کد خبر : 1771713 | 10 مرداد 1400 ساعت 15:32 | 45.6K بازدید | 0 دیدگاه

حذف دو مدعی نامدار، رفیق و رقیب بولت اوت شدند

یک چینی همه را غافلگیر کرد (عکس)

مرحله نیمه نهایی دو 100 متر المپیک با حذف دو چهره نامدار به پایان رسید.

یک چینی همه را غافلگیر کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در پیش بینی های اولیه یوهان بلیک جامائیکایی و همچنین ترایوون برومل آمریکایی به عنوان شانس های کسب طلا معرفی شده بودند، اما چهره های دیگری خط فینال مهمترین رقابت ورزشی المپیک را پر خواهند کرد.


در مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر، فرد کرلی از آمریکا و دی گراسی از کانادا با ثبت زمان 9.96 و 9.98 ثانیه از گروه صعود کردند و یوهان بلیک با زمان ضعیف 10.14 در رتبه هفتم قرار گرفت و از دور رقابت ها کنار رفت.


در دیدار نیمه نهایی دوم این یوز انگلیسی بود که همه را غافلگیر کرد و با ثبت زمان 9.98 ثانیه بالاتر از آدگوکه و ترایوون برومل که هر دو زمان 10 ثانیه را به ثبت رساندند، به فینال صعود کرد که با بررسی مجدد تصویر خط پایان، برومل در رتبه سوم این گروه قرار گرفت و منتظر نیمه نهایی سوم شد.
اما در نیمه نهایی سوم اتفاق عجیبی افتاد. سو دونده چینی با یک استارت فوق العاده با ثبت زمان 9.83 ثانیه که بهترین زمان 100 متر المپیک تا به امروز بوده، عنوان اولی این گروه را به دست آورد و به همراه سه دونده دیگر از نیمه نهایی سوم که آنها هم زمان های زیر 10 ثانیه ثبت کرده اند، به فینال المپیک رسید. رونی بیکر 9.83 ثانیه، مارسل جاکوب 9.84 ثانیه و آکانی سیمبینه 9.90 ثانیه چهره هایی بودند که به فینال المپیک صعود کردند.


به این ترتیب 8 دونده ای که در فینال 100 متر المپیک خواهند دوید، از 7 کشور مختلف خواهند بود. رونی بیکر و فرد کرلی از آمریکا، آندره دی گراسی از کانادا، ژارنل هیوز از انگلیس، آدگوکه از نیجریه، سو بینگتیان از چین، مارسل جاکوب از ایتالیا و آکانی سیمبینه از آفریقای جنوبی افرادی هستند که تا ساعتی دیگر جذاب ترین رقابت المپیک را شکل خواهند داد و باید دید با توجه به اتفاقات نیمه نهایی، آیا رکورد اوسین بولت شکسته می شود یا خیر.


بلیک و برومل دو ورزشکاری بودند که پیش بینی می شد در این المپیک طلا بگیرند. دو چهره ای که پایین تر از حد انتظار نمایش دادند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

دیدگاه‌ها