کد خبر : 1771807 | 10 مرداد 1400 ساعت 22:50 | 64.2K بازدید | 4 دیدگاه

دو هفته تا شروع لالیگا

لحظه‌شماری برای آغاز یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های دنیا

رقابت های فصل جدید لالیگا از حدود دو هفته دیگر آغاز می شود.

لحظه‌شماری برای آغاز یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های دنیا

به گزارش "ورزش سه"، فصل جدید فوتبال اسپانیا 13 آگوست آغاز می شود و مجموعه ای از داستان های هیجان انگیز و جذاب از بالا به پایین جدول وجود دارد.
انتظار برای فصل جدید لالیگا تقریباً به پایان رسیده است و تنها دو هفته دیگر به دیدارهای ابتدایی باقی مانده است.  اولین مسابقه فصل 22-2021 در سطح اول فوتبال اسپانیا جمعه 13 آگوست برگزار می شود؛ والنسیا مقابل ختافه، تقابلی که در چند فصل گذشته به یک جدال کینه توزانه تبدیل شده است.

 

شب افتتاحیه در سال های اخیر لحظاتی فراموش نشدنی را رقم زده است. چه کسی می تواند ضربه برگردان آریتز آدوریز در وقت های اضافه بازی مقابل بارسلونا در سال 2019 را فراموش کند؟ سکوها آن شب در سن مامس پر بود و حالا هم در سراسر اسپانیا و جهان هیجان وجود دارد زیرا طرفداران برای فصل جدید به ورزشگاه های اسپانیا باز می گردند.

 

 

1629850

 

 

والنسیا مقابل ختافه یک بازی انفجاری برای شروع فصل جدید است زیرا این دو باشگاه در چندین دیدار آتشین در سال های اخیر شرکت کرده اند. خوزه بوردالاس هدایت والنسیا را برعهده دارد و تقابل او با تیم سابق خود می تواند از جذابیت های بالایی برخوردار باشد. از طرفی ختافه سرمربی سابق خود یعنی میشل را به تیم بازگردانده و در نقل و انتقالات نیز بسیار فعال عمل کرده است.

 

اما در دیگر دیدارهای مهم رئال مادرید شنبه شب به مصاف آلاوس خواهد رفت. مدافع عنوان قهرمانی یعنی اتلتیکو مادرید رو در روی سلتاویگو به میدان می رود و بارسلونا هم در خانه رئال سوسیداد با این تیم دیدار می‌کند.

اما مانند هر تابستان باشگاه های لالیگایی برای بهبود ترکیب تیم خود به بازار نقل و انتقالات روی آورده اند.  بحران ویروس کرونا بازار را متزلزل کرده است. هرچند تیم ها هنوز با تصمیمات هوشمندانه، خریدهای مناسب، جذب رایگان و قرضی بازیکنان اوضاع خود را بهبود بخشیده اند.

 

 

1629849

 

 

یکی از این راه حل های هوشمندانه مبادله سویا با تاتنهام بود زیرا باشگاه اندلسی برایان گیل را از دست داد اما اریک لاملا را به دست آورد و مبلغ هنگفتی در این معامله به جیب زد. سویا فصل گذشته 77 امتیاز به دست آورد و حالا در فصل پیش رو نیز امیدوار است در جمع چهار تیم بالای جدول قرار بگیرد.

 

اتلتیکو مادرید قطعاً خواهان دفاع از عنوان قهرمانی است و آنها در این راستا تغییراتی را در تیم خود ایجاد کرده‌اند. رودریگو دی پائول یکی از بهترین بازیکنان کوپا آمه ریکا در ترکیب تیم ملی آرژانتین بود و حالا این استعداد خوب راهی اتلتیکو مادرید شده است. بازیکن جدید اتلتیکو گران‌ترین خرید یک باشگاه اسپانیایی در تابستان امسال است و هواداران این باشگاه بی صبرانه منتظر تماشای او در واندا متروپولیتانو هستند.

 

در سمت دیگر رئال مادرید و بارسلونا به دنبال به چالش کشیدن اتلتیکومادرید برای عنوان قهرمانی خواهند بود و در این راستا آنها هم برخی بازیکنان را به شکل رایگان جذب کرده اند. در این راستا بارسا سه بازیکن شامل ممفیس دیپای، اریک گارسیا و سرخیو آگوئرو را به شکل آزاد در اختیار گرفت و رئال مادرید نیز به نوعی داوید آلابا را جانشین سرخیو‌ راموس کرد. همچنین برخی نقل و انتقالات بزرگ دیگر نیز در لالیگا انجام شده است.

 

 

1629847

 

 

کیفیت فوتبال به نمایش گذاشته شده در فصل گذشته لالیگا فوق العاده بود؛ این اتفاق در حالی رخ داد که باشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و فشردگی مسابقات نتوانستند مانند همیشه از شرایط اردوهای پیش فصل استفاده کنند. با این حال بین آخرین روز لالیگا در فصل گذشته و فصل جدید 82 روز فاصله وجود دارد و به نوعی این مشکل نیز حل شده است. همچنین باشگاه های لالیگا در تور پیش فصل بازی‌های دوستانه ای را مقابل دیگر تیم‌های بزرگ مثل دورتموند، پاری سن ژرمن، یوونتوس و میلان برگزار کرده و خواهند کرد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها