کد خبر : 1772058 | 12 مرداد 1400 ساعت 10:42 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک 

اولین مدال طلای تاریخ بوکس بانوان ژاپن

سنا ایری بوکسور جوان و 20 ساله ژاپنی، نخستین مدال طلای کشورش را کسب کرد.

اولین مدال طلای تاریخ بوکس بانوان ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فینال رقابت های بوکس بانوان در حاشیه یازدهمین روز از برگزاری المپیک 2020 توکیو برگزار شد و مدال طلای سبک وزن به بوکسور ژاپنی رسید تا او با ثبت نام خود به عنوان نخستین برنده طلای بوکس بانوان ژاپن، تاریخساز شود.


در دیدار فینال این دوره از رقابت ها، سنا ایری بوکسور جوان و 20 ساله کشور میزبان، به مصاف نستی پتسیو از کشور فیلیپین رفت و در نهایت در راند آخر به پیروزی رسید. در حالیکه 6 دقیقه نخست مبارزه دو ورزشکار با نتیجه تساوی دنبال می شد، در راند پایانی سنا ایری موفق شد با نتیجه 5 بر صفر از سد حریف خود گذشته و مدال طلا را کسب کند.


این نخستین مدال طلای یک ورزشکار زن در رشته بوکس و در رقابت های المپیک بود. سنا ایری در پایان این مبارزه دیدنی گفت: حریف من بسیار قوی بود بنابراین با وجود اینکه من حمله می کردم، به عقب رانده می شدم و فکر می کردم که باخته ام. اما من واقعاً خوشحالم که برنده شدم.

 

1630314


پتسیو بوکسور اهل فیلیپین نیز پس از کسب مدال نقره گفت که از این اتفاق شگفت زده شده است. او گفت: "این مدال فقط برای من نیست. این مدال برای کشور من است، برای مربی من است، برای بهترین دوست من است که امسال فوت کرد." او در حالیکه اشک شوق می ریخت گفت: "این مدال را به ویژه به خانواده ام، کشورم و به خداوند تقدیم می کنم."


همچنین پس از برگزاری دیدارهای رده بندی، کاریس آرتینگستال از بریتانیا و ایرما تستا از ایتالیا هر دو مدال برنز گرفتند.

دیدگاه‌ها