کد خبر : 1771781 | 10 مرداد 1400 ساعت 20:21 | 32.6K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

اشتباه دونده بریتانیایی در بدترین زمان و مکان (عکس)

ژارلن هیوز ، اولین بریتانیایی در فینال 100 متر المپیک مردان پس از 21 سال بود که زودتر از شلیک تپانچه، استارت زد تا دیسکالیفه شود. او این اشتباه خود را ناشی از کرامپ عضلانی دانست.

به گزارش ورزش سه، ژارنل هیوز ، دونده بریتانیایی حاضر در فینال دوی صد متر که نیمه نهایی المپیک 2020 را با زمان 9:98 پشت سر گذاشته بود به دلیل اشتباه در استارت و برخاستن زودتر از موعد با کارت قرمز داوران مواجه و دیسکالیفه شد. او تنها چند صدم ثانیه زودتر از شلیک تپانچه از جای خود برخاست که همین برای رقم خوردن تراژدی کافی بود؛ این دونده 26 ساله خیلی زود پی به اشتباه خود برد و پس از اینکه چند متری را آرام در شوک به دویدن ادامه داد به جای خود برگشت تا پس از دریافت کارت قرمز با بهت و حیرت، پیست را به مقصد رختکن ترک کرده و فینال را از تلویزیون تماشا کند.

 

 

1629810

 

این همان لحظه ای است که دونده بریتانیایی به خاطر چند صدم ثانیه، از عملی کردن رویای خود بازماند.

 

اسکای اسپورت در گزارشی کوتاه از این لحظه به عنوان یک درام یاد کرد که باعث دل شکستگی دونده بریتانیایی شد. پس از دواین چمبرز و دارن کمپبل در بازی های سیدنی 2000 ، هیوز اولین بریتانیایی بود که در فینال 100 متر المپیک مردان حضور می یافت. پس از این تراژدی ، هیوز اشتباه خود را ناشی از گرفتگی عضلات ساق پای چپ خود در هنگام جایگیری برای استارت دانست.

 

این دونده بریتانیایی که به شدت از این اتفاق جا خورده و ناراحت بود از شانس بالای خود برای کسب مدال در این بازی ها ابراز اطمینان کرده و گفت: من احساس می کنم که اگر در مسابقه فینال بودم، بدون شک با یک مدال کارم را به پایان می رساندم. این اتفاق خارج از کنترل من بود و درد زیادی هم به خاطرش کشیدم. در حال حاضر واقعا دل شکسته هستم، زمان اشتباه و مکان اشتباه..."

 

1629808


 

هیوز معتقد است که با وجود گرم کردن صحیح و کافی با این درد مواجه شده است که شدت آن نیز خیلی بالا بود. او سعی می کند که به اتفاقات مثبت فکر کند و تمرکزش را روی مسابقات 4 در 100 متر معطوف نماید. 

 

این صحنه ها یادآور محرومیت لینفورد کریستی قبل از فینال المپیک 100 متر 1996 در آتلانتا بود. البته قوانین از سال 2010 سخت گیرانه تر شدند و با یک اشتباه، دونده از دور مسابقات دیسکالیفه می شد.

 

1629807

 

1629809

دیدگاه‌ها