کد خبر : 1772083 | 12 مرداد 1400 ساعت 12:39 | 57.3K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

مدال‌های چین در خطر؛ تصویر مائو روی سکوی المپیک!

کمیته بین المللی المپیک تحقیقی درباره استفاده از نشان های مائو تسه تونگ توسط دو زن ورزشکار چینی در بازیهای المپیک توکیو را آغاز کرده است.

مدال‌های چین در خطر؛ تصویر مائو روی سکوی المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، بائو شانجو و ژونگ تیانشی، دو ورزشکار چینی حاضر در المپیک، با پوشیدن نشان مائو تسه تونگ روی سکوی دوچرخه سواری تیمی ایستادند. حرکتی که واکنش کمیته بین المللی المپیک را برانگیخته است.


کمیته بین المللی المپیک امروز از چین خواست تا توضیح دهد که چرا بائو شانجو و ژونگ تیانشی با نشان هایی که تصویر دیکتاتور سابق مائو تسه تونگ را بر خود داشتند، روی سکو رفتند.


این دو دوچرخه سوار در فینال روز دوشنبه در المپیک توکیو با پیروزی برابر آلمان عنوان قهرمانی سرعت تیمی را از آن خود کردند. آنها با پوشیدن این نشان در مراسم اهدای مدال، قوانین المپیک مربوط به نمایش علائم سیاسی را نقض کرده اند.

 

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک، گفت: "ما با کمیته المپیک چین تماس گرفتیم و از از آنها توضیح خواستیم. ما در حال بررسی موضوع هستیم. "
ماه گذشته کمیته قانون 50 را تسهیل کرد و اکنون اجازه می دهد حرکاتی مانند زانو زدن انجام شود، به شرطی که ورزشکاران این کار را بدون اختلال و با احترام به سایر رقبا انجام دهند. اما این قانون همچنان حرکت این دو ورزشکار چینی روی سکو را منع کرده است.

دیدگاه‌ها