کد خبر : 1771692 | 10 مرداد 1400 ساعت 13:45 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

ایران، اساسنامه انجمن ورزش‌های سنتی را می‌نویسد

نخستین نشست تخصصی اعضای انجمن جهانی ورزشها و بازیهای سنتی به منظور راه اندازی انجمن آسیایی ورزشهای سننتی بصورت وبینار برگزار شد.

ایران، اساسنامه انجمن ورزش‌های سنتی را می‌نویسد

به گزارش "ورزش سه"، در این وبینار گی ژائوئن رئیس انجمن جهانی ورزشها و بازیهای سنتی (ITSGA)، پره لاوگا رئیس انجمن اروپایی ورزشها و بازیهای سنتی، دکتر محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی به همراه چندین نماینده از کشورهای چین، هند، چین تایپه، پاکستان، بنگلادش و مغولستان حضور داشتند.

به دنبال پیشنهاد فدراسیون ایران برای راه اندازی انجمن آسیایی ورزشها و بازیهای سنتی(َATSGA)، این نشست آنلاین جهانی برگزار شد که در نهایت دکتر امیری خراسانی به عضویت کمیته ویژه ATSGA درآمد. همچنین مهم ترین بخش کار نوشتن اساسنامه انجمن آسیایی است که این وظیفه به فدراسیون ایران محول شد تا ظرف دو ماه اساسنامه را نوشته و پس از مشورت با سایر اعضا، به تائید نهایی انجمن جهانی برسد.

 

امیری در بخشی از صحبت‌هایش در این وبینار اظهار کرد: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی ایران با ارگان های مختلف نیز در تماس است و تفاهم نامه های مختلفی به امضا رسیده تا در جهت توسعه ورزش روستایی در سراسر ایران قدم های مثبتی برداشته شود. همچنین برنامه های ملی و بین المللی متعددی در نظر گرفته شده که می تواند به رشد و توسعه ورزشهای سنتی نیز کمک شایانی کند.

 

همچنین فدراسیون ورزش روستایی در نظر دارد با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در اواخر سال جاری میزبان یک فستیوال بین المللی باشد و در حاشیه این فستیوال نیز اولین مجمع انتخاباتی ورزشها و بازیهای سنتی آسیا را میزبانی کند.

دیدگاه‌ها