کد خبر : 1772093 | 12 مرداد 1400 ساعت 13:33 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

اگر تبانی کرده‌ایم چرا کسی از ما محروم نشد؟

حسن زاده: کمیته اخلاق از بنده‌ها ترسید نه از خدا

رضا حسن زاده سرمربی تیم شهید قندی یزد رای صادره از سوی کمیته اخلاق در مورد این تیم را ناعادلانه و غیر قانونی می داند.

حسن زاده: کمیته اخلاق از بنده‌ها ترسید نه از خدا

به گزارش "ورزش سه"، او در این باره به خبرنگار ما می گوید: کمیته اخلاق تیم ما را محکوم به سقوط به دسته پایین تر کرده است. سوال من این است بر اساس کدام مستندات؟ وکیل ما به کمیته اخلاق مراجعه کرده تا با گرفتن مستندات موجود در پرونده دفاعیه را برای کمیته استیناف تنظیم کند اما هیچ مستندی به او تحویل نداده اند! آیا صرفا نتیجه ای که در بازی ما با سردار بوکان رقم خورده دلیل بر تبانی بوده؟ اگر این طور باشد هیچ گاه در فوتبال نباید نتیجه پر گل به دست بیاید.  پس برزیل هم با آلمان تبانی کرد که 7 گل از این تیم در جام جهانی خورد. به نظر من کمیته اخلاق از بنده هایش ترسید که چنین رایی را صادر کرد نه از خدا این رای به خاطر هیاهویی بود که در خصوص این پرونده براه افتاده بود. ملاک صدور رای در هر محکمه ای باید قانون باشد نه احساس و تفسیر آدم ها. در این پرونده بیش از سه میلیارد تومان آدم ها و باشگاه ها جریمه شده اند در حالی که قانون جریمه تبانی را 50 میلیون تومان تعیین کرده است. حالا شاید کسی بیاد و بگوید این قانون ایراد دارد ولی من در مورد این بحثی ندارم.

 

رضا حسن زاده به صحبت هایش این چنین ادامه داد: من خیالم از بابت خودم، دستیارانم و مدیرم و باشگاهم راحت است و شک ندارم که اتفاقی صورت نگرفته است اما سوال مهم من از کمیته اخلاق این است چطور تیم ما به دسته دوم فرستاده شد اما از سه تیم دیگر 6 امتیاز این فصل کسر شد و 6 امتیاز فصل بعد.بالاخره  این تیم ها هم مثل ما تبانی کرده اند یا نه. اگر تبانی کرده اند چرا به دسته پایین تر فرستاده نشدند و اگر تبانی کردند چرا 6 امتیاز برای این فصل و 6 امتیاز برای فصل بعد از آنها کسر شد؟ اگر رای کمیته اخلاق این است که تیم شهید قندی یزد تبانی کرده است چرا اسمی از کسی نمی برند؟ بالاخره در این میان کسی باید صحبتی کرده باشد و مدرکی ارایه داده باشد. یا من یا مدیر یا یکی از اعضای باشگاه. چرا برخی از اعضای تیم های تبانی کننده محروم شده اند و اسمی از کسی در تیم شهید قندی یزد به میان نیامده است؟ مگر نمی گویید ما تبانی کرده ایم؟ پرنده ها که برای ما پیغام نبرده اند که تبانی کنیم. حتما کسی از باشگاه تیم حریف را وادار به تبانی کرده است. این را اگر ما پنهان کنیم که دیگر تیم سردار بوکان تبانی نمی کند. بعد کدام تبانی؟ تیمی که ته جدول است آیا کیفیت دارد؟ این تیم پیش از بازی با ما در خانه خود 7 گل از شاهین بندرعامری خورده بود. 7 – 8 بازیکن این تیم را رها کرده بودند و هفته ها بود که تمرین نداشتند و در بازی با ما به زور 11 نفر شدند. هیچ انگیزه ای هم نداشتند چون به دسته سوم سقوط کرده بودند و از سویی ما هم برای صعود نیازمند یک برد پر گل بودیم. بخواهیم اینطور نگاه کنیم هیچ مسابقه ای نباید در فوتبال ایران پر گل تمام شود. شرایط تیم سردار بوکان در هفته های پایانی بغرنج بود و بر این عقیده ام اتفاقاتی که در بازی ما با سردار بوکان رقم خورد طبیعی و فوتبالی بود اما به گونه دیگری جلوه داده شد و به نظر من به صرف تبانی هم رای صادره دارای ایرادات قانونی زیادی است. میزان جرایم و تبعیض در آرای صادره برای ما و دیگر تیم ها. خوردن نوشیدنی الکل حرام است. چه یک قطره و چه یک لیتر.

 

رضا حسن زاده در پایان گفت: قطعا ما به کمیته اخلاق احترام می گذاریم و از راه قانونی در پی احقاق حق خود هستیم اما خیلی صادقانه بگویم در رسیدگی به این پرونده در حق ما جفا شده است و کمیته اخلاق به خاطر فضای ایجاد شده چنین رایی را صادر کرد که به نظر من قانونی هم نبوده است. همان طور که گفتم جریمه نقدی تعیین شده برای تبانی 50 میلیون تومان است اما کمیته اخلاق برای این پرونده جریمه بیش از 3 میلیاردی تعیین کرده است. و باز تکرار می کنم چرا تیم شهید قندی یزد به دسته سوم سقوط کرده است و متهم به تبانی شده است اما هیچ یک از اعضای آن محروم نشده اند؟ بالاخره تبانی از سوی شخص صورت می گیرد. این که دیگر مورد قبول است. فقط خدا کند اعضای کمیته اخلاق برای چنین رایی که علیه ما صادر کرده اند مستندات قانونی داشته باشند و به حق به آنها ثابت شده باشد که ما تبانی کرده ایم چون در غیر اینصورت مدیون ما خواهند بود و حق الناس تنها گناهی است که راه بخششی برای آن وجود ندارد. خواهش من از کمیته استیناف این است این پرونده را دقیق تر بررسی کند و اگر به این نتیجه می رسد که ما تبانی کرده ایم مستندات ارایه دهد و آن شخص یا اشخاصی که از تیم ما وارد این فضا شده اند را معرفی کند و برای آنها برابر با قانون محرومیت و جریمه نقدی در نظر گیرد و اگر حرف ما به آنها اثبات شد که نتیجه بازی طبیعی بوده رای را برگرداند.

دیدگاه‌ها