کد خبر : 1772078 | 12 مرداد 1400 ساعت 12:01 | 51.9K بازدید | 1 دیدگاه

شناگران در صدر؛

جدول پرمدال‌ترین ورزشکاران المپیک(عکس)

پر مدال ترین ورزشکار المپیک مایکل فلپس با اعلام بازنشستگی در توکیو حضور ندارد اما رشته شنا محل کسب مدال‌های متعدد برای المپیکی‌هاست.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که ایران تنها یک مدال طلا و آن‌هم در ساعات اولیه المپیک توکیو کسب کرده است برخی ورزشکاران که اغلب  شناگر هستند چندین مدال رنگارنگ برای کشورشان به دست آورده اند.

 

کیلب درسل شناگر امریکایی در صدر این لیست قرار دارد و ستاره 24 ساله دنیای شنا در رشته های 50 متر آزاد، 100 متر آزاد، 100 متر پروانه، 4x100 متر آزاد و 4x100 متر مختلط به مدال طلا رسید و جا پای مایکل فلپس افسانه‌ای گذاشت. همچنین زاک اپل دیگر شناگر امریکاست که دو مدال طلا کسب کرده است. در بخش بانوان شنای امریکا نیز کاتلین لدکی دو  نقره به دست آورده تا در مجموع با سه ورزشکار شنا، یازده بار روی سکو بروند.

 

استرالیا نیز دیگر کشوری است که شناگران مطرحی در این دوره داشته و حتی در مجموع بهتر از امریکا کار کرده است.  اما مک‌کئون به تنهایی چهار مدال طلا و سه برنز، کایلی مک‌کئون سه مدال طلا و یک برنز، آریارن تیتموس دو طلا، یک نقره و یک برنز، کیت کمپبل دو طلا و یک برنز و همچنین مولیه اوکالاقان نیز دو طلا و یک برنز برای استرالیا کسب کرده‌اند تا در مجموع بیست یک مدال رنگارنگ در بخش شنای بانوان به گردن بیاویزند.

 

سان آن تیرانداز کره جنوبی تنها ورزشکاری است که خارج از رشته شنا پر مدال بوده و در این رقابت‌ها سه مدال طلا به دست آورده است.

 

از دیگر شناگران پرمدال این دوره می‌توان به یوفی ژانگ از چین با دو طلا و دو نقره و همچنین جیمز گای و آدام پیتی از بریتانیا که هر کدام دو طلا و یک نقره کسب کردند را نام برد.

 

1630336

دیدگاه‌ها