کد خبر : 1772131 | 12 مرداد 1400 ساعت 16:34 | 16.3K بازدید | 1 دیدگاه

نفرات برتر اوزان 77 و 97 کیلوگرم مشخص شدند

طلای سوم و چهارم فرنگی در جیب مجارستان و روسیه

با انجام مسابقات فینال دو وزن 77 و 97 کیلوگرم، طلای این دو وزن به ترتیب به کشتی گیرانی از مجارستان و روسیه رسید.

طلای سوم و چهارم فرنگی در جیب مجارستان و روسیه

به گزارش "ورزش سه"، محمدعلی گرایی کاپیتان ارزنده تیم ملی کشتی فرنگی، در حالیکه روز گذشته این رقابت ها را طوفانی آغاز کرده بود، در دیدار نیمه نهایی یک گام کم آورد و بر اثر یک اشتباه، از رسیدن به دیدار فینال بازماند. او در وزن 77 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 7 بر 3 یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه 5 بر 5 از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
گرایی در این مرحله در یک کشتی نزدیک و با نتیجه 6 بر 5 مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. در حالیکه گرایی امید زیادی به کسب طلا داشت، در بازی رده بندی نیز 3 بر صفر پیش افتاد ولی در نهایت روحیه اش را از دست داد و در نهایت با نتیجه 13 بر 3 مغلوب شوهی یابیکو از ژاپن شد و به عنوان پنجم رسید.


روز گذشته تیم ملی کشتی فرنگی ایران یک نماینده دیگر نیز داشت. در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.


وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه 4 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. ساروی در این دیدار مقابل آروی ساوولاینن از فنلاند در یک کشتی زیبا و دیدنی در حالیکه دو بر صفر عقب افتاده بود، با ارائه نمایشی دلپذیر و یک مبارزه جانانه، با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

 

بدین ترتیب رده بندی انفرادی این دو وزن به شرح زیر است:
77 کیلوگرم: 1- تاماس لورینچ (مجارستان) 2- آکژول محموداف (قرقیزستان) 3- شوهی یابیکو (ژاپن) و رفیق حسین اف (آذربایجان) 5- محمدعلی گرایی (ایران) و کاراپت چالیان (ارمنستان)
97 کیلوگرم: 1- موسی اولویف (روسیه) 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 3- محمدهادی ساروی (ایران) و تادیوز میچالیک (لهستان) 5- آروی ساوولاینن (فنلاند) و الکس زوکه (مجارستان)

دیدگاه‌ها