره آفریقا ثبت کرده است؛ او موفق شده در 7 سال متوالی رکوردهای زیر 10 ثانیه را به دست آورد اما هنوز نتوانسته مدال مرغوب طلا را به گردن خود بیندازد؛ او در المپیک ریو پنجم شد، با این‌حال با توجه به این‌که مشکلات مصدومیت بسیار کمتری نسبت به رقبایش داشته، می‌تواند یک تهدید واقعی برای سکوی اول باشد. او روز گذشته در اولین تلاش رکورد 10.08 ثانیه را به دست آورد.

 

1629610

 

 

3. رانی بیکر (ایالات متحده آمریکا)

بیکر هم مثل برومل دچار مشکلاتی از جمله مصدومیت است؛ تا جایی که او قهرمانی جهان در سال 2019 را از دست داد، با این‌حال او برای مسابقات انتخابی المپیک بهترین زمان حرفه‌ای خود را با 9.85 ثانیه به ثبت رساند و هم‌چنین برنده لیگ الماس در استکهلم و موناکو شده است؛ بیکر فرم خوبی دارد و با زمان 10.03 راهی مرحله نیمه‌نهایی شده است.

 

1629611

 

 

4. یوهان بلیک (جامائیکا)

بسیاری بلیک را مدعی جدی کسب مدال طلا می‌دانند اما او هرگز در 9 سال گذشته، زیر 9.90 ندویده است؛ این جامائیکایی 33 ساله البته رکورد فوق‌العاده‌ای را قبلا ثبت کرده و 100 متر را در 9.69 ثانیه دویده است. بلیک دیروز بعد از دونده استرالیایی، با 10.06 ثانیه با کسب رتبه دوم به نیمه‌نهایی رسید؛ البته که مشخص بود او نیز مثل سایر مدعیان کسب مدال طلا چندان فشاری روی خود وارد نمی‌کند.

 

1629612

 

 

با پوشش کامل مسابقات دوومیدانی در رشته 100 متر در "ورزش سه" همراه ما باشید.

دیدگاه‌ها