کد خبر : 1772080 | 12 مرداد 1400 ساعت 12:21 | 41.6K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

بچه اعجوبه‌ای که رکوردهای بولت را می‌شکند

اریون نایتون، نوجوان 17 ساله آمریکایی، در چهارمین مسابقه مقدماتی 200 متر به آسانی رکورد 20.54 را ثبت کرد. تابستان امسال او رکوردهای جهانی زیر 18 سال و زیر 20 سال را به نام خود کرده است.

بچه اعجوبه‌ای که رکوردهای بولت را می‌شکند

به گزارش "ورزش سه"، اریون نایتون با خوشحالی لبخند زد: "رویای من این بود که المپیکی شوم و آن را برآورده کردم." این نوجوان آمریکایی در مسابقات مقدماتی 200 متر با ثبت زمان 20.55 ثانیه به آسانی برنده شد. اما نایتون فقط یکی دیگر از اعضای تیم آمریکا نیست. او 17 ساله است و با بهترین نتایج ممکن به عنوان ورزشکار جوانی که رکوردهای جهانی زیر 18 سال و زیر 20 سال اوسین بولت را شکسته است پا به رقابت های المپیک گذاشت.

 

نایتون در اولین مسابقه مقدماتی خود که امروز برگزار شد ابتدا کمی عقب افتاد اما به سرعت جبران کرد و پس از جلو زدن از دیگر رقبا هرگز توسط دوندگان در سایر خطوط مورد تهدید قرار نگرفت، مخصوصا که آدام جمیلی بریتانیایی تقریبا بلافاصله پس از شلیک تفنگ استارت، مصدوم شد.
این پیروزی نایتون را به رقابت های نیمه نهایی رساند و این قهرمان آمریکایی اکنون به دنبال تکرار موفقیت و صعود به فینال است.
او البته در مسابقه مقدماتی قدرت واقعی خود را نشان نداد و بسیاری از کارشناسان دویدن او را به پیاده روی تشبیه کردند.
نایتون دو سال پیش دو و میدانی را در 15 سالگی آغاز کرد، اما در دبیرستان خود یک بازیکن فوتبال آمریکایی عالی نیز هست. او از 17 سالگی با یک مارک تجاری قرارداد دارد و به خاطر رکوردهایی که تاکنون ثبت کرده در جهان شناخته شده است. او دارای فیزیکی ممتاز، استایلی عالی و قدی بسیار بلند، نزدیک به 1.90 است. نایتون می گوید: "وقتی فوتبال بازی می کردم سریع بودم، اکنون سریعتر هستم."


همین امروز او در نیمه نهایی المپیک 200 متر به دنبال راهی برای رسیدن به فینال است. او هرگز در رقابت های قهرمانی بزرگ ندویده، اما به نظر نمی رسد این موضوع او را اذیت کند. نایتون در اولین مسابقه از سه مسابقه، در کنار رقبای خطرناکی مانند دوایر و اودودورو حضور خواهد داشت.

همه دونده های برتر که برای آنها شانس مدال تصور می شود در این رقابت حضور خواهند داشت. یکی که دوندگانی که بیشترین تحسین ها را در دورهای مقدماتی برانگیخت، بدنارک آمریکایی با زمان 20.01 ثانیه بود، اما نوآ لایلز (20.18) نیز بسیار مطمئن ظاهر شد. سومین آمریکایی مورد توجه اریون نایتون است، بچه اعجوبه ای که از بولت پیشی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها