کد خبر : 1771732 | 10 مرداد 1400 ساعت 16:43 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

در حاشیه و متن المپیک

معجزه شناگر سوئدی؛ از شکستگی آرنج تا نقره المپیک

شناگر زن سوئدی که چند ماه پیش به شدت مصدوم شده بود، توانست مدال نقره المپیک توکیو را کسب کند.

معجزه شناگر سوئدی؛ از شکستگی آرنج تا نقره المپیک

به گزارش "ورزش سه"، سارار خوستروم سوئدی توانست برنده مدال نقره 50 متر آزاد در شنای المپیک شود. او که در 27 سالگی رکورددار این ماده است، فوریه گذشته بر اثر سقوط روی یخ از ناحیه آرنج دست دچار شکستگی شد و تحت عمل جراحی فوری قرار گرفت. خوستروم مدت ها نمی توانست بدون کمک، کلاه شنا را بر سر بگذارد و طی ماه های اخیر از مراحل درمان و ریکاوری خود عکس و ویدیو در اینستاگرامش منتشر می کرد. خوستروم هر طور که بود توانست خود را به المپیک توکیو برساند و به مدال نقره نیز دست یافت.

 

خوستروم پس از کسب مدال نقره گفت:« این یکی از بزرگترین دستاوردهایم در ورزش حرفه ای است. مدال های زیادی کسب کرده و رکوردهای جهانی زیادی را شکسته ام، اما این سخت ترین چالشم تاکنون بوده است. در اولین شنایم چند هفته پس از عمل جراحی، خودم را باور نداشتم.»

 

قهرمان 100 متر پروانه المپیک 2016 اضافه کرد:« نمی دانستم که توان کسب مدال را دارم و روی سکو می روم یا خیر. در شروع، همه هدفم رسیدن به دور نهایی بود. چالش سختی بود ولی به عنوان یک ورزشکار، حالا سرسخت تر از گذشته هستم.»

 

خوستروم در ماه ژوئن به تلویزیون "SVT" گفت که تقریباً چهار سانتی متر از توده عضلانی در ناحیه دو سر بازوی راست خود را پس از جراحی از دست داده و متعاقباً بخش اعظم آن را بازیابی کرده است.

این سوئدی برنده هشت طلای قهرمانی جهان بین سالهای 2009 تا 2019، ماه مارس گذشته و پس از جراحی به شنا برگشت ولی تمرینات سبک را در پیش گرفت.

او قهرمانی اروپا را در ماه می از دست داد و در ژوئن به رقابت بازگشت.

 

دیدگاه‌ها