کد خبر : 1771782 | 10 مرداد 1400 ساعت 20:26 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

حسرت آمریکا برای دو طلای سرنوشت ساز؛

ادامه صدرنشینی چین در المپیک توکیو (عکس)

کاروان چین در روز ناکامی‌های عجیب ایالات متحده، صدرنشینی خود را حفظ کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که انتظار می‌رفت آمریکا با درخشش در دوومیدانی و شنا به رتبه نخست جدول توزیع مدال صعود کند اما چند ناکامی در این دو رشته سبب شد تا فرصت صدرنشینی برای آمریکایی‌ها از دست برود.

 

لی‌ سونیسا که پیش‌تر یک طلا و یک نقره به دست آورده بود، امروز یک برنز دیگر به کارنامه اش اضافه کرد و اسکینر هم در ژیمناستیک زنان موفق به کسب مدال طلا نشد.

 

1629812

 

اما شکست اصلی ایالات متحده به چین در رشته پرتاب وزنه زنان بود. جایی که پرتاب گانگ لی ۲۰.۵۸ متر جلو رفت و پرتاب ساندرس ۱۹.۷۹ متر. همچنین در رشته پرش سه متر اسپرینگ دو ورزشکار چینی به مدال طلا و نقره رسیدند و پالمر آمریکایی برنز گرفت. اگر طلای این دو رشته به ورزشکاران آمریکا می‌رسید، کاروان این کشور صدرنشین می‌شد.

 

با این حال ورزشکاران آمریکایی در رشته شنا و گلف عملکرد درخشانی داشتند. از ۵ مسابقه شنا که امروز برگزار شد، آمریکا سه مدال طلا به دست آورد و در رشته چهار در صد متر زنان هم نقره گرفت.

 

کاروان ژاپن امروز توفیقی نداشت و تنها یک برنز در ژیمناستیک کسب کرد. با این حال پیروزی مقابل ایران در والیبال و صعود به مرحله حذفی سبب شد تا میزبان شانس کسب مدال در این رشته تیمی را داشته باشد.

 

یکی از نکات جالب امروز کسب دومین مدال طلای کاروان قطر در رشته پرش بود که به دست برشام رقم خورد و باعث شد کاروان این کشور در رتبه بیست و یکم قرار بگیرد. در اتفاقی عجیب او طلا را مشترک با ورزشکار ایتالیایی کسب کرد.

دیدگاه‌ها