کد خبر : 1771802 | 10 مرداد 1400 ساعت 21:59 | 44K بازدید | 4 دیدگاه

رشته‌های جدید المپیک شیرین و مدال آور برای میزبان؛

برزیل، امریکا و ژاپن با رشته‌های جدید خوشبخت شدند

المپیک 2020 ژاپن در حالی که چندین رشته جدید را به خود می‌دید برگزار شد و سامورایی‌ها در همه این ورزش‌های تازه المپیکی شده مدعی هستند.

برزیل، امریکا و ژاپن با رشته‌های جدید خوشبخت شدند

به گزارش "ورزش سه"، خاص ترین المپیک تاریخ علاوه بر ماسک بر صورت ورزشکاران، سکوهای خالی و پرتوکل‌های سفت و سخت بهداشتی جذابیت‌های جدیدی هم داشته و رشته‌های تازه المپیکی شده جالبی به این رقابت‌ها اضافه شد و ژاپن میزبان تقریبا در تمامی آن‌ها به عنوان مدعی خود را آماده کرده بود.

 

ورزش‌های اضافه شده در المپیک توکیو در پنج رشته مختلف در بخش زنان و مردان برگزار شده و یا در روزهای آینده برگزار خواهد شد و تا همینجای المپیک استقبال جالبی از این ورزش‌ها به عمل آمده است. کاراته، سنگ نوردی، اسکیت برد، سافت بال-بیسبال و موج سواری رشته‌های جدید المپیک توکیو هستند.

 

کاراته، سنگ نوردی و بیسبال طی روزهای آینده برگزار خواهند شد و تیم ملی ایران نیز در ورزش کاراته چند نماینده دارد که می‌توانند در یک اتفاق شگفت انگیز اولین مدال های تاریخ المپیک کاراته را به گردن بیاویزند.

 

 

*تاریخ‌سازی برزیل و امریکا در موج سواری


یکی از جذاب ترین تصاویر المپیک در ورزش جالب موج سواری مردان به ثبت رسید و فریرای برزیلی علی رغم اینکه یک بار تخته موج سواری‌اش شکست اما تسلیم نشد و اولین طلای تاریخ این مسابقات را کسب کرد. این ورزشکار برزیلی در فینال کانوا ایگاراشی از ژاپن را شکست داد و مدال برنز هم به اوون رایت استرالیایی رسید.

در بخش بانوان نیز کاریسا مور ورزشکار آمریکایی موفق شد مدال طلای اولین دوره مسابقات موج سواری تاریخ المپیک را در بخش زنان به دست آورد. او در فینال به مصاف بیانکا بیوتنداگ از آفریقای جنوبی رفت و به برتری قاطع دست یافت و نهمین مدال طلای کاروان ایالات متحده در توکیو را به دست آورد. اما دست میزبان هم از مدال کوتاه نماند و تسوزوکی برای میزبان اولین مدال برنز این ورزش در بخش بانوان را به دست آورد.

 

 

1627960

 

*اقتدار تمام عیار ژاپن در سافتبال


از نظر تاریخی ، بیس بال و سافت بال ورزش های "جدید" در برنامه المپیک نیستند ، اما از المپیک پکن 2008 تاکنون در هیچ یک از دوره های المپیک این رقابت ها برگزار نشده است. بیس بال فقط در بخش مردان و سافت بال فقط در بخش زنان انجام می‌شود.

در فینال این مسابقات که در بخش بانوان انجام شد ژاپن با برتری مقابل امریکا مدال طلا به دست آورد تا دیگر رشته‌ای که در توکیو به لیست ورزش‌ها اضافه شده هم برای سامورایی ها خوش یمن باشد. ایالات متحده هم نقره با ارزشی کسب کرد و کانادا در رده بندی برنز گرفت.

 

*اسکیت برد المپیک زمین خوشبختی بچه‌ها


یکی از رشته های تازه المپیکی شده اسکیت برد است که سکوی توزیع مدالش مورد توجه تمام رسانه‌های جهان قرار گرفت. در بخش بانوان  نیشیا ورزشکار ۱۳ ژاپنی عنوان قهرمانی را کسب کرد. "لئال" ورزشکار ۱۳ ساله برزیلی دوم شد و ناکایاما ۱۶ ساله باز هم از کشور ژاپن در رده سوم قرار گرفت.

در بخش مردان این رشته نیز ژاپن میزبان حرفی برای گفتن داشت یوتو هوریگومه در زادگاهش توکیو توانست نخستین مدال طلا در رشته اسکیت‌بورد را برای ژاپن به دست بیاورد.کلوین هوفلر از برزیل مدال نقره برد و جَگر ایتن از آمریکا به مدال برنز رسید.

از رشته‌های تازه المپیکی شده در توکیو طی روزهای آینده مدال‌های بیسبال، سنگ نوردی و کاراته هم توزیع خواهد شد که بازهم شانس ژاپن برای کسب مدال در آن‌ها بالاست.

 

1626825

دیدگاه‌ها