کد خبر : 1772027 | 12 مرداد 1400 ساعت 17:30 | 361.4K بازدید | 13 دیدگاه

یک برنز به نام ساروی، یک فینالیست به نام گرایی

روز دوازدهم المپیک؛ خوشی هایی که تکمیل نشد

در روز موفقیت نسبی فرنگی کاران، اولین وزنه بردار ایرانی دستش از مدال کوتاه ماند.

روز دوازدهم المپیک؛ خوشی هایی که تکمیل نشد

به گزارش "ورزش سه"، روز دوازدهم المپیک اتفاقات ویژه ای را برای  در دل خود جای داده بود که یکی از آن ها فینالیست شدن محمدرضا گرایی و قطعی شدن یک مدال نقره بعد از گذشت 10 روز از طلایی بود که جواد فروغی برای ایران به دست آورد. محمدرضا گرایی که شاید کمتر کسی روی فینالیست شدن او حساب باز می کرد، با یک نمایش درخشان توانست سه رقیب خود از کلمبیا، آلمان و گرجستان را از پیش رو بردارد و فردا باید برای کسب مدال طلا روی تشک برود.


امروز اما محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم با توجه به شکست دیروز در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز روی تشک رفتند. گرایی شانس کسب مدال برنز را از دست داد، اما محمدهادی ساروی با نمایشی درخشان به مدال برنز دست پیدا کرد. 


البته امروز علی هاشمی، اولین وزنه بردار ایرانی در دسته 109 کیلوگرم روی تخته رفت، اما به خاطر اوت کردن در حرکت دوضرب نتوانست به مدال دست پیدا کند.

 

 

 

 

نتایج لحظه به لحظه نمایندگان ایران در روز دوازدهم المپیک را در ادامه می خوانید:

 

 

 

 

1630492

 

18:02- هادی ساروی کشتی گیر ۲۲ ساله و مازندرانی که امروز موفق شد مدال برنز وزن 97 کیلوگرم را کسب کند، از طرفداران تیم فوتبال استقلال است. عکسی از ساروی با لباس و کلاه استقلال در فضای مجازی منتشر شده که او را در یکی از بازی های پرتماشاگر آبی پوشان تهرانی در ورزشگاه آزادی نشان می دهد.

 

 


 

1630489

 

 

17:52- قهرمان المپیک لندن در هنگام برگزاری مسابقه هاشمی، در سالن برگزاری مسابقات حضور داشت. رقابت های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی های المپیک توکیو آغاز شد که دست علی هاشمی از رسیدن به مدال کوتاه ماند. بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن که اکنون عضو کادر سرپرستی ایران در این بازی ها است، در سالن وزنه برداری حضور داشت تا از نزدیک رقابت علی هاشمی را تماشا کند. او نیز همچون هاشمی دست خالی سالن را ترک کرد.

 


 

 

1630488

 


17:42- صحنه ای که خیاط هم در کوزه افتاد. محمدعلی گرایی که روز گذشته پس از اجرای فن فوق العاده سنجاب پرنده در دیدار استارسویچ کروات حسابی مورد توجه رسانه ها و کاربران در فضای مجازی قرار گرفته بود، در دیدار رده بندی برابر شوهی یابیکو ژاپنی در حالیکه ۹ بر ۳ عقب افتاده بود، قصد داشت یکبار دیگر فن سنجاب پرنده را اجرا کند ولی این بار خود او بود که در تله افتاد و باعث شد حریف ژاپنی ۴ امتیاز گرفته و بازی را ۱۳ بر ۳ واگذار کند. در واقع این آخرین تلاش گرایی برای کاهش فاصله بود و او آخرین تلاش خود را نیز انجام داد بلکه فاصله امتیازی را کاهش دهد. تلاشی که هیچ تاثیری در نتیجه پایانی نداشت و گرایی این بار در اجرای فن سنجاب پرنده ناکام بود.

 


 

 

1630487


17:34- تا به اینجای کار یک مدال برنز و حداقل یک نقره برای تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک قطعی شده است. محمدرضا گرایی می تواند فردا ایران را به یک طلا برساند تا کشتی فرنگی با مربیگری محمد بنا کارنامه قابل قبولی را به ثبت برساند. سرمربی کهنه کار و با تجربه ای که پس از اتفاقات و حواشی زیاد پیش از رقابت های المپیک، عملکرد قابل قبولی داشته و طلای گرایی می تواند خامه‌ی روی کیک جشن کشتی فرنگی باشد. بنا که پس از درخشش در المپیک ۲۰۱۲ لندن شگفتی ساز شده بود، در المپیک ۲۰۱۶ ریو و پس از ناکامی، مسابقات را با گریه ترک کرد. او حالا می تواند با یک طلا و یک برنز دوباره نشان دهد که دود از کنده بلند می شود.

 


 

 

1630490

 

17:30- علی هاشمی وزنه بردار ۱۰۹ کیلوگرم ایران بود. او در حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۴ کیلوگرمی را مهار کرد. این رکورد هاشمی بالاتر از انتظاراتی بود که از وی می رفت. او در حرکت دو ضرب، وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد. وزنه ای که می توانست او را به مدال برساند. هاشمی در ۲ حرکت نخستش، در مهار این وزنه ناکام بود. این وزنه بردار برای حرکت سومش وزنه ۲۲۸ کیلوگرم را انتخاب کرد ولی زیر فشار این وزنه دچار سرگیجه شد و در نهایت بدون اینکه حرکت دو ضربی را ثبت کند، در رده آخر قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

 

 


 

1630456

 

16:43- بعدها از محمدهادی ساروی زیاد خواهیم شنید. پدیده 22 ساله مازندرانی که مدال های طلای بازی های آسیایی دهلی 2018، جام جهانی تیرناوا 2018، بازی های آسیایی زیر 23 سال 2019 و بازی های آسیایی 2020 دهلی را در کارنامه دارد. او در مسابقات جهانی بوداپست و بلگراد 2020 نیز مدال برنز را کسب کرده بود و حالا در المپیک نیز رتبه سوم را از آن خود کرد. جزینی مربی تیم ملی پس از پیروزی قاطع ساروی در دیدار رده بندی المپیک او را اینگونه روی دوش کشید. این کشتی گیر مازندرانی می تواند در المپیک بعدی، یکی از شانس های کسب طلا باشد.

 


 

 

1630455

 

16:40- شوهی یابیکو کشتی گیر 26 ساله و ژاپنی، موفق شد نخستین مدال بین المللی خود را در رقابت های المپیک کسب کند. او در حالیکه با نتیجه 3 بر صفر از محمدعلی گرایی عقب افتاده بود، بازگشتی عجیب و غریب به بازی داشت و 13 بر 3 برنده شد. نتیجه ای دور از انتظار که باعث شد او اولین مدال خود را کسب کرده و اشک شوق بریزد. از نحوه کشتی گرفتن گرایی که امید اول کسب طلا بود، اینگونه به نظر می رسید که او پس از شکست در بازی نیمه نهایی، روحیه از دست رفته اش را پیدا نکرده بود و انگیزه ای برای مقام برنز نداشت.

 

 


 

1630407

 

15:24: محمدعلی گرایی، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در شرایطی که از رقیب ژاپنی خود در وقت اول سه بر صفر پیش بود، در نهایت دیدار رده بندی را 13 بر 13 واگذار کرد و دستش از کسب مدال برنز المپیک بازماند.

 


 

 

1630400

 

17:10- محمدرضا گرایی برادر کوچک محمدعلی گرایی توانست راهی دیدار فینال 67 کیلوگرم شود. گرایی که پیش از این مدال طلای کشتی قهرمانی آسیا در شی آن چین و مدال طلای مسابقات جهانی زیر 23 سال بوداپست را کسب کرده بود، عزم خود را برای طلای المپیک جزم کرده است. او در بازی نیمه نهایی راماز زوئیدزه را 6 بر یک مغلوب کرد و در بازی پایانی باید فردا به مصاف پرویز نصیب اف از اوکراین برود. او می تواند پس از امید نوروزی به دومین شیرازی کشتی فرنگی تبدیل شود که مدال طلای المپیک را از آن خود می کند.

 


 

1630399

 

14:19: حمید سوریان و حبیب اخلاقی از روی سکوها و با استرس نظاره گر دیدار نیمه نهایی محمدرضا گرایی بودند.

 


 

14:14: پرویز نصیب اف از اوکراین با شکست کشتی گیر مصری در نیمه نهایی حریف محمدرضا گرایی در دیدار فینال وزن 67 کیلوگرم شد.

 


 

14:00: محمدرضا گرایی که در دور سوم مسابقات کشتی فرنگی دسته 67 از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشته بود در دور نیمه نهایی مقابل راماز زوئیدزه از گرجستان قرار گرفت و موفق شد با ارائه یک کشتی کم نقص و زیبا، با حساب 6 بر یک این حریف را شکست داده و به اولین فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک 2020 تبدیل شود.

 


 

9:43: در وزن 86 کیلوگرم که همه منتظر بودند تا شاهد قرعه حسن یزدانی و دیوید تیلور باشند. طبق قرعه کشی انجام شده حسن یزدانی در دور نخست با جاورایل شاپیف از ازبکستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان استفان ریچموت از سوئیس و فاتح بنفردجلا از الجزایر می رود. آرتور نایفونوف از روسیه در گروه یزدانی حضور دارد، اما دیوید تیلور آمریکایی در آن سوی جدول کشتی می گیرد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد.

 


 

9:39: قرعه کشی وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد انجام شد که طبق آن رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان آرسن هاروتونیان از ارمنستان و بخبایار اردنبات از مغولستان کشتی می گیرد. زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه در گروه اطری حضور دارد.

 


 

8:56: محمدعلی برادر محمدرضا گرایی که خودش امروز باید برای کسب مدال برنز روی تشک برود، در سالن حضور داشت و برادرش را از روی سکوها با هیجان خاصی هدایت می کرد.

 

1630266

 


 

8:45: فرنگ کار وزن 67 کیلوگرم ایران برای رسیدن به فینال به مصاف راماز زوئیدزه از گرجستان می رود. مسابقات نیمه نهایی از ساعت 13:45 امروز برگزار می شود.

 


 

8:37: محمدرضا گرایی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه 5 بر 5 از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

 

1630268

 


 

7:30: در وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر  جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با  فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان کشتی می گیرد.

دیدگاه‌ها