کد خبر : 1771883 | 11 مرداد 1400 ساعت 11:30 | 298.5K بازدید | 14 دیدگاه

توییتر در تسخیر فن عجیب گرایی 

همه با هم سنجاب پرنده؛ در خانه انجام ندهید!

محمدعلی گرایی که تنها 14 ثانیه تا شکست از کشتی گیر کروات فاصله داشت، با فنی جالب توجه به نام سنجاب پرنده، امیدها برای کسب طلا را زنده نگه داشت.

همه با هم سنجاب پرنده؛ در خانه انجام ندهید! 

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های المپیک امروز با ادامه کار کشتی گیران فرنگی همراه بود که در این میان، دیدار فوق العاده دیدنی محمدعلی گرایی با رقیب کرواتش، جذاب و دیدنی از آب درآمد و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی، در ثانیه های پایانی شکست را با پیروزی عوض کرد.


گرایی که در دیدار نخست خود به مصاف یوسوانیس پنا فلورس کوبایی رفته بود، در همان وقت نخست با اجرای یک سالتو بارانداز تماشایی توانست 4 امتیاز از حریف خود پیش بیفتد و در ادامه با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز و راهی یک‌چهارم نهایی شود.


این کشتی گیر شیرازی که از او به عنوان یکی از شانس های اصلی کسب مدال طلا نام برده می شود، در دیدار بعدی خود به مصاف استارسویچ کروات رفت. تایم اول برای کاپیتان تیم ملی خوب پیش نرفت و در زمان دوم نیز حملات او برای رسیدن به حریف کروات کافی نبود اما در ثانیه های پایانی معجزه اصلی و فن استثنایی گرایی همه را شوکه کرد.

1630026

صفحه فدراسیون جهانی کشتی نیز با انتشار ویدیویی از مبارزه اول گرایی برابر کشتی گیر کوبایی، به او لقب شاهین را داد.


در حالیکه تنها 14 ثانیه تا پایان این نبرد حساس باقی مانده بود، گرایی با حساب 5 بر 3 از حریف خود عقب بود. کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در یک لحظه با پروازی دیدنی سر و گردن حریف را در اختیار گرفت و او را از پشت به پل زد و داوران نیز که مبهوت این حرکت گرایی شده بودند، در ابتدا 4 امتیاز به او دادند ولی در نهایت امتیاز این فن او به عدد 2 کاهش یافت اما در نهایت پس از تساوی 5 – 5 دو کشتی گیر، این محمدعلی گرایی بود که به عنوان برنده این جدال حساس معرفی و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


با اینکه گرایی در مصاحبه اش بعد از این مبارزه فن خود را یک فن "من درآوردی" عنوان کرد، اما به گفته خودش و حبیب اخلاقی، مربی اش نام این فن "سنجاب پرنده" نام دارد که تنها راه نجات گرایی برای فرار از شکست بوده است. این فن زیبا و فوق العاده دیدنی باعث حیرت علاقه مندان به کشتی شد. بسیاری از بینندگان تلویزیونی و کسانی که دورادور کشتی را دنبال می کنند، از نام این فن اطلاعی نداشتند و همین نام خاص سنجاب پرنده، باعث شد تا فن استثنایی گرایی در فضای مجازی و توئیتر، بازتاب های زیادی داشته باشد.

 

در زیر تعدادی از بازتاب های توئیتری نسبت به فن زیبای گرایی را مرور می کنیم:

 

پوریا: قلب ایران با گرایی پرید دلپرچم ایران حلالت باشه کاکو شیرازی


منش: وقتی یه شیرازی بهت فن سنجاب پرنده میزنه، یعنی کاملا غافلگیرت کرده


شاعرباشی: امروز با سنجاب پرنده شروع شد و  ان‌شاءالله با پلنگ‌شکن هم تموم میشه.


محمد کلهر: نوجوون باشی و بچه شاه‌عبدالعظیم، مگه میشه کشتی نگیری؟ اون زمان فکر می‌کردم خفن‌ترین فن سالتو باراندازه و باحال‌ترین اسم هم «مشک سقا» یا نهایتاً «اشگل گربه». اما الله الله از #سنجاب_پرنده


محمدیکس: کشتی همیشه قشنگی های خودشو داره. وقتی میگن همیشه امید هست اینه! حریف کروات گیج بود نمیدونست چی شده!

1630025
جعفر احمدی: خیلی دوس دارم اونیکه روی فن های کشتی اسم میذاره رو از نزدیک ببینم. اشکل گربه، سنجاب پرنده، بزکشی، گوسفند انداز، پلنگ شکن، گاوتاب، کفتربند، کنده حصیر مال، مشک سقا، خورجین تکون، گهواره دیو و... آدم حس میکنه حین عبور از کنار باغ وحش، یه سری هم به چهارشنبه بازار زده.


فائزه: صبح دوشنبه ۱۱ مرداد خود را چگونه آغاز کردید؟! _با سنجاب پرنده محمدعلی گرایی!


نام ب: فن سنجاب پرنده رو دوست داشتم، این همه کشتی دیده بودم تا حالا این حرکت قسمت نشده بود:))


خلصه ورزشم: اگه سنجاب پرنده فن کشتیه بچه‌های فامیل ما پروفسوری کشتی دارن.


حاج امین: گرایی یه فنی زد رو حریفش یارو نفهمید از کجا خورده اسم فنش هم سنجاب پرنده :))


امیرحسین لواسانی: آرزو می‌کنم همه یک فن سنجاب پرنده بزنید به مشکلات

1630024
حسین: یه ایرانی پاش بیفته فن سنجاب پرنده هم اجرا میکنه


فردی: از لحاظ روحی نیاز دارم فن سنجاب پرنده روی هرکی دور و ورمه اجرا کنم =)))


سیدمیلاد ناظمی: به "سنجاب پرنده" میخوره اسم یکی از قهرمان‌های مارول باشه ولی در حقیقت فقط یکی از شعبده‌ها و فنون گرایی تو این دوره از المپیکه.


مش حسین: روزی که با فن سنجاب پرنده تو ده ثانیه مونده به پایان کشتی آغاز بشه، روز خوبیه.

 

امید محدث: همین سنجاب پرنده رو چندسال پیش کشتی گیر ایرانی ایمان صادقی به حریف روس خودش زد. وقتی از زیبایی های کشتی میگم منظورم همین چیزاست. مثلا همین سالتو بارندازی که محمد علی گرایی تو مسابقه اولش به کوبایی زد


الی: آقا این سنجاب پرنده اگه فن بود، من داداشم رو در بچگی بارها خاک کردم امتیازشو نگرفتم


پری: یه فن سنجاب پرنده هم تو بورس نیاز داریم از مقاومت شاخص با قدرت عبورمون بده :)))


بهلول: گرایی گفته فن من فن من درآوردی بود بقیه میگن فن سنجاب پرنده سنجاب پرنده دیگه چیه اسم این فن رو باید بذارن شیرازی پرنده، دهه هفتادی پرنده، اردیبهشتی پرنده، گرایی پرنده و یه همچین اسمهایی این فن مال خودشه سنجابها خودشونو قاطی نکنن مرسی اه


اسکاتیش: این فن سنجاب پرنده ای که کشتی‌گیر ما زد رو خود سنجابام نمیتونن بزنن


مسعود عابدی: دستاورد امروزم از المپیک این بود که فهمیدم جانوری داریم به نام سنجاب پرنده


خوزه ماریو: از فردا تو پارک‌ها همه به‌هم «سنجاب پرنده» می‌زنن.


میتی: آخه سنجاب پرنده؟ این حرکتی که گرایی زد کم کمش یه بوفالوی پرندس. کوچیک نشمرید حرکتو.


امیر آفا: شما تفاوت اسم فن "سنجاب پرنده" توی کشتی فرنگی رو با "گوسفند انداز" توی کشتی آزاد  مقایسه کن می‌فهمی کدوم کشتی ایرانیه.


پتی: گرایی با این فن سنجاب پرنده انتقام تموم پول‌هایی که به رادوشویچ دادیم رو از حریف کروات گرفت.


کامپلانو: میدونی اشکل گربه بره سنجاب پرنده برگرده یعنی چی؟


هامون: بچه ها اسم این تکنیک سنجاب پرنده هستش که کشتی گیر ایران زد و برنده کشتی شد این تکنیک در دعوا های مدرسه ای هم برای از پا درآوردن قد بلندای کلاس انجام میشد البته چند نفری سنجاب پرنده میزدیم سرشون


پاپادوپولوس: درس امروز اینکه سنجاب از نصف پرنده ها بهتر میپره

دیدگاه‌ها