کد خبر : 1772037 | 12 مرداد 1400 ساعت 09:36 | 179.8K بازدید | 10 دیدگاه

عجله ای نداریم قهرمان

یزدانی؛ سه سال صبر کردیم، این هم شش دقیقه

رقابت های المپیک به روزهای حساسش برای ما ایرانی ها رسیده است؛روزهایی که سه سال منتظرش هستیم.

یزدانی؛ سه سال صبر کردیم، این هم شش دقیقه 

به گزارش "ورزش سه " ،رقابت های کشتی آزاد المپیک ازچهارشنبه آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران با دو نماینده در این روز رقابت ها را آغاز خواهد کرد. در وزن 57کیلو  رضا اطری و 86کیلو حسن یزدانی پا به تشک خواهند گذاشت تا با رقبای سرسخت خود مبارزه کنند.


در روز اول این رقابت هانگاه اهالی فن و تمامی ورزش دوستان و مردم ایران به حسن یزدانی است.قهرمان المپیک ریو و حال حاضر جهان در این رقابت ها دو مسولیت بزرگ به عهده دارد. کسب طلا و شکست دادن دیوید تیلور خواسته همه مردم ایران از نابغه کشتی جهان است.


یزدانی بعد از شکست برابر تیلور در رقابت های جهانی 2018 که با یورش های بی امانش برابر تیلور و امتیاز گیری هاش  شروع شد و در نهایت با کامبک حریف آمریکایی و شکستش به پایان رسید ،دیگر برابر تیلور روی تشک نرفته است.


تیلور رقابت های جهانی 2019را به دلیل مصدومیت از دست داد تا یزدانی بدون روبرو شدن با او قهرمان جهان شود و رقابت های المپیک توکیو 2020با تاخیر یکساله، زمان مجدد این رقابت را به سه سال رساند.
سه سال از شکست بزدانی برابر تیلور گذشته است و حالا همه مردم ایران همانند او تشنه شروع این نبرد هستند.ذات کشتی یزدانی ،یورشهای بی امان و امتیاز گیری در شروع کشتی است و تیلور زیرک با مدیریت زمان و نفس چاقش رقابت را به دقیقه های آخر سوق می دهد.

 


تیلور استاد ضد حمله و رکبی زدن در برابر رقباست و با همین حربه در سال 2018یزدانی را شکست داد.یزدانی که عادت دارد رقبا را در سه دقیقه اول با امتیاز عالی شکست دهد ،این بار باید در برابر ماهی لغزنده آمریکایی ها بی گدار به آب نزد و برای هر دقیقه کشتی همانند اسلاف خویش برنامه داشته باشد.


رسول خادم سه بار در فینال المپیک و رقابت های جهانی با اسطوره روس ها ماخاربک خادارتسف با هشت طلای جهانی و المپیک رقابت کرد و هر سه بار موفق شد خادارتسف افسانه ای را سه بر صفر با فن سربندپی و بازانداز در سه زمان مختلف کشتی ببرد.رسول یک بار در اوایل کشتی ،یک بار در اواخر کشتی و یک بار هم در اواسط کشتی مچ پای خادارتسف را گرفت و خاک و بارانداز کرد تا با سه قهرمانی پیاپی در المپیک و رقابت های جهانی به افتخاری بزرگ برسد.


شکی نیست برنده دیدار یزدانی و تیلور شانس بالایی برای قهرمانی در المپیک خواهد داشت و احتمال برگزاری این دیدار در هر مرحله بیشتر ازدور قبل است.
مردم ایران از یزدانی برد می خواهند و برایشان فرقی ندارد این برد در چه زمانی بدست آید،این همه سال برای انتقام از تیلور صبر کردیم.شش دقیقه هم روش آقای یزدانی ؛این نبرد علاوه بر قدرت و استقامت و فن بر روی تشک ،مدیریت زمان هم می طلبد.یادت باشد هیچ عجله ای برای پیروزی نداریم.ما فقط شکست تیلور را از تو می خواهیم و برای آن شش دقیقه دیگر هم در کنار تو علاوه بر این سه سال منتظر خواهیم ماند.
محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها