کد خبر : 1772148 | 12 مرداد 1400 ساعت 17:41 | 63.4K بازدید | 11 دیدگاه

به اندازه کسب مدال ارزش داشت؛

تلاش مردانه هاشمی؛ جنگ تا حد مرگ (عکس)

تلاش وزنه بردار ایرانی دسته 109 کیلوگرم المپیک با وجود پایان تلخ، قابل ستایش بود.

تلاش مردانه هاشمی؛ جنگ تا حد مرگ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آخرین نماینده ایران در روز دوازدهم المپیک 2020 تلاشی قابل ستایش برای کسب مدال داشت و برای رسیدن به آن تا سر حد مرگ جنگید. علی هاشمی، نماینده ایران در دسته 109 کیلوگرم بازی های المپیک با وجود نتیجه قابل قبول در یکضرب، هر سه حرکت خود در دو ضرب را از دست داد تا از کسب مدال ناکام بماند.

 

علی هاشمی حرکت یکضرب خود را با وزنه 177 کیلویی شروع کرد و به راحتی آن را بالا برد. او وزنه های 181 در حرکت دوم و 184 در حرکت سوم را هم با موفقیت بالای سر برد تا در شبی که سیمون ارمنی با مهار وزنه 109 کیلویی رکورد یکضرب المپیک را زد، رتبه پنجم یکضرب را به دست بیاورد. او با این نتایج برای کسب مدال برنز المپیک نیاز به مهار وزنه هایی نسبتا سنگین در دو ضرب داشت.

 

 

بعد از اینکه رکوردهای پایین زده شد، نوبت به مدعیان دوضرب رسید که نام علی هاشمی هم در بین آنها دیده می شد. وزنه بردار کشورمان در حرکت اول وزنه 226 را انتخاب کرد که با مهار آن می توانست تا کسب برنز پیش برود. او در مهار این وزنه اما موفق نبود و با وجود تلاش بسیار نتوانست آن را بالای سر ببرد. هاشمی بدون وقفه برای حرکت دوم اقدام کرد اما بازهم ناموفق بود چرا بخش زیادی از انرژی خود را در تلاش ناموفق اول از دست داده بود. برای ایجاد وقفه جهت تجدید قوای از دست رفته، مربیان درخواست وزنه 230 کیلویی برای هاشمی را دادند تا او در طول وزنه های سبک تر استراحتی کوتاه کند. بعد از یک استراحت کوتاه، هاشمی با کم کردن دو کیلو، برای مهار وزنه 228 کیلویی روی تخته آمد؛ از چهره و قدم های ورزشکار ایرانی می شد فهمید که انرژی اش به شدت پایین آمده اما در چشمانش هنوز امیدی وجود داشت که او را از پله ها بالا کشاند و زیر وزنه ای برد که که مهارش دیگر ممکن نبود؛ حتی با وجود آن همه غیرت و روحیه جنگندگی که یک پایان تلخ اما تحسین برانگیز را برای او رقم زد.

 

 

 

 

هاشمی در تلاش برای مهار وزنه سوم دو ضرب دچار سرگیجه شد؛ سرگیجه ای که حاصل حبس نفس طولانی ناشی از فشار وزنه و تخلیه انرژی بود. او وزنه را بالا کشید اما نتوانست بالا ببرد و به راحتی آن را روی زمین انداخت. در حالی که مغموم و بی صدا در حال ترک صحنه بود به علت سرگیجه تعادل خود را از دست داد که او را به اندازه یک مدال آور در میان ما محترم کرد چرا که تلاشش بی نظیر بود.

 

 

 

 

گفتنی است که مبارزه بی رحمانه اکبر ژورایف ازبک و سیمون ماتروسیان، تنها وزنه بردار ارمنستان در این دوره از بازی های المپیک، این دسته وزنه برداری را در توکیو 2020 به دسته ای خاطرانگیز تبدیل کرد. در این مبارزه، ژورایف، پدیده ازبک ها که اولین المپیک خود را تجربه می کند پس از اینکه در یکضرب مغلوب سیمون شد که با 195 کیلو رکورد المپیک را شکست، در دو ضرب با رکورد شگفت انگیز 237 و ایجاد فاصله 7 امتیازی در مجموع، رکوردهای دوضرب و مجموع المپیک را شکست و طلای 109 کیلوگرم توکیو 2020 را مال خود کرد. آرتورز از لتونی هم با مجموع 410 و در حالی که در یکضرب 4 کیلو از هاشمی کمتر زده بود، برنز را مال خود کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها