کد خبر : 1772069 | 12 مرداد 1400 ساعت 11:34 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

اولین المپیک؛ دوپلانتیس و تردید در ثبت رکورد

امروز موندو دوپلانتیس، رکورددار پرش با نیزه جهان، در فینال پرش با نیزه بازی های توکیو شرکت می کند. همه منتظرند تا ببنند آیا این ورزشکار سوئدی رکورد جدیدی ثبت خواهد کرد؟

اولین المپیک؛ دوپلانتیس و تردید در ثبت رکورد

به گزارش "ورزش سه"، اینکه آیا آرماند دوپلانتیس ستاره بزرگ بازی های توکیو خواهد بود یا خیر، پرسشی است که امروز پاسخ داده می شود. اگر یک رکورد پرش با نیزه جدید جهانی، بالاتر از رکورد 6.18 متر قبلی خودش، ثبت کند، دوپلانتیس تاجگذاری خواهد کرد و اگر رکورد جدیدی ثبت نکند، به شرطی که برنده این بازی ها شود، باز هم به عنوان یکی از ورزشکاران برجسته این دوره از بازی های المپیک موفق خواهد شد. زیرا هیچ کس گمان نمی برد که او مدال طلا را از دست بدهد، مخصوصا با حذف کندریکس که به کرونا مبتلا شد. اگرچه این المپیک است و باید مراقب بود...

 

دوپلانتیس 21 سال دارد و از 6 سالگی با پرش با نیزه آشنا شده است. پدرش نیز از همان سن نیزه را در دست گرفته بود.


دوپلانتیس گفت: "من اساساً در تمام زندگی ام برای این لحظه پرش کرده ام و از زمانی که کوچک بودم، همیشه می خواستم در بازی های المپیک شرکت کنم. اکنون، تقریبا 15 سال بعد، آن لحظه فرا می رسد."

دوپلانتیس در مرحله مقدماتی بدون هیچ مشکلی، هرچند با یک رکورد نه چندان امیدوارکننده 5.50 متری، صعود کرد. چیزی که برای ورزشکاری که به راحتی بیش از 6.00 مترپرواز می کند، اصلا ایده آل نیست. 

 

1630329


موندو از دادن قول های بزرگ خودداری کرد: "من الان نسبت به زمانی که رکورد جهانی را به دست آوردم، در وضعیت بهتری هستم. اما این تازه اولین بازی های المپیک من است."

 

مدیریت فشار
دوپلانتیس اکنون باید در مرکز توجه جهان ورزش در المپیک توکیو به میدان برود: "واضح است که فشار وجود خواهد داشت. این می تواند استرس زا باشد و این لحظه بسیار مهمی برای من است. من سعی می کنم اجازه ندهم که بر من غلبه کند، فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. "


در سالن دوست نزدیک او، رنود لاویلنی، حضور خواهد داشت که در ریو 2016 پس از تیاگو براز نایب قهرمان شد. هر دو  مدال آور ریو در این فینال حضور خواهند داشت، اما توجه دیگر روی آنها نیست و این دوپلانتیس است که با پیراهن سوئد باید دست به تاریخسازی بزند.

دیدگاه‌ها