کد خبر : 1771767 | 10 مرداد 1400 ساعت 19:30 | 27.2K بازدید | 1 دیدگاه

روایت عکاس ورزش سه از مهمترین طلای المپیک

مهمترین طلای المپیک ساعتی پیش توسط دونده ایتالیایی در ماده صد متر کسب شد.

به گزارش "ورزش سه"، فینال دوی صد متر المپیک، معرفی کننده یکی از سه "ترین" شعار بازی هاست؛ دارنده این مدال را سریع ترین ورزشکار المپیک می نامند و عده ای هم پا را فراتر گذاشته و سریع ترین مرد دنیا را لقب او می کنند؛ درست مثل یوسین بولتِ افسانه ای که نبودش در مسابقات دوی صد متر المپیک 2020 مهمترین خبر بود.

 

دارنده 9 طلای المپیک که در سه دوره قبلی، با اقتدار قهرمان دوی صد متر شده بود این بار حضور نداشت تا فرصتی طلایی برای کسب این مدال مهم برای دیگر مدعیان این رشته فراهم شود؛ رشته ای که در المپیک 2012 لندن، بلیط مسابقه فینالش، یک میلیون متقاضی داشت.

 

 

این حساسیت و جذابیت بالا باعث شد تا امیرحسین خیرخواه، عکاس ورزش سه در بازی های المپیک 2020 ثبت لحظات مسابقه فینال دوی صد متر را در برنامه کاری امروز خود قرار دهد؛ مسابقه ای که ساعتی پیش برگزار شد و مارسل یاکوبس با زمان ۹:۸۰ توانست فاتح آن شود. فرد کرلی از آمریکا (9:84) و آندری ده گراس از کانادا (9:89) هم به مدال های نقره و برنز این رشته دست یافتند.

 

 

 

8 دونده نهایی حاضر در مسابقه فینال عصر امروز به وقت محلی در ورزشگاه المپیک توکیو به خط شدند تا اولین قهرمان دوی صد متر المپیک در غیاب بولت را پس از 3 دوره حکمرانی این دونده جامائیکایی تعیین کنند؛ مسابقه ای که البته با اخراج ژارلن هیوز به دلیل استارت زودتر از موعد، با 7 نفر برگزار شد.

 

با دیسکالیفه شدن دوند بریتانیایی، دست راست مارسل یاکوبس خالی شد تا او آزادانه تر بدود. با یک احتیاط قابل تامل (دونده ایتالیایی 26 سال سن دارد) استارت خود را زد و برخلاف بولت که به گام های بلند خود متکی بود، با استفاده از قدرت بالایی عضلات بالا تنه و پایین تنه، یک ریتم مناسب تا پایان را حفظ کرد و توانست با به حداکثر رساندن سرعت خود در گام های پایانی، به ویژه در لحظه فینیش، زودتر از رقبای امریکایی و کانادایی اش که در گام های پایانی هر چه در توان داشتند ارائه کردند، از خط پایان عبور کند.

 

 

 

حس و حال مارسل یاکوبس پس از عبور از خط پایان، غیر قابل وصف بود. او که بعد از بیش از یک دهه به سلطه بولتِ بزرگ پایان داده بود، متولد تگزاس است اما در دوران کودکی به همراه مادر ایتالیایی اش به اروپا نقل مکان کرد و قهرمانی در دوی صد متر  را رویای نوجوانی اش می داند. او پس از کسب طلای المپیک 2020 در حالی که به خوبی از اهمیت بالای کارش خبر داشت گفت: "من به یک هفته زمان نیاز دارم تا بفهمم چه اتفاقی افتاده است! من طلای بعد از بولت را کسب کردم و این باورنکردنی است. امشب به سقف خیره خواهم شد؛ شاید فهمیدم!"

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس ها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها