کد خبر : 1771715 | 10 مرداد 1400 ساعت 15:37 | 22.9K بازدید | 1 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

رکورد تاریخی کوین دورانت در بسکتبال آمریکا

کوین دورانت، ستاره بسکتبال آمریا با درخشش برابر جمهوری چک صاحب رکوردی تاریخی در ورزش این کشور شد.

رکورد تاریخی کوین دورانت در بسکتبال آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، دیروز آمریکا موفق به غلبه بر جمهوری چک و مسجل کردن صعود خود به دور حذفی شد، اما این پیروزی برای کوین دورانت طهم ویژه ای داشت. تقریبا 9 سال از آن روزی که کوین دورانت، اسطوره دنیای بسکتبال اولین بازی خود را برای تیم بسکتبال مردان ایالات متحده در المپیک لندن 2012 انجام داد سپری شده و حالا این بازیکن آمریکایی به رتبه اول امتیازگیری در تاریخ این کشور در بازی های المپیک دست یافته است.

 

دیروز آمریکا موفق شد در سومین دیدار خود با نتیجه 119 به 84 از سد تیم ملی چک گذر کند. دورانت که دو دوره گذشته در لباس آمریکا دو بار صاحب مدال طلا شده بود، در دیدار  به تنهایی 23 امتیاز برای تیمش کسب کرد تا ایالات متحده در آخرین بازی گروهی خود در توکیو 2020 به پیروزی دست یافته و علیرغم شکست در مسابقه اول برابر فرانسه، به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شود.

 

عملکرد دیروز کوین دورانت باعث شد او در مجموع موفق به کسب 354 امتیاز در تاریخ المپیک با لباس تیم ملی آمریکا شده و بدین ترتیب کارملو آنتونی با 353 امتیاز را پشت سر بگذارد. لبرون جیمز، دیوید رابینسون و مایکل جردن پنج نفر برتر لیست تاریخ ایالات متحده از نظر امتیاز گیری در المپیک هستند. کوین دورانت در همین المپیک نیز فرصت دارد این رکورد را بهبود بخشیده و با فاصله بیشتری در رتبه اول جایگاه خود را استحکام بخشد.

 

1629670

 

دیدگاه‌ها