کد خبر : 1772091 | 12 مرداد 1400 ساعت 13:17 | 27.5K بازدید | 1 دیدگاه

نظر کارشناسان؛

رابطه مستقیم ضربات سر و زوال عقل؛ سر زدن ممنوع

یک مطالعه جدید ادعا می کند که "حلقه مفقوده" بین فوتبال و زوال عقل یا دیمنشیا را یافته است و فوتبالیست ها باید زدن ضربات سر را متوقف کنند.

رابطه مستقیم ضربات سر و زوال عقل؛ سر زدن ممنوع

به گزارش "ورزش سه"، یکی از محققان برجسته در بررسی ارتباط بین زوال عقل و ورزش، پس از آنکه یک مطالعه جدید خطر ابتلای بازیکنان به بیماری های عصبی ناشی از زدن ضربات سر به صورت مداوم را نشان داد، از فوتبال خواسته تا سر زدن را کنار گذاشته و ممنوع کند.

دکتر ویلی استوارت از دانشگاه گلاسکو گفته است که این ورزش اکنون باید در مورد خطرات زدن ضربات سر در طول دوران حرفه ای بازی فوتبالیست ها به آنها هشدار دهد.

 

1630355

 

مطالعات قبلی نشان داده بود که فوتبالیست ها بیشتر از مردم عادی در معرض مرگ با زوال عقل یا سایر بیماری های عصبی هستند و استوارت می گوید مطالعه جدیدی که در مجله JAMA Neurology منتشر شده است "حلقه مفقوده" را ارائه می دهد و نشان از ارتباط مستقیم ضربات سر با زوال عقل دارد.

دکتر استوارت به گاردین گفت: "با اطلاعات فعلی ما در حال حاضر در نقطه ای هستیم که پیشنهاد می کنیم فوتبال باید به بازیکنان هشدار دهد تکرار زدن ضربات سر در فوتبال ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به زوال عقل شود. این همان جایی است که ما در حال حاضر هستیم و نمی توان آن را نادیده گرفت.

در مطالعه قبلی ما اطلاعات کافی نداشتیم تا بتوانیم عامل مهم قرار گرفتن در معرض فوتبال را مورد بررسی قرار دهیم. آنچه پیش از این می توانستیم بگوییم این بود که فوتبالیست بودن به این معنی است که خطر مرگ شما با بیماری دژنراتیو مغزی بیشتر است، اما نمی توانستیم بگوییم چه چیزی در فوتبال این کار را می کرد.

 

1630356

 

در حال حاضر، با کمک نمونه های ما برای قرار گرفتن در معرض سر زدن و آسیب مغزی، با توجه به پستی که در زمین دارند و مدت زمانی که بازی می کنند، می توانیم متوجه شویم که اگر در موقعیتی قرار دارید که در معرض زدن تعداد زیادی از ضربه های سر قرار دارید یا بیشتر بازی می کنید، شما بیشتر در معرض خطر هستید.

داده های این مقاله حلقه مفقوده در تلاش برای درک ارتباط بین این ورزش و زوال عقل است و رابطه مستقیم این دو را تایید می کند. ما آن را با آنچه در مورد خطر مرگ و میر می دانیم کنار هم قرار می دهیم... و واقعاً چیز دیگری وجود ندارد. هیچ عامل خطر پیشنهادی دیگری وجود ندارد و این یکی از مواردی است که ما واقعاً می توانیم آن را برطرف کرده و از بین ببریم.

من فکر می کنم فوتبال باید این سوالات دشوار را از خود بپرسد: آیا سر زدن در بازی فوتبال کاملاً ضروری است؟ آیا قرار گرفتن در معرض بیماری های دژنراتیو مغزی کاملاً ضروری است؟ یا آیا می توان شکل دیگری از بازی را در نظر گرفت؟"

 

1630354

سر بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلیس، به زوال عقل مبتلا شده است

 

از 7676 بازیکن سابق فوتبال که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، پنج درصد (386 نفر) مبتلا به بیماری های عصبی بودند، در حالی که تنها 1.6 درصد (366 نفر) از 23028 نفر گروه کنترل، دچار این بیماری ها شده بودند.

این مطالعه به این نتیجه رسید که این خطر نسبت به پست های بازی و طول مدت زمان بازی حرفه ای متفاوت است.

مدافعان 5 برابر بیشتر از افراد عادی در معرض ابتلا به بیماری های عصبی هستند، در حالی که دروازه بان ها کمترین میزان خطر را دارند.

 

1630357

 

اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر به تازگی دستورالعمل جدیدی را در مورد ضربه سر در تمرینات به باشگاه ها ارائه کرده اند.

این خط مشی جدید به تیم ها توصیه می کند که تعداد سر زدن ها را به 10 ضربه سر در هفته محدود کنند. این راهنما برای تیم ها در تمام سطوح بازی صدق می کند.

 

در این بیانیه آمده است: "توصیه می شود که حداکثر 10 ضربه سر قوی در هر هفته تمرینی انجام شود.

این توصیه برای حفاظت از سلامت بازیکنان ارائه می شود و به طور منظم مورد بازبینی قرار می گیرد تا تحقیقات بیشتری برای درک بیشتر در مورد تاثیر سر زدن در فوتبال انجام شود."

 

 

 

 

دیدگاه‌ها