کد خبر : 1772124 | 12 مرداد 1400 ساعت 16:22 | 66.7K بازدید | 5 دیدگاه

فروتن هستم، پس هستم

غول کوبایی: استادم اینجاست، در قلب من

میخائین لوپز افسانه کشتی دنیا پس از کسب چهارمین طلا آن را به مردم کشورش و روح مربی درگذشته‌اش تقدیم کرد.

غول کوبایی: استادم اینجاست، در قلب من

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته میخائین لوپز توانست برای چهارمین دوره متوالی برنده مدال طلای المپیک شود و از این حیث رکوردی ویژه در تاریخ کشتی المپیک به ثبت برساند. هیچ کشتی گیری نتوانسته 4 دوره متوالی طلای المپیک را به دست بیاورد.

 

 

1630441

 

 

میخائین پس از کسب طلا به خبرنگاران گفت:« ماموریت کامل شد و این طلا تقدیم به ملتم.»

 

سران سیاسی کوبا از جمله میگل دیاز رئیس جمهور کشور نیز شخصا با لوپز تماس گرفتند و به وی تبریک گفتند:« تبریک اسطوره. حتی نتوانستند یک امتیاز از تو بگیرند. ملت کوبا به تو افتخار می کند. این افتخارآفرینی ها ادامه پیدا خواهد کرد و ورزشکاران دیگر کوبا حالا انگیزه ای بالاتر برای کسب مدال گرفته اند. شما(لوپز و اورتا) مسیر را باز کردید.»

 

لوپز همچنان در کشتی خواهی ماند؟« به جمله فیدل کاسترو اکتفا می کنم که زمانی گفت تا نیرو در بدن داری نباید از مبارزه برای کوبا دست بردارید.»

 

 

1630416

 

 

نقش طلای اورتا در طلای شما:« وقتی اورتا طلا گرفت، روحیه ام بالا رفت و باید بگویم که به اورتا افتخار می کنم. خوشحالم شبی بی نظیر برای کوبا ساختیم. این اولین طلای اورتا بود و او هنوز جوان است و می دانم که توان این را دارد تا در آینده نیز طلاهای بیشتری کسب کند.»

 

لئونور لوپز، بارتولو لوپز و پدرو والس:« مادرم و پدرم نیز از نظر من قهرمان هستند. از دور می بوسم‌شان و این مدال را به آنها، برادرانم و ملت کوبا تقدیم می کنم. پدرو والس؟ استادم اینجاست، در قلب من.»

 

شکوه المپیک را به شکلی متفاوت دیده و تجربه کرده ای، چگونه به این مدال نگاه می کنی و لمسش می کنی؟« از دید ملتم به آن نگاه می کنم، از دید والدینم که همه چیز را در زندگی از آنها اموخته ام. با دست های ملتم لمسش می کنم. ملتی فروتن، مبارز و زیبا و البته با شخصیت. اینگونه به این افتخار نگاه کرده و لمسش می کنم. از ملتم یاد گرفته ام که هرچقدر بزرگ باشی، فروتنی مهمترین اصل است.»

 

 

1630103

 

 

کدام یک از این چهار طلا برایت با ارزش‌تر است؟« همه برایم ارزشمند هستند و برای هر کدام همه توانم را گذاشته ام. برای هر کدام شان لذت برده ام و به نظرم غیرمنصفانه است بخواهم یکی را انتخاب کنم. این سوال را بارها از من پرسیده اند ولی خوب، شرایط بد ناشی از پاندمی کرونا که باعث شده دنیا و نیز ورزشکاران شدیدا تحت تاثیرش قرار بگیرند، سبب می شود امسال خوشحال تر از همیشه باشم. به همه مدال آوران این المپیک تبریک می گویم چون کاری سخت تر از قبل داشتند. امیدوارم دنیا هر چه زودتر به شرایط قبل برگردد.»

 

 

1630442

 

 

شرکت در المپیک پاریس 2024 برای پنجمین طلا:« کمی به من زمان بدهید.»

 

 الان می خواهم یادی کنم از پرواز برگشتم به هاوانا از آتن در سال 2004. در المپیک پنجم شده بودم و  پدرو والس که متاسفانه هرگز فرصت وداع با او را پیدا نکردم گفت که من روزی بهترین کشتی گیر دنیا خواهم شد و رکوردی ثبت می کنم که هیچکس نتوانسته به آن برسد. امروز آن پیش بینی به واقعیت پیوست.

 

دیدگاه‌ها