کد خبر : 1772055 | 12 مرداد 1400 ساعت 10:32 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

ادامه تاریخ‌سازی کاراباتیچ؛ ثبت رکورد و شانس مدال

پیروزی تیم هندبال فرانسه برابر بحرین آنها را به نیمه نهایی رقابت های المپیک توکیو رساند و نیکولا کاراباتیچ، ستاره بزرگ فرانسوی ها، اکنون به دنبال رکوردی تاریخی در المپیک است.

ادامه تاریخ‌سازی کاراباتیچ؛ ثبت رکورد و شانس مدال

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانان حاضر در بازی های المپیک 2020 توکیو به دلایل مختلفی قهرمان نام می گیرند: رکوردها ، آمادگی و فرم فعلی، استعداد و... در مسابقات هندبال المپیک اما بازیکنی وجود دارد که تمام این پارامترها را دارد؛ نیکولا کاراباتیچ که با پیروزی تیم ملی فرانسه مقابل بحرین بیش از پیش به یک افسانه تبدیل شد. او اکنون رکورد جدیدی ثبت کرده و برای کسب مدال مبارزه می کند.

 

در مسابقه یک چهارم نهایی مقابل تیم شگفت انگیز بحرین، کاراباتیچ تبدیل به ورزشکاری شد که بیشترین بازی را در تاریخ مسابقات المپیک انجام داده است. او در مسابقات جهانی 36 بار با لباس آبی فرانسه به میدان رفته و سه مدال متوالی کسب کرد: طلا در پکن، طلا در لندن و نقره در ریو.

 

به این ترتیب کاراباتیچ در تعداد مسابقات از لاوروف افسانه ای (سه طلای المپیک) پیشی گرفت و می خواهد با رکورد او در تعداد مدال های طلای المپیک نیز برابر شود. کاراباتیچ شانس زیادی برای رسیدن به این هدف خواهد داشت، زیرا فرانسه بحرین را با نتیجه 42 بر 28 شکست داد. این هم یک رکورد تاریخی دیگر بود چرا که تا این تاریخ هیچ تیمی این تعداد گل در یک بازی المپیک به ثمر نرسانده بود.

 

فرانسه در نیمه نهایی با برنده بازی آلمان - مصر بازی خواهد کرد. این یک فرصت جدید برای "متخصصان" است تا هندبال جهان را فتح کنند. فرانسوی ها تنها به کاراباتیچ تکیه ندارند و مم، دیگر ستاره آنها، نیز در سطح بالایی از بازی قرار دارد و در مرحله یک چهارم نهایی بهترین بازیکن مسابقه شد. 
بازی های المپیک میراث کاراباتیچ است و او برای کسب سومین مدال طلای دوران حرفه ای خود به توکیو آمده است. یک رکورد باورنکردنی که می تواند گامی دیگر در مسیر تبدیل شدن به بهترین بازیکن دوران باشد.

دیدگاه‌ها