کد خبر : 1772051 | 12 مرداد 1400 ساعت 10:26 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک 

شوک قهرمان پرتاب نیزه به کرواسی

سارا کولاک قهرمان پرتاب نیزه المپیک 2016 ریو، در میان ناباوری همگان از رقابت های المپیک 2020 توکیو حذف شد.

شوک  قهرمان پرتاب نیزه به کرواسی

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت های المپیک 2020 توکیو، امروز مرحله مقدماتی در بخش پرتاب نیزه بانوان برگزار شد. سارا کولاک دارنده مدال طلای رقابت های المپیک 2016 ریو، بخت نخست کسب مدال طلای این دوره از رقابت ها بود.


این قهرمان اهل کشور کرواسی که در سال 2017 مدال طلای زیر 23 ساله های اروپا و همچنین مدال طلای ورزش های زمستانی را کسب کرده بود، رقابت های المپیک را به شکل ناباورانه ای به پایان رساند.


این ورزشکار کروات که برای دفاع از مدال طلای خود انگیزه های زیادی در ژاپن داشت، هر سه پرتاب خود در مرحله مقدماتی را با خطا انجام داد تا بدون ثبت هیچ رکوردی و با 3 خطا و ایستادن در رده آخر گروه خود، از صعود به مراحل بالاتر بازبماند. 


این دومین شوک پیاپی به ورزش کرواسی بود. پس از اینکه ساندرا پرکوویچ در تلاش برای کسب سومین طلای پیاپی المپیک در رشته پرتاب دیسک ناکام بود و چهارم شد. حالا دو ورزشکار مطرح کروات که روی کسب مدال طلای آنها حساب ویژه ای باز شده بود، دست خالی توکیو را ترک خواهند کرد.


در این گروه، ماریا آندریچیک قهرمان پرتاب نیزه لهستانی که در مارس 2020 به دلیل آسیب دیدگی مچ پا و تاندون آشیل تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، با پرتابی به طول 65.24 متر در رده نخست قرار گرفت و به دیدار فینال روز جمعه صعود کرد.

دیدگاه‌ها