کد خبر : 1772119 | 12 مرداد 1400 ساعت 14:50 | 22.1K بازدید | 3 دیدگاه

مدال تقدیم به دخترم بیانکا

قهرمان کوبایی: از الان به المپیک 2024 فکر می کنم

لوییز آلبرتو سانچز اورتا ابلوین طلایی کاروان کوبا از حالا روی سه سال بعد و المپیک پاریس تمرکز کرده است.

قهرمان کوبایی: از الان به المپیک 2024 فکر می کنم

به گزارش "ورزش سه"، دیروز لوییز آلبرتو سانچز اورتا از کشور کوبا توانست در فینال وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی مردان در المپیک توکیو با نتیجه 5-1 از سد حریف ژاپنی خود بگذرد و به مدال طلا دست پیدا کند.

اورتا که لقب خلبان را یدک می کشد، پس از پیروزی 4-0 در وقت اول، در وقت دوم بازی را مدیریت کرد و اجازه نداد کنیچیرو فومیتا ژاپنی نتیجه را برگرداند تا به این ترتیب به مهم ترین افتخار دوران حرفه ای خود تا به امروز دست پیدا کند. این اولین طلای المپیک برای کاروان کوبا بود.

 

 

1630415

 

 

او پس از کسب طلا به خبرنگاران گفت:« 90 درصد این افتخار متعلق به خانواده ام است و فقط 10 درصد به من. همسرم رزماری و خواهرم کاتیا بیشترین توقع را از من داشتند ولی در عین حال همیشه کنارم بودند و دست از حمایت برنداشتند. همین هاست که باعث می شود انگیزه تان برای رسیدن به قله بیشتر شود. قله من طلای توکیو بود و به آن رسیدم.»

 

اورتا ادامه داد:« دخترم دو ماه و نیم پیش متولد شد و هنوز او را ندیده ام. این مدال را به بیانکا دخترم تقدیم می کنم.»

 

طلای اورتا شادی جمعی را به کوبایی ها تقدیم کرد و باعث شد تا سران سیاسی کشور شخصا با او تماس گرفته و بابت این افتخار آفرینی تبریک بگویند.

اورتا در واکنش به تبریک رئیس جمهور کوبا گفت:« چیزی که از قلب بیاید، همیشه به ثمر می نشیند. این مسیری بود که شما، فیدل(کاسترو) و رائول به ما نشان دادید.»

 

 

1630416

 

 

تصور کسب این افتخار:« قطعا بله، تصورش را می کردم. می دانستم سهمیه را می گیرم و شانس طلا خواهم داشت. خیلی تلاش کردم و معتقدم هر ورزشکاری برای کسب مدال به المپیک می آید. در بازی های پان آمریکن 2019 برنز گرفتم ولی اینجا آمده بودم مبارزه کنم و طلا بگیرم و ثابت کردم شایسته اش هستم.»

 

الان به نظرت جو محله ای که در آن زندگی می کنی( لا گینرا) چطور است؟«  می توانم تصور کنم هم محلی هایم چقدر خوشحالند. افتخار می کنم به آنها و امیدوارم لذت برده باشند. آنها همیشه مشوق و حامی من بودند و هستند.»

 

آینده:« از الان برای المپیک پاریس 2024 برنامه ریزی خواهم کرد ولی فعلا هدفی جز استراحت و لذت بردن از این قهرمانی کنار خانواده ام ندارم. در آغوش گرفتن دختر تازه متولد شده ام چیزی است که بیش از همه می خواهم. او الان درکی از این قضیه ندارد ولی بزرگتر که شد برایش همه چیز را از المپیک توکیو تعریف خواهم کرد. اینکه چقدر تلاش کردم تا به این مدال برسم. دوست دارم او خوشحال ترین بچه روی زمین باشد.»

 

دیدگاه‌ها