کد خبر : 1771736 | 10 مرداد 1400 ساعت 17:19 | 51.2K بازدید | 4 دیدگاه

خاکی که همه چیز را به باد داد؛

لحظه‌ای که سد میرزازاده فرو ریخت (عکس)

فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم کشورمان، شکست تلخی مقابل یکی از برجسته ترین چهره های فرنگی دنیا در المپیک 2020 داشت.

به گزارش "ورزش سه"، امین میرزازاده، فرنگی کار 23 ساله تیم ملی کشتی ایران به عنوان نماینده ایران در وزن 130 کیلوگرم المپیک 2020 با یک قرعه سخت مواجه شد تا موفقیت احتمالی اش تحت الشعاع قرار بگیرد.

 

1629710

 

میرزازاده صبح امروز و در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی کشتی گرفت و توانست در همان ابتدای کشتی با حملات پیاپی خود از حریف اخطار بگیرد و در خاک هم دو بارانداز را به زیبایی اجرا کند. میرزازاده در ادامه کشتی هم با اداره حریف خود یک امتیاز گرفت و در نهایت 6 بر صفر برنده شد تا حریف لوپزِ کوبایی شود.

 

دارنده سه مدال طلای المپیک در راه کسب چهارمین مدال خود در سن 38 سالگی کاملا مصمم بود. او علی رغم شروع هوشمندانه مبارزه از سوی میرزازاده، صبر را چاشنی کار خود کرد؛ صبری نشات گرفته از تجربه بالا که کاملا به کار او آمد در ادامه شرایطی را رقم زد که پیروزی را برایش به همراه داشت.

 

1629711

 

 

فرنگی کار جوان تیم ملی که راهنمایی های محمد بنا در کنار تشک را مو به مو اجر می کرد، در دقایق ابتدایی وقت اول با وجود 15 کیلو  کمتر از حریف کوبایی، نبض مبارزه را در دست داشت و به دنبال خسته کردن او برای کسب امتیازات لازم در وقت دوم بود؛ داوران اما خیلی زود به میرزازاده اخطار دادند تا او در خاک بخوابد.

 

همین یک فرصت برای کشتی گیر پرتجربه کوبایی کافی بود تا 7 امتیاز کسب کرده و به نوعی کار را تمام کند. او علاوه بر یک امتیاز حاصل از اخطار به کشتی گیر کشورمان، با اجرای یک سالتو بارانداز و یک بارانداز در خاک، 6 امتیاز دیگر گرفت. این خاکِ  بدموقع، سدِ محکم میرزازاده و تمامی برنامه های او برای وقت دوم را از بین برد و این کشتی گیر جوان با دادن امتیاز هشتم به لوپز، پیش از پایان وقت دوم، 8 بر صفر مغلوب حریف کوبایی اش شد.

 

1629709

 

گفتنی است که با توجه به برتری لوپز کوبایی در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ از ترکیه و فینالیست شدن او، امین میرزازاده به گروه شانس مجدد رفت. این فرنگی کار ایرانی باید فردا در دو کشتی برنده شود تا بتواند مدال برنز را بر گردن بیاویزد.

دیدگاه‌ها