کد خبر : 1772114 | 12 مرداد 1400 ساعت 17:30 | 39.6K بازدید | 5 دیدگاه

سرچشمه این کارها علیه خودم را می‌دانم؛

قلعه‌نویی: بیشتر ظلم داوری به گل‌گهر شده است

سرمربی گل‌گهر معتقد است داوری‌ها مانع از نتیجه‌گیری او و تیمش شده است.

قلعه‌نویی: بیشتر ظلم داوری به گل‌گهر شده است

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال عنوان کرد: یک توصیه و یک خواهش دارم. از مردم عزیز ایران می‌خواهم مواظب سلامتی خودشان باشند و از مدافعان سلامت هم تمام تشکر را داریم. شرایط خوبی نیست و از مردم تقاضا دارم مراقب باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: استقلال تیم بزرگی است که در هفت، هشت مسابقه اخیرش در لیگ برتر هم نمایش خیلی خوبی داشته ولی گل‌گهر نیز با فراز و نشیب‌های زیاد و بدشانسی و ظلمی که در حق ما شد، جایگاه خیلی خوبی کسب کرد، اما واقعا ظلم شد.

 

سرمربی گل‌گهر اضافه کرد: شرایط مسابقات حذفی فرق می‌کند و مسائل زیادی دخیل است که امیدوارم فقط و فقط مسائل تاکتیکی تعیین کننده این مسابقه باشد. حتما و حتما بازی‌هایی که بین استقلال و گل‌گهر در این مدت بوده، جذاب بوده است. کلا همه از دیدن مسابقات گل‌گهر لذت می‌برند و دوستانی هم که ما را می‌بینند، این را می‌گویند. همه از گل‌هایی که زده می‌شود و نمایشی که داریم، لذت می‌برند؛ هرچند لیاقت ما بیشتر از این بود.

 

قلعه‌نویی با اشاره به مشکلاتی که برای او به وجود آوردند، ابراز کرد: به ما ظلم کردند ولی هدف‌شان قلعه نویی بود. به یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری بخاطر قلعه‌نویی ضربه زدند ولی ما آنها را به خدا واگذار می‌کنیم و چاره دیگری نداریم.

 

او یادآور شد: از همه عزیزانی که لیگ فرسایشی را به پایان رساندند، تشکر می‌کنم. شاید یک بخشی دست خود این عزیزان نبود ولی همه ازجمله سازمان لیگ، مطبوعات، رسانه ملی و ... زحمت کشیدند و اذیت شدند. وقتی یک چیز فرسایشی می‌شود، عشق و علاقه هم کم خواهد شد ولی از همه عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم لیگ آینده با برنامه بهتر، بازی‌ها فرسایشی نشود و ما یکبار برای بازیکنان جشن تولد بگیریم! امسال بعضا برای یک بازیکن دو بار جشن تولد گرفتیم که بی سابقه بود(با خنده).

سرمربی گل‌گهر با تاکید بر اینکه حرف ما رعایت عدالت در زمین است، گفت: فکر نمی‌کنم توقع زیادی باشد. وقتی هم عدالت انجام شود، متاسفانه صدای بعضی دوستان درمی‌آید. آنقدر شاهد بودند ناعدالتی در حق قلعه‌نویی بوده و ظلم شده، توقع ندارند از صحنه‌ای که اتفاق می‌افتد، حرفی بزنند.

قلعه‌نویی با اشاره به مسابقه اخیرشان مقابل نساجی ابراز کرد: همین بازی گذشته در زمانی که نتیجه صفر- صفر یا یک بر صفر بود، پنالتی ما را نگرفتند ولی یک صحنه دیگر را اعلام کردند. اگر در صفر- صفر آن پنالتی ر امی‌گرفتند، شاید ما الان چهارم جدول بودیم. در بازی گذشته ۱۰ تعویض شد، یک وقت استراحت بین دو تا سه دقیقه بود، دو دفعه گلر حریف خودش را انداخت ولی سر دقیقه ۶ وقت اضافه داور سوت را زد، اما چرا در دیدار با تراکتور و گل‌گهر که ۲۰ ثانیه وقت تلف شده بود، این کار انجام نشد؟

او تصریح کرد: وقتی اشتباهات تکرار شود، نامش تصمیم خواهد شد. دو سال و نیم است با این کارها تصمیم‌گیری کرده‌اند. من نمی‌دانم اشتباهات سهوی یا عمدی بوده و کاری به این مسائل ندارم، اما بنده سرچشمه این اتفاقات را می‌دانم ولی کاری از دستم برنمی‌آید. آخرش هم مربی تا مرز سکته می‌رود ولی می‌گویند زیاد سخت نگیرید، اما به منِ قلعه‌نویی نزدیک دو، سه سال است ظلم می‌کنند؛ آنها را به خدا واگذارشان کردم و باید خودمان تلاش بیشتری انجام بدهیم.

 

سرمربی گل‌گهر درباره انتخاب کاظمی به‌عنوان داور مسابقه حذفی مقابل استقلال گفت: اعتقادم این است که داوران با این شرایط و کمبودها ایثار می‌کنند. از نظر زیرساخت‌های داوری، رفت و آمدها، دستمزها و ... مشکل داریم. دوست دارم شما یکبار لب خط بیایید و ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد. داوران  ما آن قاطعیت لازم را انجام نمی‌دهند و از کمیته انضباطی و سایر دوستان می‌خواهم برخورد لازم را انجام بدهند. انگار کمک داور ویدئویی در مسابقات ایران وجود دارد و همه می‌خواهند داد بزنند. داوران ما جزو قشر زحمتکش هستند، اما امیدوارم VAR بیاید و همچنین دستمزدها و رفت و آمدهای داوران دچار مشکل نشود.

 

قلعه‌نویی اضافه کرد: منِ مربی قرارداد آن چنانی می‌گیرم ولی برای داوران اینطور نیست. باید به سمتی برویم که داوری یک شغل بشود؛ شغلی باشد که در آن آرامش به وجود بیاید. یعنی وقتی یک نفر داور می‌شود، از نظر اقتصادی تامین باشد و خانواده داوران در آرامش زندگی کنند.

او ادامه داد: خودم را می‌گویم که من مربی قرارداد آن چنانی می‌گیرم ولی وقتی به داوران می‌رسد، نمی‌دانیم چرا هیچکس نمی‌تواند یک اسپانسر خیلی خوب برای آنها پیدا کند. چه اشکالی دارد داور ماهی ۳۰-۲۰ میلیون تومان بگیرد. در این صورت آرامش ذهنی هم خواهد داشت و اشتباهاتش هم کمتر می‌شود.

 

سرمربی گل‌گهر تصریح کرد: شنیده‌ام برای مقدماتی جام جهانی باید کمک داور ویدئویی باشد؛ آقای رئیس فدراسیون عزیز! همین جایی که تایید شده و شما می‌خواهید با آن قرارداد ببندید، به باشگاه‌ها نیز بگویید ما با این شرکت می‌خواهیم قرارداد امضاء کنیم و شما هم باید بودجه لازم را به این موضوع اختصاص بدهید.

قلعه‌نویی یادآور شد: امیدوارم به سمتی برویم که لیگ ما حرفه‌ای و عدالت‌محور شود و حق و حق‌خوری نباشد، اما متاسفانه فعلا نیست. نمی‌دانم شاید بخاطر امکانات کم یا فضای مجازی باشد. فضای مجازی، کارشناسی و سایر مسائل را به سمتی برده که کارشناس می‌ترسد حق را بگوید. می‌ترسد به خودش و خانواده‌اش حرف بزنند و همین مسائل موجب از بین رفتن عدالت می‌شود.

 

او در مورد پیش‌بینی‌اش از دیدار با استقلال که احتمال دارد به ۱۲۰ دقیقه برود یا خیر، عنوان کرد: فوتبال جذابیت و آنالیزهای خاص خود را دارد. مثلا ما استقلال را آنالیز می‌کنیم ولی باید اتفاقات هم در نظر بگیرید. مثلا شما بازی می‌کنید، اما ۱۰ نفره می‌شوید ولی به اشتباه یک گل می‌خورید یا علیه شما پنالتی می‌گیرند. همه این مسائل دخیل است ولی اطمینان دارم بازی خیلی خوبی می‌شود. دو تقابل این فصل استقلال و گل‌گهر مجموعا ۵ گل داشت و ما هم به دنبال ارائه یک فوتبال زیبا هستیم تا تماشاگر از آن لذت ببرد، اما اگر در حق ما ظلم نمی‌شد، شرایط بهتری برای ما رقم می‌خورد.

