کد خبر : 1771872 | 11 مرداد 1400 ساعت 10:51 | 33.8K بازدید | 1 دیدگاه

بازگشت پرمدال‌ترین ورزشکار المپیک به خانه

لبخند زیبای مک کئون؛ ماسک را بردار عکس بگیریم!

اما مک کئون، شناگر استرالیایی، تبدیل به دومین زن تاریخ شد که هفت مدال در یک المپیک به دست می آورد.

لبخند زیبای مک کئون؛ ماسک را بردار عکس بگیریم!

به گزارش "ورزش سه"، اما مک کئون استرالیایی پس از کسب دو طلای دیگر در بازی های توکیو در روز یکشنبه، به یک اندازه افتخار و ناباوری را تجربه کرد و تبدیل به اولین زن شناگری شد که در یک المپیک هفت مدال کسب کرده است.

 

این شناگر 27 ساله از ولنگانگ نیو ساوت ولز با ثبت رکورد المپیک در 50 متر آزاد در مدت زمان 23.81 ثانیه، پس از پیروزی در 100 متر در رقابت های دوبل سرعت توکیو نیز رقابت کرد.نیم ساعت بعد او دوباره در استخر حضور یافت تا بار دیگر طلا بگیرد؛ این بار به عنوان بخشی از تیم 4 در 100 متر مختلف امدادی استرالیا.
مک کئون قبل از اینکه کیت کمبل طلا را از آن خود کند یک شنای پروانه بسیار قدرتمند را نیز از خود به نمایش گذاشت.

 

1629986

 

مک کئون گفت: "هنوز هم احساسی به شدت غیرواقعی دارد. هرگز فکر نمی کردم بتوانم دو طلا در یک قسمت ببرم... به خودم افتخار می کنم."
مک کئون که از حمایت تیمش در استرالیا و هوادارانش در خانه سپاسگزار بود، در ادامه گفت که با تماشای شنا بزرگ شده و تماشا کرده که ورزشکاران فوق العاده در استرالیا کارهای شگفت انگیزی انجام می دهند: "من در حالی بزرگ شدم که می خواستم کار مشابهی انجام دهم و بنابراین من به معنای واقعی کلمه همان بچه ای بودم که این بچه ها هستند."

 

مک کئون با کسب چهار مدال طلا در توکیو نقش مهمی در 9 مدال طلایی که استرالیا درو کرده، بازی کرد و به مایکل فلپس، مارک اسپیتز و مت بیوندی به عنوان تنها شناگرانی که هفت مدال در یک رقابت کسب کرده اند، پیوست. فلپس البته در آتن و پکن رکورد هشت مدال در یک المپیک را به دست آورد.
ماریا گوروخوسکایا، ژیمناست روس، در سال 1952، تنها زنی است که در هر رشته ورزشی دیگری هفت مدال کسب کرده است.

 

1629987

 

مک کئون که هم پدر و هم برادرش پیشتر در مسابقات شنای المپیک شرکت کرده بودند، در این باره گفت که این موضوع هم برایش خیلی غیرواقعی و باورنکردنی است.

مک کئون رکورد المپیک در ماده سرعت 50 متر را در زمان 24.02 ثانیه شکسته بود، او دوباره در نیمه نهایی با زمان 24.00 این رکورد را بهتر کرد و در فینال نیز  توانست رکورد جدیدی را به جا بگذارد.این زن شناگر استرالیایی گفت: "وقتی که در این ورزش بزرگ شده باشی، این خیلی چز باحالی است که در آن مشارکت داشته باشی. اگر سخت کار کنی و از کاری که انجام می دهی لذت ببری و به دنبال رویاهایت بروی، همه چیز ممکن است."

 

1629988

 

کمبل نیز از موفقیت هم تیمی اش بسیار خوشحال بود و پس از پیروزی در ماده امدادی گفت: "من فقط می خواهم بگویم که این موفقیت تماما به اما تعلق دارد... فکر می کنم که ما فقط باید تصدیق کنیم که او چه کار خارق العاده ای انجام داده است.و من صادقانه نمی توانستم بیش از این برای او خوشحال باشم. او بخش مهمی از این تیم است و من فکر می کنم این باید به رسمیت شناخته شود. "

او یکی از پرطرفدارترین لبخندها میان ورزشکاران را در المپیک داشته است؛خواسته‌ای که عکاسان مدام از وی داشتند.این که ماسکش را بردارد تا بتوانند لبخند اما را ثبت کنند.

دیدگاه‌ها