کد خبر : 1771712 | 10 مرداد 1400 ساعت 15:12 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

تکمیل تاریخ‌سازی تنیسور آلمانی؛ بر بام جهان (عکس)

الکساندر زورف، تنیسور آلمانی با غلبه بر کارن خاچانوف موفق به کسب مدال طلای تنیس المپیک شد.

تکمیل تاریخ‌سازی تنیسور آلمانی؛ بر بام جهان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر زورف امروز در دیدار فینال مقابل کارن خاچانوف از کمیته المپیک روسیه قرار گرفت و با کسب پیروزی با نتایج 6-3 و 6-1 و در نبردی در مجموع 79 دقیقه ای، موفق به قتح مدال طلای المپیک توکیو شد. جالب اینجاست زورف در دیدار فینال عملکردی فوق العاده داشته و با اختلاف امتیازی قابل توجه و با اقتدار موفق مدال طلا را از آن خود کرد.

 

این بازیکن 24 ساله 87 درصد (26 از 30 ) از امتیازات اولین سرویس خود را به دست آورد تا به اولین ورزشکار آلمانی در تاریخ تبدیل شود که در رقابت های تنیس به مدال طلای المپیک تک نفره دست یافته است. خاچانوف نیز روز جمعه با غلبه بر پابلو کارنو بوستا اسپانیایی به دیدار فینال راه یافته بود، اما در گام پایانی مغلوب زورف شده و نتوانست مدال طلا را از آن خود کند.

 

1629663

 

الکساندر زورف در مجموع و در مسیر کسب این مدال مهم، در کل مسابقات تنها یک ست را به حریفان خود واگذار کرد. البته بی تردید اوج درخشش این تنیسور آلمانی در دیدار نیمه نهایی رقم خورد. او موفق شد نواک جوکوویچ، تنیسور مشهور و پرافتخار صربستانی و مرد شماره یک تنیس جهان را در عین ناباوری مغلوب کرده و راهی دیدار فینال شود.

 

این دستاورد بی تردید در زمره بهترین مدال های الکسساندر زورف تا پایان دوران حرفه ای این ورزشکار قرار خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد زورف تا به حال موفق به کسب عنوان قهرمانی در چهار دوره مستر 1000 و قهرمانی مسابقات ATP در سال 2018 نیز شده است. زورف در حال حاضر در رده بندی جهانی در رتبه پنجم قرار داشته و در سودای رسیدن به رتبه های بالاتر است.

 

1629664

 

1629665

 

الکساندر زورف در پایان مسابقه و بعد از دریافت مدال طلای المپیک گفت: "این بزرگ ترین عنوان قهرمانی در هر تورنمنت و هر ورزشی است که یک ورزشکار می تواند کسب کند. باورم نمی شود، اما حالا من یک مدال طلای المپیک دارم. من حتی برای یک ثانیه در زمین تنیس بی تحرک نبوده و راه نرفتم. من هرگز تسلیم نشده و روحیه خود را از دست ندادم."

 

1629662

دیدگاه‌ها