 

سرمربی گل‌گهر تصریح کرد: امیدوارم فردا بازی خوبی شاهد باشیم. تیم استقلال و آقای مجیدی شرایط خوبی دارند. فرهاد مجیدی برای تیم زحمت می‌کشد و امیدوارم استقلال به سمت آرامش برود و مشکلاتش برطرف شود.

 

قلعه‌نویی درباره انتظاراتش از وزیر ورزش آینده ابراز کرد: اگر راجع به هر کسی می‌خواهیم صحبت کنیم، باید طبق آمار اظهار نظر کنیم. مثلا الان می‌خواهیم راجع به آمار دولت در هشت سال اخیر صحبت کنیم؛ شرایط اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی چه بوده و الان در کجا هستیم. باید کارشناسان بنشینند و صحبت کنند. باید ببینیم وزیری که می‌گذارد، حیاط خلوت دولت نباشد که البته قبلا اینطور بود؛ مثلا اگر یک نفر که در انتخابات ریاست جمهوری نقش داشت ولی پست نمی‌گرفت، او را رئیس سازمان ورزش یا بعدا وزیر ورزش می‌کردند.

 

او تاکید کرد: امیدوارم نگاه ها ورزشی باشد چون قبل از اینکه وزارت ورزش تشکیل شود، شورای عالی ورزش وجود داشت که هفت نفر اظهار نظر می‌کردند؛ یعنی ورزش به اندازه هفت وزارتخانه اهمیت داشت؛ پس آدمی که می‌گذارند، باید شاخصه‌های خوبی داشته باشد، با تجربه، تخصص و از جنس ورزش یا دارای سابقه ورزشی، برنامه محور و ... باشد. البته در ایران برنامه نداریم و همه چیز به قائم به شخص است و برنامه‌ای نداریم. می‌گویند برنامه داریم ولی انجام نمی‌دهند؛ برنامه یعنی می‌خواهید از این مسیر به یک هدف برسید، اما در ایران اینطور نیست.

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: امیدوارم وزارت ورزش بعدی حیاط خلوت دولت نباشد که اگر فلان وزارت به او نرسید ولی در ستاد انتخاباتی زحمت کشید، او را به وزارت ورزش بفرستند چون اعتقاد داریم از نظر نیروی انسانی جزو برترین‌های دنیا هستیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه یک‌سری اتفاقات در المپیک افتاد و واقعا متاسر شدیم، عنوان کرد: یک سری ورزشکاران ما به دیگر کشورها رفته‌اند که باید آسیب‌شناسی شود. این موضوع خیلی مهم است. اینکه ورزشکاری ممکلت خود را رها می‌کند، یعنی به حد خود رسیده است. اشک آدم در می‌آید.

 

او ادامه داد: وقتی من رقابت دو خانم ایرانی را در تکواندو دیدم، گریه کردم و گفتم چرا باید اینطور شود. این مسائل باید علت‌شناسی شود. وزیر ورزش باید آسیب‌شناسی کند که چرا این اتفاقات افتاد و این مسائل به وجود آمد. آمار ورزش هم که مشخص است.

 

سرمربی گل‌گهر تاکید کرد: امیدوارم وزیر ورزش بعدی، به زیرساخت‌ها توجه کند چون اوضاع خوبی  در این زمینه نداریم. ورزش و به ویژه فوتبال می‌تواند از خیلی معضلات جامعه جلوگیری کند ولی متاسفانه در فوتبال و ورزش ما طی هشت سال گذشته این موضوعات اهمیتی نداشت.

 

قلعه‌نویی در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم به سمتی برویم که ایران و ایرانی به لیاقت خود برسد چون کشور ثروتمندی هستیم و ۹ هزار سال قدمت داریم. مردم شریف و نجیب ایران در همه شرایط پای مملکت خود ایستاده‌اند؛ چه داخل و چه خارج از کشور. اگر هم کسی در ایران یا خارج از ایران حرفی می‌زند، دلش برای مملکتش می‌سوزد. چه آنوری، چه اینوری، دوست دارد ایران سرافرازی داشته باشد ولی نگاه‌ها اینطور نیست و به شکل دیگری برداشت می‌شود.

دیدگاه‌ها