کد خبر : 1771719 | 10 مرداد 1400 ساعت 15:49 | 69.7K بازدید | 3 دیدگاه

تلخ ترین شکست امروز کاروان ایران (عکس)

علیرضا نجاتی کشتی‌گیر جوان اهل قم می‌توانست یکی از فینالیست‌های المپیک در وزن خودش باشد.

به گزارش "ورزش سه" این کشتی‌گیر جوان و پر انرژی ایرانی امروز در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی المپیک در وزن 60 کیلوگرم مقابل آرمن ملیکیان قهرمان امیدهای جهان قرار گرفت و با وجود تساوی 5-5 به دلیل امتیازات درشتی که داوران به او داده بودند، روی یک غفلت و یک بارانداز در وقت دوم کشتی نتیجه را به وی واگذار کرد.

 

نجاتی که ظاهراً وزن کم کرده بود، کشتی را با برتری آغاز کرد و حتی یک فن پرتابی را روی حریف خود امتحان کرد، اما در زمانی‌که سالتو را روی ملیکیان اجرا می‌کرد، این کشتی‌گیر ارمنی طوری روی زمین فرود آمد که داوران تنها یک امتیاز به نجاتی دادند، در حالی‌که اجرای درست این فن می‌توانست حتی 5 امتیاز برای کشتی‌گیر ما در پی داشته باشد.

این شرایط ادامه یافت و نجاتی در یک غافلگیری و روی یک بارانداز ناگهان 5 امتیاز از حریف خود عقب افتاد و از این به بعد تمام تلاشش را در وقت اندکی که در یک دقیقه پایانی مسابقه داشت، انجام داد که این تلاش‌ها اگر چه منجر به جبران امتیازات از دست رفته شد، اما با وجود این‌که یکبار دیگر هم یک فن پرتابی را روی حریف امتحان کرد، اما در نهایت نتوانست از هیچکدام از این تحرکات 2 امتیاز کسب کند و با تساوی 5-5 از تشک بیرون آمد.

 

1629676

 

1629677

 

1629678

 

1629681

 

1629680

 

1629679

 

نکته جالب این بود که حریف ارمنی پس از سوت پایان کشتی، نجاتی را بغل کرد و به او تسلی داد، چرا که ظاهرا فهمیده بود که کشتی‌گیر ایرانی به لحاظ فنی نسبت به او برتر بوده و می‌توانسته پیروز کشتی باشد.

 

در مصاحبه‌ای که از نجاتی از دوران کودکی پخش شده است، او آرزویش را کسب مدال المپیک عنوان کرده بود؛ علیرضا نجاتی بعد از اتمام کشتی متوجه شد که چه موقعیت مناسبی را از دست داده است. تصاویری که مشاهده می‌کنید عکس‌هایی است که سه عکاس ایرانی حاضر در سالن کشتی، فرشاد عباسی، جاوید نیک‌پور و نعیم احمدی از مبارزه او گرفته‌اند و افسوس او را از شکست در مسابقه‌ای که می‌توانست با پیروزی وی به پایان برسد، برای تاریخ ثبت کردند. تاریخی که خود او باید اولین درس‌گیرنده از آن باشد.

 

ورزشکاری که پای به المپیک می‌گذارد و قصد دارد در این میدان طلا بگیرد، باید کوچک‌ترین غفلتی در مسابقه‌اش نداشته باشد؛ علیرضا نجاتی با بدشانسی امروز مقابل حریف ارمنی مسابقه را واگذار کرد تا نتواند در مسیر رویاهایش قدم بردارد و یک حسرت بزرگ را در المپیک توکیو تجربه کند. در مسابقه‌ای که او تحرک بیشتری را هم داشت اما نتوانست مقابل ملیکیان پیروز شود و با آه و افسوس کار او در المپیک 2020 خیلی زود به پایان رسید.

دیدگاه‌ها